راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

زمان احتمالی راه‌اندازی آیفون 11 فاش شد / حواشی که این روزها درباره اپل وجود دارد

اپل به زودی آیفون 11، جدیدترین گوشی هوشمند خود را روانه بازار می‌کند. این‌بار گویی اپل در سری جدید محصولاتش، از یک مزیت سامسونگ گلکسی نوت 10 ایده می‌گیرد و آن را به‌کار خواهد برد.

این روزها، طرفداران اپل به‌جای اینکه بیشتر بر آیفون، محصول اصلی این شرکت تمرکز کنند، توجهشان را به کسب‌وکارهای جانبی جدید اپل مانند اپل‌کارت و حاشیه تاثیر تحریم‌ها بر این شرکت معطوف کرده‌اند. به تازگی اپل مجددا در کانون توجه قرار گرفت؛ چراکه خبرهایی درباره نسخه بعدی آن، یعنی آیفون 11، منتشر شده که قرار است رونمایی شود.

آنطور که اپل فاش کرده، گویا نسخه جدید آیفون در ماه سپتامبر روانه بازار خواهد شد. گزارش‌های دیگری نیز اطلاعاتی درباره نام این گوشی‌ هوشمند، صفحه‌نمایش آن و غیره فاش کرده‌اند.

گرچه اخبار این هفته اپل، فقط محدود به آیفون نبود. تصمیم دولت ترامپ به اعمال تحریم بر محصولات تولیدشده در چین، منجر می‌شود که اپل هزینه بیشتری برای تولید دستگاه‌هایی مانند کامپیوترهای مک و آیفون‌ها بپردازد که به‌ترتیب در اول سپتامبر و 15 دسامبر روانه بازار خواهند شد.

همچنین در مورد دیگری که در این روزهای اخیر پیش آمده، اپل شرکت«کورلیوم» را به فروش غیرقانونی نسخه‌های مجازی سیستم عامل‌های آیفون و آی‌پد متهم کر.

در کل این روزها گوشی‌های هوشمند جدید اپل، زیاد سرو صدا کرده‌اند.

.

برای 10 سپتامبر خودتان را آماده کنید

اپل در نسخه جدید نرم‌افزار آی‌اواس 13 خود، در آیکون تقویم اپل، تاریخ  10 سپتامبر را با عنوان «زمان راه‌اندازی» نشان داده که گویا تاریخ اصلی راه‌اندازی آیفون 11 خواهد بود.

در قسمت سمت چپ بالای صفحه‌نمایش آی‌اواس 13، تاریخ زمان راه‌اندازی مشخص شده است. سال گذشته نیز شرکت، تاریخ راه‌اندازی آیفون ایکس‌اس به این صورت فاش کرده بود.

دنبال کنندگان اپل می‌گویند که این شرکت در 10 سپتامبر، مراسمی برای معرفی گوشی‌های جدید خود برگزار می‌کند، هم‌چنین تاریخ 13 سپتامبر، پیش سفارش دستگاه‌های جدید خود را ارائه می‌دهد و درنهایت آن‌ها را در 20 سپتامبر به بازار عرضه می‌کند.

.

صفحه‌نمایش گلکسی‌نوت

بر اساس گزارشات اخیر، اپل برای صفحه‌نمایش آیفون 11 خود، از همان موادی استفاده می‌کند که سامسونگ برای صفحه‌نمایش گوشی‌های گلکسی نوت 10، که به‌تازگی از آن رونمایی کرده، به‌کار برده است. برای ساخت جنس این صفحه‌نمایش از تکنولوژی دیود تابش نور ارگانیکی (OLED) استفاده شده که می‌تواند رنگی روشن و دقیق ایجاد کند.

در گزارشی گفته شده که کیفیت صفحه‌نمایش آیفون 11، مانند گلکسی نوت 10 خواهد بود. هرچند که می‌توان قطعات را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که بر روشنایی و رنگ‌ها تاثیر گذارد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کیفیت بصری و دیداری آنها نیز یکسان باشند.

.

تاثیر تحریم ترامپ

اخیراً دولت ترامپ، برای اپل و شرکت‌های دیگر تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، آن تحریم 10 درصدی که قصد داشت بر گوشی‌های هوشمند تولیدشده در چین و همچنین واردات آنها به آمریکا اعمال کند را، تا تاریخ 15 دسامبر به تعویق انداخته است.

ببینید: سقوط سهام اپل بعد از تهدید ترامپ به قراردادن تعرفه گمرکی بیشتر بر محصولات چینی

هرچند که در ماه سپتامبر، تحریم 10 درصدی برای محصولات دیگر، از جمله مک، ایرپاد و اپل‌واچ و برندهای اپل‌واچ نیز اجرا می‌شود.

اگر اپل تصمیم بگیرد که هزینه آن تحریم‌ها را از طریق دریافت هزینه از مشتریانش جبران کند، بدین ترتیب ممکن است قیمت محصولاتش افزایش یابد.

.

آیفون 11 پرو

تا این لحظه، شرکت اپل نام آیفون‌های جدید امسال را فاش نکرده، اما بر اساس گزارشی که در یک سایت فرانسوی وجود دارد، این شرکت از برند «آیفون 11» برای نام گوشی‌های خود استفاده می‌کند. همچنین این گزارش می‌گوید که اپل سه مدل «آیفون 11»، «آیفون 11 پرو» و «آیفون 11 پرو مکس» را در سال جاری راه‌اندازی خواهد کرد.

ظاهرا آیفون 11 جایگزین آیفون ایکس‌آر و مدل‌های پرو نیز جایگزین آیفون‌های مدل ایکس‌اس و ایکس‌اس مکس می‌شوند.

.

هزینه اپل‌کارت برای گلدمن ساکس

در روزهای اخیر، چند تحلیلگر گفتند که گلدمن ساکس در همکاری خود با اپل به‌منظور راه‌اندازی کارت اعتباری اپل‌کارت، متضرر خواهد شد.

ببینید: غوغای اپل این بار با اپل‌کارت! / ویژگی‌های اپل‌کارت چیست؟

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بیل کارکاچه، تحلیلگر هلدینگ «نومورا» می‌گوید که اپل‌کارت درآمدهای کمتری تولید خواهد کرد و با ضررهای بیشتری نسبت به میانگین صنعت مواجه خواهد شد.

او همچنین افزود که گلدمن ساکس، برای پذیرش هر کاربر به منظور دریافت این کارت اعتباری، فقط 350 دلار هزینه خواهد کرد. پس چهار سال طول خواهد کشید که گلدمن ساکس با درآمدی که به دست می‌آورد، بتواند آن هزینه‌ها را جبران کند.

.

شکایت اپل از پلتفرم‌های جعلی آی‌اواس

در روزهای اخیر، اپل از شرکت کورلیوم شکایت کرده است. تکنولوژی که کورلیوم ایجاد کرده، نسخه مجازی از آی‌اواس برای تحقیقات کارشناسان امنیتی است. اپل معتقد است این شرکت با این اقدامی که انجام داده، تخلف کرده است.

اپل مدعی است که کورلیوم، در حقیقت برای توسعه تکنولوژی خود، همه موارد را کپی‌برداری کرده است ازجمله کد آی‌اواس، طراحی و آیکون‌ها. پس اپل علیه این شرکت به دادگاه شکایت کرده است و کورلیوم نیز هنوز به این شکایت پاسخی نداده است.

.

کلام آخر

با توجه به مطالب و قابلیت‌هایی که درباره آیفون 11 گفته شد، نتیجه می‌شود که اکنون زمان خوبی برای خرید آیفون نیست و بهتر است تا عرضه این گوشی‌های جدید به بازار صبر کنیم.

منبع: Fortune

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.