راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

غوغای اپل این بار با اپل‌کارت! / ویژگی‌های اپل‌کارت چیست؟

 ماهنامه عصر تراکنش / هیچ جایی مانند اپل نمی‌تواند آتش در خرمن بانک‌ها بیندازد! اپل از همان زمانی که اپل‌پی را معرفی کرد تا امروز نشان داده که بدش نمی‌آید از شبکه گسترده فروشی که ساخته و همین‌طور ارتباطات و پول بسیار زیادی که دارد، استفاده کند و وارد عالم بانکداری شود. البته همان‌گونه که اپل در هیچ حوزه‌ای یک ورود معمولی نداشته، در حوزه بانکی هم احتمالاً نمی‌خواهد یکی باشد مانند بقیه. آنها تلاش می‌کنند بانکداری و پرداخت را تغییر دهند؛ همان‌گونه که خرده‌فروشی را متحول کردند.

شرکت اپل و دستاوردهای آنها قطعاً فراتر از نرم‌افزارها و گجت‌هایی است که ساخته‌اند. اپل نوآوری‌های زیادی در عرصه کسب‌وکار داشته و برخلاف کمپانی مانند گوگل که ورودهای زیادی به عرصه‌های متعدد دارد که ممکن است به نتیجه نرسند، اپل در بیشتر حوزه‌ها یک ورود دیرهنگام اما اثرگذار داشته است. اپلی‌ها صبر می‌کنند تا یک نوآوری یا فناوری روزهای ابتدایی‌اش را سپری کند، بعد به سراغ ساخت کسب‌وکاری که نتواند زمین بخورد، می‌روند. حالا کوپرتینویی‌ها اپل‌کارت را معرفی کرده‌اند؛ کارتی که هیچ شماره‌ای ندارد، هیچ تاریخ انقضایی ندارد و نیاز به هیچ امضایی هم نیست.

این اپل‌کارت است که امنیت آن را گوشی‌های آیفون تأمین می‌کنند. همه‌چیز در درون‌گوشی و به‌صورت امن ذخیره می‌شود. اپل این کارت را در همکاری با بانک گلدمن ساکس معرفی کرده است. مزیت استفاده از این کارت مدیریت مالی بهتر فرد توسط اپلیکیشن‌های آیفون است. ویژگی‌های اپل‌کارت چیست؟ پاداش‌های سخاوتمندانه؛ کارمزد صفر؛ ثبت‌نام از طریق اپ؛ افزایش امنیت، حفظ حریم خصوصی و مهم‌تر از همه ابزارهای مدیریت پول. اپل با رونمایی از اپل‌کارت و سرویس‌های مشتری‌پسند آن، استانداردهای جدیدی را برای صنعت پرداخت تعریف خواهد کرد. حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده، دادن قدرت نظارتی بیشتر به مصرف‌کننده و ایجاد روابط بر مبنای اعتماد متقابل با شرکت‌های فناوری مالی، نمونه‌هایی از همین استانداردها هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.