راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تی‌بی‌سی‌ای‌سافت، آی‌بی‌ام و سافت‌بانک با مشارکت یکدیگر، سیستم پرداخت موبایلی بلاکچینی راه‌اندازی می‌کنند

پلتفرم بلاکچینی تی‌بی‌سی‌ای‌سافت، غول تکنولوژی آی‌بی‌ام و شرکت مخابراتی سافت‌بانک، اخیرا اعلام کردند که برای پذیرش راهکار پرداخت ارتباطات متقابل مخابراتی بلاکچین، با یکدیگر مشارکت می‌کنند.

.

سیستم جدید کراس کریر (Cross-Carrier)

درواقع هدف از همکاری تی‌بی‌سی‌آسافت، آی‌بی‌ام و سافت‌بانک این است که از طریق کنسرسیوم گروه مطالعه بلاکچین مخابراتی (CBSG) که توسط تی‌بی‌سی‌‌ای‌سافت و سافت‌بانک ایجاد شده است، شرکت‌های مخابراتی بتوانند از بلاکچین استفاده کنند. بر اساس گزارشات، تی‌بی‌سی‌ای‌سافت، یک پلتفرم بلاکچینی کراس کریر را با 18 شریک ایجاد کرده است.

اولین برنامه‌ای که کنسرسیوم گروه مطالعه بلاکچین قصد دارد راه‌اندازی کند، سیستم پرداخت متقابل مخابراتی (CCPS) است. هدف این برنامه این است که کاربران خدمات موبایلی بتوانند پرداخت‌هایشان با بازرگانان محلی خارجی را با استفاده از موبایلشان انجام دهند. لینگ وو، بنیان‌گذار و مدیرعامل تی‌بی‌سی‌‌ای‌سافت گفت:

«ما به‌عنوان شرکت پیشرو در جهان در زمینه راهکارهای پلتفرم بلاکچینی متقابل مخابراتی، در سه سال گذشته با حمایت کنسرسیوم گروه مطالعه بلاکچین، همکاری نزدیکی با شرکت‌های مخابراتی پیشرو داشتیم تا بتوانیم پذیرش پلتفرم سیستم پرداخت متقابل مخابراتی را ایجاد کنیم. ما معتقدیم این همکاری، ارزش‌های گوناگون بیشتری برای مشتریان، شرکا و صنعت ارتباطات ما به ارمغان می‌آورد.»

سیستم پرداخت متقابل مخابراتی، امکان همکاری با شرکت‌های مخابراتی مختلف را فراهم می‌کند و باید خودش، قابلیت دسترسی شبکه‌ای از پذیرندگان را برای مشتریان خدمات مالی ایجاد کند. سافت‌بانک اولین شرکتی است که سیستم CCPS را پذیرفته و قصد دارد این سیستم پرداختی را در سال 2020 در توکیو راه‌اندازی کند.

.

مشارکت‌های بیشتری قرار است انجام شود

آی‌بی‌ام، امکان مشارکت با 80 درصد از شرکت‌های ارتباطی در جهان را فراهم می‌کند تا از مقیاس‌پذیری اکوسیستم پشتیبانی کند. تی‌بی‌سی‌ای‌سافت نیز قصد دارد از پلتفرم بلاکچین آی‌بی‌ام استفاده کند تا فناوری ارائه دهد که پذیرا باشد و از چند محیط کلود حمایت کند. اوتپال مانگلا، معاون و شریک بخش بلاکچین در خدمات ارتباطات آی‌بی‌ام اظهار داشت:

«استفاده از شبکه بلاکچینی ارتباطات که کراس کریر مخابراتی پیشرفته ایجاد می‌کند، منجر می‌شود پرداخت کراس کریر مخابراتی بتواند در نحوه تعامل شرکت‌های ارتباطی با شرکا و مشتریان تحول ایجاد کند تا راه‌حل‌های پرداخت نوآورانه ارائه دهد.»

طبق گزارش اخیر کوین‌تلگراف، خدمات پرداخت موبایلی «سامسونگ‌پی»، با پلتفرم پرداخت «فینابلر»، یکی از اعضای ریپل شبکه «ریپل‌نت»، همکاری کرده تا قابلیت پرداخت‌های برون‌مرزی «مانی ترنسفر» را به کاربران اپلیکیشن خود ارائه دهد.

منبع: Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.