راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دستاوردهای شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای سداد (پارس) در سال 96

شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای سداد (سهامی خاص) که به اختصار شرکت پارس نامیده می‌شود، به‌عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت هلدینگ داده‌ورزی سداد (سهامی خاص) در دوازدهم خردادماه سال ۱۳۹۳ تأسیس شد.

فعالیت‌های نگهداری، پشتیبانی و تعمیرات تخصصی، در شرکت هلدینگ داده‌ورزی سداد از بدو تأسیس آن در خردادماه سال ۱۳۷۸ به‌طور مستمر در سطح بانک ملی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام، با بیش از ۳۴۰۰ شعبه در سراسر کشور به انجام رسیده و این مهم در حال حاضر بر عهدهٔ شرکت «پارس» است.

در سال ۹۶ شرکت پارس اقدامات قابل توجهی انجام داد. از جمله این اقدامات می‌توان به تحول و بهبود کیفیت خدمات مورد ارائه به بانک ملی و افزایش بهره‌وری در پاسخگویی به بیش از 500000 درخواست و ارائه خدمت به بیش از 3500 شعبه تحت پوشش این بانک اشاره کرد.

همچنین قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت پارس در حوزه شبکه، زیرساخت، امنیت اطلاعات و سیستم‌ها در سال ۹۶ و پشتیبانی شبکه LAN و WAN گسترش پیدا کرد و امنیت بیش از 3500 نقطه از ادارات امور و شعب تأمین شد.

از دیگر فعالیت‌های شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای سداد ورود به عرصه تولید تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز عملیات بانکداری در شعب و در مسیر توسعه بانکداری الکترونیکی بوده است.

شرکت پارس مکانیزاسیون و هوشمندسازی گستره فرایندها و استفاده از سیستم‌های خبره در مدیریت فرآیندهای کاری را نیز در سال ۹۶ با موفقیت پشت سر گذاشت. همچنین فعالیت‌های بازرگانی و فروش این شرکت توسعه پیدا کرده و شبکه فروش تجهیزات و خدمات پارس در سراسر کشور ایجاد شده است.

سید ناصر طاهری، مدیرعامل شرکت پارس می‌گوید: «بانک ملی ۳۵۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد و بزرگ‌ترین بانک ایران است، لذا پشتیبانی از چنین بانکی نیز نیاز به تدابیر ویژه‌ای دارد. شرکت پارس برای اینکه بتواند این خدمات را به‌صورت مستمر و آنلاین به بانک ارائه دهد و به تبع آن رضایت مشتریان را در پی داشته باشد، نیازمند یک سازمان‌دهی ویژه است. طراحی ساختار متناسب با نیاز و تأمین نیروی انسانی متخصص ضروری‌ترین اقدام بوده است. ساختار شرکت پارس 6 معاونت دارد که شامل معاونت‌های پشتیبانی فنی، پشتیبانی عملیات، خدمات مشتریان، طرح و برنامه، امور بازرگانی و قراردادها و معاونت اداری و مالی است. ما در گام اول سعی کردیم نیروهای متخصص در رشته‌های فناوری اطلاعات، نرم‌افزار، سخت‌افزار، برق و الکترونیک، صنایع و مدیریت را جذب کنیم و برای بزرگ‌ترین سرمایه شرکت که نیروی انسانی آن است، برنامه آموزشی مستمر را برای ارتقای سطح دانش و مهارت آنان به‌ویژه نیروهای فنی قرار دادیم تا بتوانیم نیروی انسانی را به دانش و تکنولوژی روز مجهز کنیم.»

مدیرعامل پارس ادامه می‌دهد: «ارتباط با دانشگاه‌های صنعتی و مراکز علمی معتبر در این زمینه و همچنین ایجاد سیستمی برای آموزش مجازی در شرکت، از جمله دیگر اقدامات است. کارکنان ما در کل کشور به‌صورت مستمر آموزش می‌بینند.»

سید ناصر طاهری بیان می‌کند: «معاونت خدمات مشتریان با حدود یک‌صد کارشناس متخصص و به‌صورت ۲۴ ساعته کار پشتیبانی سامانه‌ها و سیستم‌های بانکی، صدور انواع کارت‌های بانکی و رمز آنها و پاسخگویی به مشتریان و شعب را انجام می‌دهد و مشتریان بانک ملی هرگونه مشکلی که در ارتباط با عملیات بانکی داشته باشند از این طریق راهنمایی می‌شوند. همچنین پشتیبانی از سیستم‌های جدید بانکداری الکترونیک بانک ملی نظیر سامانه بام و پیام‌رسان بله در اینجا انجام می‌گیرد.»

با روندی که شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای سداد در پیش گرفته، انتظار می‌رود در سال ۹۷ به موفقیت‌های خود ادامه دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.