راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

طرح کالابرگ الکترونیک در هرمزگان آغاز شد /  اعلام کد دستوری برای سنجش اعتبار کالا برگ

بنابر اعلام استاندار هرمزگان، طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار (شما) در این استان آغاز شد و افرادی که حساب یارانه آنها در استان هرمزگان است می‌توانند برای مشاهده میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب را با تلفن همراه سرپرست خانوار کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره گیری و یا اپلیکیشن شما را نصب کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی معتقد است طرح کالابرگ الکترونیک بهه منظور حمایت از سبد غذایی خانوار و تقویت سلامت غذایی این امکان برای مردم ایجاد شده که با اعتبار یارانه، بتوانند یک‌ماه زودتر اقلام ضروری خانوار خود را خریداری کنند.

او می‌گوید ویژگی بارز این طرح را حفظ قدرت خرید مردم در طول دوره است: «برای حفظ قدرت خرید مردم در این طرح؛ قیمت کالا در شهریور ۱۴۰۰ مبنا و ملاک عمل قرار گرفته و دولت طبق سبد کالای مشخص شده ما به تفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند. همچنین مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می‌توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری کنند.»

به گفته او، در طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار امکان دیگری هم فراهم شده که مردم براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند. او همچنین اعلام کرد که امکان پرداخت مابه‌تفاوت قیمت کالای انتخابی با کالای مرجع نیز میسر شده است.


بررسی میزان اعتبار یارانه با کد دستوری


همچنین امروز (۲۸ دی)‌ وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی درباره اینکه سرپرستان خانوار چگونه می توانند اعتبار یارانه خود را بررسی کنند، اعلام کرد: «سرپرستان خانوار با کد دستوری #۲۸*۷۸۸* می‌توانند میزان اعتبار خود را مشاهد کنند و به هر مقداری که ضرورت دانستند خرید کنند.»

صولت مرتضوی در این مورد گفت: «در طرح کالابرگ الکترونیک خرید موادغذایی که حدود ۱۰ قلم کالا و مشمول ارز ۴۲۰۰ بودند را در سبد کالا قیمت گذاری کردیم که پایه قیمت گذاری آن شهریور ۱۴۰۰ بود.»

او این توضیح را هم داد که کالابرگ اقلام مهمی چون برنج و مرغ، لبنیات ، ماکارانی و روغن را شامل می شود؛ انتخاب یک کالا در این مرحله کاملا اختیاری است و یک نفر می تواند اگر ضرورت داشت برنج خرید کند و کل مبلغ اعتباریش را در این مرحله مقدماتی یک قلم کالا بخرد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.