راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر کار ادعا کرد / کاهش تورم با توسعه کالابرگ الکترونیکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که قصد داریم با توسعه کالابرگ الکترونیکی مقداری از تورم را کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، اواخر سال گذشته بود که احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از اتمام دوره آزمایشی طرح کالابرگ خبر داد. بر اساس اعلام او، استفاده از کالابرگ الکترونیکی به‌صورت اختیاری از پایان اسفند برای همه مردم ممکن خواهد بود، اما یارانه نقدی حذف نمی‌شود. در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنها می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی استفاده کنند.

حالا سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه علنی امروز هیئت دولت با تأکید بر اهمیت یارانه‌ها توضیح داد که در بحث یارانه‌ها باید یک تصمیم قطعی اتخاذ و بعد اعلام شود: «ما به دنبال این هستیم تا بحث کالابرگ الکترونیکی را توسعه دهیم و بتوانیم قدری به مهار تورم کمک کرده و اگر مشوق‌هایی پیش‌بینی شد، بتوانیم آنها را اعمال کنیم.»

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش از هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال جدید خبر داد: «امسال نیز هدف‌گذاری شده است که یک میلیون شغل ایجاد شود. بنده امیدوار هستم با همکاری و همیاری‌ای که شکل می‌گیرد؛ به‌خصوص بانک‌های عامل با کمکی که در حوزه سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند و به‌خصوص بخش خصوصی، با اهرم سرمایه‌های خرد بتوانیم ان‌شاءالله به این هدف‌گذاری برسیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.