راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در رویداد 2019 اپل چه گذشت؟ / از معرفی آیفون 11 پرو گرفته تا رونمایی از اپل واچ سری 5 و سرویس اپل آرکید

آیفون 11 پرو سه دوربین دارد و در مقایسه با نسخه‌های پیشین از پردازش هوشمندتری برخوردار است. اپل آرکید که سرویس اشتراک بازی اپل به شمار می‌رود، با آی‌اواس 13 راه‌اندازی خواهد شد و آی‌پد جدید و قدرتمندی نیز برای آن آماده شده است.

در این گزارش مروری داریم بر رویداد 2019 اپل و سعی کرده‌ایم اخبار منتشر شده از دفتر مرکزی اپل را  به صورت کامل تحت پوشش قرار دهیم.

مهم‌ترین محصولات جدید اپل ، آیفون 11 پرو و برادر بزرگتر آن، یعنی پرو مکس هستند که مدل‌های پرچمدار این کمپانی محسوب می‌شوند و با داشتن سه دوربین، از قابلیت محاسباتی عکاسی بهتری برخوردارند.

برخی از اخبار نیز بعد از پایان رویداد منتشر شدند، خبر رونمایی از مک‌او‌اس کاتالینا در ماه اکتبر یکی از همین اخبار بود.

آیا می‌دانید شگفت‌انگیزترین پیشرفت اپل در معرفی سالیانه آیفون‌های جدید چه بود؟ این کمپانی امسال برای اولین بار مراسم رونمایی از تلفن همراه جدید خود را به صورت زنده از یوتیوب و وبسایت خود پخش کرد.

.

آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس

رویداد 2019 اپل

آیفون 11 یکی از محصولاتی بود که طرفداران گوشی‌های آیفون بی‌صبرانه منتظر رونمایی از آن بودند. این تلفن همراه با یک دوربین دوگانه و طراحی جدید، در شش رنگ مختلف وارد بازار خواهد شد. قابلیت‌های این نسخه جدید از سری محصولات آیفون، عبارت است از: صدای دالبی اتموس، وای‌فای 6، لنزهای دوربین فوق عریض و ویژگی‌های پیشرفته در دوربین. کاربران آیفون 11 می‌توانند سلفی‌ها و ویدیوهایی با قابلیت لنداسکیپ بگیرند و ویدیوهای خود را به صورت حرکت آهسته ضبط کنند. اپل این نوع از ویدیوها را اسلوفی نامیده است. لازم به ذکر است که توئیتر بازخورد مثبتی به اسلوفی‌ها نشان نداده است.

آیفون 11 به پردازنده‌ آ13 بیونیک و یک پردازنده گرافیکی سریع‌تر مجهز شده که قدرت مضاعفی به آن می‌بخشد. کمپانی اپل به منظور نشان دادن عملکرد واحد پردازش گرافیکی و قابلیت صدای فضایی، از یک بازی اکشن نقش‌آفرینی به نام پاسکالز ویجر استفاده کرد که توسط شرکت جاینت نتورک طراحی شده بود. جالب اینجاست که این بازی جزو سرویس اپل آرکید محسوب نمی‌شود.

.

چند نکته دیگر در مورد آیفون 11

  • قیمت آیفون 11، 699 دلار اعلام شده که برابر است با 729 پوند.
  • دوربین آیفون 11 به قابلیت حالت ویژه شب مجهز است تا به رقابت با گوگل و هواوی بپردازد.
  • پردازنده آ13 آیفون ۱۱، عملکرد تراشه را 20 درصد افزایش می‌دهد.
  • سیستم عامل آی‌او‌اس 13 اپل روز 19 سپتامبر روانه بازار خواهد شد.

آیفون 11 پرو و پرو مکس به صفحه‌ نمایش اولد سوپر رتینا ایکس‌دی‌آر مجهز هستند. این صفحه نمایش‌ها بر اساس صفحه نمایش پرو ایکس‌دی‌آر، که مشخصات مشابهی دارد، ولی از نوع اولد نیست، طراحی شده‌اند. این آیفون از تنظیمات دوربین سه‌گانه با ظاهر فیجت اسپینر بهره‌ می‌برد؛ پوشش مات دارد و از آ13 بیونیک استفاده می‌کند. اپل مدعی است که با وجود تمام این قابلیت‌ها، عمر باتری آیفون 11 پرو بیشتر از همتایان قبلی خواهد بود. طبق اعلام این کمپانی، آداپتور آیفون 11 پرو از نوع شارژ سریع خواهد بود.

دوربین‌های این گوشی‌های جدید همگی به لنزهای فوق عریض مجهز شده‌اند، قابلیت بزرگنمایی 4 برابری دارند، دارای پیکسل‌های فوکوسی لبه به لبه هستند و قابلیت پردازش تصویر آن‌ها بهتر شده است. اپل همچنین با افتخار اعلام کرده که در این آیفون‌های جدید از تکنولوژی دیپ فیوژن استفاده کرده است. تکنولوژی مذکور به بهبود حالت چندتصویری اچ‌دی‌آر هوشمند کمک می‌کند. قیمت آیفون 11 پرو از 999 دلار آغاز می‌شود. قیمت اولیه 11 پرو مکس‌های بزرگ نیز 1099 دلار تعیین شده است. پیش سفارش این آیفون‌های جدید از روز جمعه آغاز می‌شود و از 20 سپتامبر در بازار عرضه خواهند شد.

.

اپل آرکید و اپل تی‌وی پلاس

رویداد 2019 اپل

اپل در رویداد امسال از فرصت استفاده کرد و چند بازی را معرفی کرد که در سرویس اشتراکی بازی این کمپانی عرضه خواهند شد. سرویس مذکور از ماه میلادی آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. هزینه استفاده از سرویس اپل آرکید برای یک ماه رایگان خواهد بود ولی بعد از این مدت، هر خانواده باید برای استفاده از این سرویس، به صورت ماهانه 4.99 دلار پرداخت کند. اگر دستگاهی را از کمپانی اپل خریداری کنید، می‌توانید برای یک سال به شکل رایگان از سرویس اپل تی‌وی پلاس استفاده کنید.

در ادامه به معرفی بازی‌هایی می‌پردازیم که در زمان معرفی اپل آرکید، در قالب نمونه نمایشی نشان داده شدند:

  • فراگر این توی تاون، از کونامی
  • شینسکای: دیپ سی، از کپکام
  • سایونارا وایلد هارتس، از آناپورنا اینتراکتیو

اپل تی‌وی پلاس روز اول نوامبر در 100 کشور جهان راه‌اندازی خواهد شد؛ حق اشتراک این سرویس نیز برای هر خانواده 4.99 دلار در ماه در نظر گرفته شده است.

.

آی‌پد 2019

کمپانی اپل از نسل هفتم آی‌پدهای خود که صفحه نمایش 10.2 اینچی دارند، رونمایی کرد. این آی‌پدها برای آی‌پد اواس بهینه‌سازی شده‌اند. روشنایی این نوع از آی‌پدها بهتر شده، زاویه دید آن‌ها مناسب‌سازی شده و به تراشه آ10 فیوژن مجهز شده‌اند. پوشش صفحه کلید هوشمند و قابلیت اتصال هوشمند جزو ویژگی‌های دیگر آی‌پدهای نسل هفت هستند. کاربران آی‌پدهای جدید می‌توانند از بازی‌ها و محتواهای جدید و جذاب آن بهره‌مند شوند. زمان و قیمت عرضه عمومی این آی‌پدها به ترتیب عبارت است از: پایان ماه جاری میلادی و 329 دلار.

.

اپل واچ سری 5

اپل واچ‌ جدید سری 5 از یک صفحه نمایش همواره روشن برخوردار است؛ قطب‌نما دارد و از ظاهری بهینه‌سازی شده بهره‌ می‌برد. بندها و صفحه‌های ساعت نیز به شکل فانتزی طراحی شده‌اند. قیمت مدل‌های جی‌پی‌اس‌دار از 399 دلار شروع می‌شود. پایه قیمت انواع مجهز به قابلیت سلولار نیز برابر است با 499 دلار. اپل واچ سری 3 نیز کماکان در بازار عرضه خواهد شد، ولی پایه قیمت آن به 199 دلار افت خواهد کرد. کمپانی اپل عنوان کرد که اپل واچ‌های سری جدید سه ویژگی سلامتی را نیز مورد سنجش قرار خواهند داد که عبارتند از: شنوایی، قلب و حرکت و پیگیری دوران عادت ماهانه بانوان.

منبع: سی‌نت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.