راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اچ‌تی‌سی گوشی موبایل بلاکچینی ارزان‌تر ارائه می‌دهد

محصولی که به‌تازگی اچ‌تی‌سی راه‌اندازی کرده به نظر می‌رسد فرصت استثنایی پیش روی این شرکت قرار داده است. اچ‌تی‌سی در هفته گذشته و با راه‌اندازی اکسودوس 1اس در کنفرانس لایتنینگ در برلین، به خوبی مشخص کرد که این پروژه فراتر از یک محصول یکبار مصرف است. این گوشی جدید باقیمت 219 یورو (244 دلار) به‌راحتی می‌تواند وارد بازار می‌شود. درواقع قیمت ذکر شده برای کسانی که نمی‌خواهند سروکله چندانی با فناوری بزنند، معقول به نظر می‌رسد و خریداری آن با معادل انواع کریپتوکارنسی‌ها هم ممکن است.

از ویژگی‌های این محصول می‌توان به اسنپ‌دراگون 435 اشاره کرد که اندروید 8/1 را اجرا می‌کند. صفحه‌نمایش این تلفن، 5/7 اینچ اچ‌دی‌پلاس بوده است و دو حافظه چهار و 64 گیگابایت دارد. همچنین همراه این محصول یک درگاه میکرویواس‌بی و هدفون نیز وجود دارند. با تمام این تفاسیر می‌توان گفت که این محصول برای ارائه به بازاری ارزان قیمت مناسب است.

تفاوت بزرگی که در اینجا وجود دارد، گنجاندن کیف پول سخت‌افزاری و دسترسی به نودهای بیت‌کوین است. فیل چن از اچ‌تی‌سی می‌گوید: «ما قبلا به کاربران این قابلیت را داده بودیم که کلیدهای خودشان را داشته باشند. حالا یک گام فراتر برداشتیم و به آنها اجازه می‌دهیم که نودهای کامل بیت‌کوینشان را نیز اجرا کنند. همچنین ابزارهایی را برای دسترسی به منابع مالی جهانی ایجاد می‌کنیم؛ ابزارهایی که می‌توانند همانند بانک سوییسی در جیب شما عمل کنند.»

ایو میتره مدیرعامل اچ‌تی‌سی معتقد است که کاربرد بلاکچین در این دستگاه‌ها بیشتر از دو یا سه سال از زمان راه‌اندازی آن است. هرچند آنچه اکسودوس 1اس ارائه می‌کند، راهی ارزان برای نشان دادن آنچه تکنولوژی امروزه ارائه می‌دهد، است. علاقه‌مندان در اروپا، تایوان، عربستان سعودی و امارات می‌توانند این گوشی را آنلاین سفارش دهند.

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.