راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تنسنت با تایید مجوز نهاد قانون‌گذار هنگ‌کنگ، بانک مجازی بلاکچینی افتتاح می‌کند

تنسنت، غول اینترنت چینی، پس از تصویب مجوز جدید توسط کمیسیون فیوچرز و اوراق بهادار هنگ‌کنگ (SFC)، بانک مجازی مبتنی بر بلاکچین افتتاح می‌کند.

ببینید: جنگ تجاری آمریکا و چین چه تاثیری بر فعالیت تنسنت و دیگر غول‌های فناور چینی داشته است؟

ییگه کای، رئیس بلاکچین تنسنت در رویداد جهانی بلاکچین که در روزهای اخیر در شهر ووژن چین برگزار شده بود، عنوان کرد که بانک مجازی این شرکت، توسط SFC تایید شده است.

به گفته سایت رسانه‌ای «سینا فایننس»، این شرکت در روزهای آتی تیمی تشکیل خواهد داد که از پلتفرم بانکداری مبتنی بر بلاکچین حمایت کند.

کای در سخنرانی خود در رویداد برگزارشده توضیح داد:

«نظارت و رگولاتوری‌های جدید هنگ‌کنگ بر تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال، اعتبار تکنولوژی بلاکچین و دارایی‌های مجازی را تایید می‌کند که این خبر خوبی برای کل صنعت است.»

تاکنون SFC به 12 نهاد مجوز بانک مجازی داده است.  اپراتور بانک مجازی «اینفینیوم لیمیتد» نیز در بین این نهادها قرار دارد که یک سرمایه‌گذاری مشترک بین تنسنت، بانک صنعتی و بازرگانی چین (ICBC) و نیز دو سرمایه‌گذار نهادی هنگ‌کنگی است.

تنسنت پس از دریافت مجوز در ماه مه، در ماه جولای نام اینفینیوم را به «فیوژن بانک» تغییر داد.

کای توضیحاتی درباره پروژه‌های بلاکچین موجود تنسنت، ازجمله تامین مالی رستوران مک‌دونالد داد ولی جزییات بیشتری درباره بانک مجازی افشا نکرد.

کای درحال حاضر، رهبری کنسرسیوم گروه بلاکچین را در بین سه گروه توسعه بلاکچینی در تنسنت برعهده دارد. دو گروه دیگر، مسئول زیرساخت بلاکچین و خدمات ابری مبتنی بر بلاکچین آن هستند.

شرکت‌های دیگر از جمله آنت‌فایننشال، بازوی فین‌تک علی‌بابا و راهکار دیجیتالی «اس‌سی»، که بانک استاندارد چارترد، 65 درصد سهام آن را دارد، هستند.

اخیرا کمیسیون فیوچرز و اوراق بهادار هنگ‌کنگ جزییاتی درباره سیستم مجوز جدید خود برای قانون‌گذاری تراکنش‌های دارایی مجازی منتشر کرده است؛ درست مشابه چارچوبی که به منظور نظارت بر کارگزاران اوراق بهادار ایجاد کرده است.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.