راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بالاخره کد پروژه بلاکچین 1/7 میلیارد دلاری تلگرام (TON) ریلیز شد

پروژه بلاکچین تلگرام «TON» وارد مراحل نهایی آماده‌سازی قبل از راه‌اندازی‌اش شده است. در روزهای اخیر، کد اجرای گره بلاکچین در پورتال آزمایشی شبکه راه‌اندازی شد. حالا توسعه‌دهندگان و اعضای انجمنی که به بلاکچین ارائه‌شده توسط این اپلیکیشن پیام‌رسان علاقه‌مندند، می‌تواند بررسی زیست‌پذیری گره کامل، گره اعتبارسنج و جست‌وجوگر بلاکچین را با انجام آزمایشات سریع، بررسی کنند.

بر اساس منابع مطلع، قبلا روز اول سپتامبر برای راه‌اندازی این توکن برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلایلی نامشخص، راه‌اندازی آن چند روزی به تعویق افتاد.

میتیجا گوروشوفسکی، مدیر ارشد تکنولوژی TON Labs که روی ابزارهای توسعه کار می‌کند، می‌گوید که در حال حاضر، تلگرام یک‌صد گره روی شبه تست خود نگه داشته است. همچنین هزاران گره دیگر توسط استارت‌آپ‌ او نگهداری می‌شود. این استارت‌آپ توانست در اوایل سال 2018 مبلغ 1/7 میلیارد دلار سرمایه به دست آورد و توسط سرمایه‌گذارانی که در فروش توکن تلگرام حضور داشتند، اداره می‌شود.

همچنین گوروشوفسکی گفت که کد منبع برای گره کامل، که می‌تواند به شبکه تست دسترسی یابد، بلوک‌ها را ایجاد و تایید کند نیز که همان لایت کلاینت‌ها هستند، راه‌اندازی شده است. TON Labs نیز Public Beta ابزارهای توسعه‌دهنده خود را راه‌اندازی می‌کند.

همچنین برنامه‌ریزی شده که تاریخ راه‌اندازی مینت شبکه باز تلگرام، حداکثر تا 31 اکتبر خواهد بود.

بلاکچین تلگرام، به‌عنوان پروتکل اثبات سهام با پشتیبانی چندین shardchains طراحی شده است. اعتبارسنج‌ها، که از بین کاربرانی انتخاب شده‌اند که مقدار قابل‌توجهی از توکن‌ها را سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بلوک‌ها را تایید خواهند کرد.

به گفته TON Labs، بلاکچین TON با نرم‌افزار مبتنی بر اتریوم سازگار خواهد بود.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.