راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش اقتصادی دی‌ماه 96 شاپرک منتشر شد

شماره 31 «گزارش اقتصادی شاپرک»، بولتن تخصصی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، حاوی اطلاعاتی از وضعیت پرداخت الکترونیک کشور در دی ۹۶ منتشر شد.

این گزارش اقتصادی شاپرک در پنج بخش اصلی بر موضوعاتی چون «جایگاه شاپرک در اقتصاد ملی»، «شاخص‌های عملکردی شاپرک در دی ۱۳۹۶»، «کیفیت انجام خدمات پرداخت الکترونیک کارتی»، «بررسی عملکرد کلی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت» و «بررسی وضعیت بانک‌های صادرکننده و پذیرنده» متمرکزشده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شاپرک، «گزارش اقتصادی شاپرک» به‌صورت دوره‌ای در راستای رسالت شاپرک مبنی بر اطلاع‌رسانی در فضای پرداخت الکترونیک کشور منتشر می‌شود و هدف از انتشار آن کمک به فعالان حوزه پرداخت الکترونیک کشور در عرصه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی است. نسخه PDF گزارش اقتصادی شماره 31 شاپرک در دسترس قرار گرفته است.

به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت، سپ، آپ، تاپ و ایران‌کیش بیشترین سهم را از نظر تعداد تراکنش‌های شاپرکی دی‌ماه ۹۶ را داشته‌اند.

به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت، ایران‌کیش، سپ، پرداخت الکترونیک سداد و تاپ بیشترین سهم را از نظر مبلغ تراکنش‌های شاپرکی دی‌ماه ۹۶ را داشته‌اند.

در دی ۹۶ از لحاظ تعداد تراکنش‌های شاپرکی، آپ روی ابزار پذیریش موبایلی، سپ روی ابزار پذیرش اینترنتی و به‌پرداخت روی کارتخوان فروشگاهی بیشترین تعداد تراکنش‌ها را داشته‌اند.

همچنین در دی ۹۶ از لحاظ مبلغ تراکنش‌های شاپرکی، آپ روی ابزار پذیرش موبایلی و به‌پرداخت روی ابزار پذیرش اینترنتی و کارتخوان فروشگاهی بیشترین سهم را داشته‌اند.

در نمودارهای بالا مشخص است که همانند ماه‌های گذشته در جایگاه‌های بالایی PSPهای ایرانی از نظر تعداد و مبلغ تراکنش‌های شاپرکی، تغییری رخ نداده است.

دو نمودار پایین اما وضعیت سهم بازار هر بانک پذیرنده از کل تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت در دی ۹۶ را نشان می‌دهد.

بانک‌های ملت، ملی، صادرات، کشاورزی و پارسیان به ترتیب بیشترین سهم بازار پذیرندگی از تعداد کل تراکنش‌های پرداخت را در دی‌ماه 96 داشته‌اند.

بانک‌های ملت، ملی، صادرات، کشاورزی و سپه به ترتیب بیشترین سهم بازار پذیرندگی از کل مبلغ تراکنش‌های پرداخت را در دی 96 داشته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.