راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه چیز درباره پرداخت اقساط تسهیلات با مسکن کارت

بانک مسکن تلاش کرده ابزارهای متعددی را در اختیار مشتریانش قرار دهد که با داشتن کارت تسهیلات و یا در صورت تبدیل دفترچه اقساط به کارت تسهیلات از طریق مراجعه به شعبه دریافت کننده تسهیلات، در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان در تمامی ساعات شبانه روز قادر به استفاده از آنها خواهند بود. در این نوشته با روش‌های متنوع پرداخت اقساط در بانک مسکن آشنا می‌شوید.

maskan-aghsat-way2pay-92-11-22

روش‌های حضوری پرداخت اقساط وام مسکن

شما می‌توانید با دردست داشتن کارت تسهیلات خود در تمامی شعب بانک مسکن و از طریق باجه های مجهز به سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز، اقساط خود را پرداخت کنید.

.

پرداخت اقساط مسکن با خودپرداز

دارندگان کارت تسهیلات در صورت داشتن کارت های متصل به شبکه شتاب می توانند از طریق تمامی خودپردازهای متصل به شبکه شتاب از طریق منوی پرداخت قسط در خودپردازهای بانک مسکن و منوی انتقال وجه در خودپردازهای سایر بانک‌ها اقساط خود را پرداخت نمایند.

 .

پرداخت اقساط مسکن با کیوسک بانک

دارندگان کارت تسهیلات در صورت داشتن کارت های متصل به شبکه شتاب می توانند از طریق تمامی کیوسک بانک های نصب شده در شعب منتخب بانک مسکن ، اقساط خود را پرداخت نمایند . این کیوسک ها در ابتدای کارشنان مشکلات زیادی داشتند و اعصاب خیلی از مشتریان را خورد می کردند بیچاره کارمندان بانک تقریبا روزی چند بار باید به دستگاه سر می زدند و عیب هایش را برطرف می کردند. البته با گذشت زمان به نظر می رسد این اشکالات خیلی کمتر شده است.

 .

روش های غیرحضوری پرداخت اقساط وام مسکن

با توجه به اهمیت بازپرداخت به موقع تسهیلات و عدم تعلق جریمه به آن ،ابزارهای غیرحضوری گوناگونی براي پرداخت اقساط در اختیار شما قرار گرفته است . از محاسن این ابزارها می توان به دسترسی آسان در تمامی ساعات شبانه روز ، عدم نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک و آرامش خاطر مشتریان اشاره کرد.

 .

پرداخت اقساط مسکن با تلفنبانک متمرکز

شما می توانید پس از ثبت نام در شعبه ، از طریق تماس با شماره تلفن روش هاي باز پرداخت اقساط و انتخاب گزینه پرداخت قسط ، اقساط خود را از طریق شماره 64096.021 پرداخت نمایید.

 .

پرداخت اقساط مسکن با اینترنت بانک 

پس از ثبت نام در شعبه و دریافت نام کاربری و رمز عبور بصورت چاپی در همان لحظه و با مراجعه به سامانه اینترنت بانک به آدرس bank-maskan.irاز طریق حساب و یا کارت خود قادر به پرداخت اقساط خواهید بود. (بیشتر بدانید)

 .

پرداخت اقساط مسکن با همراه بانک

یکی دیگر از روش های پرداخت اقساط استفاده از سیستم همراه بانک مسکن می باشد که پس از ثبت نام در شعبه و نصب نرم افزار از طریق سایت بانک مسکن و یا شعبه ، این امکان برای شما میسر می گردد.

 .

پرداخت اقساط به صورت مستمر

در حال حاضر در سامانه اینترنت بانک از طریق سرویس درخواست حواله منظم ، موجود در منوی خدمات سپرده ، امکان ثبت درخواست براي پرداخت منظم اقساط در بازه های زمانی و تعداد دفعات تکرار مشخص ،وجود دارد که از مزیت های این روش نسبت به روش های دیگر مدیریت پرداختهای به موقع اقساط و عدم نیاز به مراجعه مکرر برای پرداخت اقساط در سررسیدهای قسط می باشد که این امر باعث جلوگیری از معوق شدن اقساط و عدم احتساب جریمه به آن می گردد.

همچنین در حال حاضر از طریق ابزارهای غیرحضوری ، امکان رویت و اطلاع از صورت وضعیت کارت تسهیلات شامل اصل مبلغ تسهیلات ، مانده بدهی ، سررسید اولین قسط ، مبلغ جریمه ، مبلغ قسط و … وجود دارد.

همچنین می‌توانید بروشور راهنمای بازپرداخت اقساط بانک مسکن را از اینجا ببینید و فایل آن را ذخیره کنید.

35 دیدگاه
  1. نوروزی می‌گوید

    سلام آقای قربانی خسته نباشی من نمیتوانم تعداد اقساژ پرپاخت شده را مشاهده کنم

  2. مجتبی آبید می‌گوید

    سلام قسط را پرداخت نموده ام و شماره پیگیری دارم بانک اعلام بدهی می کند هنوز به شعبه مراجعه نکرده ام ایا امکان دارد بدون مراجعه به شعبه قسط پرداخت شده در سامانه اصلاح شود با تشکر

  3. علوی می‌گوید

    سلام: درج مبلغی بعنوان کسری از قسط، با وجود صفر بودن مبلغ معوقه و مبلغ جریمه و پرداخت کلیه اقساط در موعد مقرر به چه معناست؟ با تشکر

    1. غلامعلی قاسمی می‌گوید

      سلام: درج مبلغی بعنوان کسری از قسط، با وجود صفر بودن مبلغ معوقه و مبلغ جریمه و پرداخت کلیه اقساط در موعد مقرر به چه معناست؟ با تشکر

      1. ناصر می‌گوید

        اصطلاح کسر از قسط در وام های بانک مسکن

        مبالغ اقساط معمولا اعداد غیر رند هستند، در سیستم بانکی برای اینکه پرداخت ها با مشکل مواجه نشود، معمولا این اعداد را به نزدیکترین عدد صحیح بالای آن رند می کنند.
        وقتی شما قسط پرداخت می کنید، پس از گذشت مدتی این مبالغ ریز جمع شده و به صورت یه عدد مثبت ظاهر می شوند، و البته با گذشت زمان افزایش می یابند.
        مثلا فرض کنید که شما 80 قسط پرداخت کرده اید، و در هر قسط تفاوت مبلغ تعیین شده ی رند قسط و میزان واقعی آن (که معمولا توسط بانک به شما گفته نمی شود) 158 تومان باشد.
        با این حساب شما حدود 12000 تومان کسری از قسط خواهید داشت.
        همچنین در صورتی که مبالغی بیشتر از میزان قسط واریز کرده باشید، این مبالغ (در سیستم بانک مسکن) به طور خودکار در قسط بعدی لحاظ نمی شوند و در کسر از قسط ذخیره خواهند شد.
        امیدوارم که پاسخ خود را دریافت کرده باشید.

        1. ناشناس می‌گوید

          ممنون بسیار مفید بود

        2. سیدخلیل حسنی می‌گوید

          سلام یعنی مبلغ کسری ازقسط مبلغی است که درحقیقت وام گیرنده از بانک طلب دارد؟
          ومبلغ مذکور بایداز مبلغ قسط کسرگردد
          به فرض اینکه مبلغ قسط100هزارتومن بوده و کسری از قسط20هزارتومن درنتیجه قسط لازم به پرداخت باید 80هزارتومن باشد؟

        3. ناشناس می‌گوید

          ممنون از اطلاعات دقیقتون

      2. عباسعلی می‌گوید

        سلام
        متاسفامه خود کارمندان بانک مسکن هم به درستی نمی دانند کسری از قسط یعنی چه؟ ماه پیش از بانک در این باره سوال کردم گفتند یعنی شما باید این مبلغ را از قسط پرداختی خود کم کنی ولی ماه بعد دیدم همان مبلغ را برای من معوق زده است!

    2. شیدا می‌گوید

      سلام وقت بخیر ببخشید اگه پول انتقال بدیم به کارت قسط آیا پرداخت اقساط صورت نمیگره!

  4. هادی می‌گوید

    مانده تسویه در قسط بانک مسکن چیست

    1. ناشناس می‌گوید

      با سلام
      مانده تسویه یعنی اگه مانده تسویه رو به بانک پرداخت کنی وام شما تسویه شده و مانده بدهی منظور اینه در صورت پرداخت قسطی باید مانده بدهی را پرداخت کنی

  5. علی می‌گوید

    با سلام، لطفا اگه کسی می دونه بگه کسری از قسط بدهی به بانک حساب می شه یا یه جور طلبه؟
    سپاس

    1. دانیال می‌گوید

      کسری از قسط :
      شما مبلغ مانده معوقه که پرداخت نکردید را با کسری از قسط جمع کنید میشود یک قسط شما ،یعنی اگر مانده معوقه را پرداخت کنید (البته به اضافه مبلغ مانده جریمه!!!!) بانک یک قسط کامل را حساب می نماید.

    2. ناشناس می‌گوید

      یعنی طلبکاری

    3. ناشناس می‌گوید

      یه جور طلبه

  6. airflow00 می‌گوید

    کسری از قسط یعنی اینکه بانک این مبلغ به شما بدهکار است، مثلا یک قسط من 218100 است و کسری از قسط برام زده 217245…..حالا مانده معوقه من زده 854…. که در دفعه بعدی با 854 تومن قسط بعدی پرداخت خواهد شد.

  7. جلیلوند می‌گوید

    چرا با اینکه قسطو پرداخت کردیم میزنه معوقه دلیلش چیه

  8. سمیرا می‌گوید

    سلام.مبلغ قسطم ۷۲۰ بوده و اشتباهی ۸۰۰ واریزکردم به کارت قسط.آیا مقدار اضافه ای که واریز کردم داخل کارت قسطم ذخیره میشه برای ماه بعد؟؟یعنی ماه بعد قسط رو کمتر از ۷۲۰ واریز کنم؟؟ممنونم از پاسخگویی

    1. رسول قربانی می‌گوید

      مبلغ اضافی در کارتتون میمونه برای قسط بعدی محاسبه میشه

  9. محمد می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من چطوری میتونم از کسری قسطم استفاده کنم.
    میشه مابه التفاوت اونرو با قسطم پرداخت کنم بشه یه قسط؟

  10. ناشناس می‌گوید

    ببخشید کسری از قسط چه معنی می دهد؟

  11. ناشناس می‌گوید

    من کل قسطمو تسویه کردم کسری از قسطمو زده ۱۹۱ هزار تومن باید بانک بهم بده؟؟؟؟

  12. مهناز رفیع زاده کجانی می‌گوید

    سلام من به جای یع قسط مبلغ چهار قسط رو اشتباها واریز کردم میخواستم ببینم چطوری مبلغ اضافی رو از بانک بیرم متشکر نیاز مبرم دارم

    1. Madani می‌گوید

      سلام.
      ابتدا این نکته رو عرض کنم که خیلی افراد بدهکار بارها چندین ماه قسطمون رو به‌موقع یا کلاً نداشتیم وندادیم.(یکیش خودم)اگه مجبور بودیم جور کنیم بریزیم چقد باید ضرر میدادیم؟چه‌مدتی؟با چقدر وقت تلف‌کردن و… چه حالی؟.
      حالا مسئولین بانک صبر میکنن بعد چندماه با کلی ملاحظات! دیگه توقع نابجا و دادجریمه‌ودیرکردو… راه انداختن درسته؟مطمعناً نیست.!
      همه‌با شرایط زمونه‌و تورم‌و….خوب آشناییم! ضمناً روزهای دوندگی ودرخواست هم یادمون نره!!!

      سوالم اینه؛ مبلغ ذکرشده کسری از قسط، یعنی اینقدر تا پرداخت قسط دیگه‌کمه؟باپرداخت این‌مبلغ، یک قسط دیگه پرداخت میشه؟
      یا اینطور که دوستی گفته؛مبلغ طلب ماست؟یعنی با پرداخت مابه‌تفاوت تاقسط؛ قسط دیگه پرداخت میشه؟
      به عبارتی مثلااگر هرقسط۱۰تومن و مبلغ کسری قسط۳تومن ذکر شده! یعنی کسری۳تومن تا پرداخت قسط دیگه‌؟
      یاباپرداخت۷تومن مابه‌تفاوت قسط دیگه پرداخت میشه؟
      کاش مسعولین محترم بنحوی عامه‌فهم از کلمه‌هاو عبارات استفاده میکردن تا تو این اوضاع پرمشغله و پرتشویش اینهمه افکار و اعصاب بهم نریزه.
      اگرکمی فکر نفر مقابل‌ بودن بهتر نیست؟
      مولامیفرمایند؛هرچه‌برخود پسندی بردیگری بپسند”و هرآنچه برخود روا نمیداری بردیگری نیز روا مدار.

  13. محمد می‌گوید

    سلام خسته نباشید من در حدود ۳۰ قسط وام ازدواج پرداخت کردم از برج ۳ تعداد صفر‌شد و باز یه مبلغ رو کل تسهیلات کردن و تعداد ۱۶ قسط کردن دلیل این کار چیه لطفا راهنمایی کنید مرسی

  14. احمد یوسفی می‌گوید

    بنظر من هیچ کس جواب درستی در باره کسری از قسط بانک مسکن نداد و نداره. تمام اقساط وام رو تا ۸۶قسط در تاریخ پرداخت قسط پرداخت کردم. حتی بعضی وقتا مثلا قسط ۱۹۱۴۰۰بوده دویست تومان واریز کردم. بازم کسر از قسط مانده امروز تاریخ پرداخت بوده دیروز پرداخت کردم متاسفانه هم کسری از قسط زده و هم معوقه بدهکار شدم. دو مرتبه پرینت گرفتم که یکی معوقه بدهکار شدم و دیگری معوقه بدهکار نیستم. در پرداخت ۸۶قسط حتی یک ساعت دیرکرد نداشتم

  15. Fati می‌گوید

    در پرداخت هر بار اقساط بانک مسکن، مبلغ مانده تسویه بیشتر میشود یا کمتر؟؟؟؟!
    برای من بعد از پرداخت مبلغ مانده تسویه هربار افزایش پیدا میکنه

  16. علیار می‌گوید

    اقا جوابی ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    یعنی چی کسری از قسط در صورتی که همه قسط ها رو دادم و همه چیز صفر هست . نه جریمه دارم نه معوقه نه هیچ چیز دیگه؟

    کسری از قسط فقط برام صفر نیست … یعنی چی دقیقا ؟؟؟

    بدهکار هستم ؟ یا طلب کار ؟

    اگر بده کار هستم. چرا بدهکارم درصورتی که همه قسط ها رو دادم و نوشته مانده صفر. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    اگر طلب کار هستم چطور دریافتش کنم ؟؟؟

    چرا هیچ کی جوابگو ذقیق نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    لطفا یک بار یه جواب کامل در این زمینه بدید

    تشکر

  17. مصطفی اسلامی راد می‌گوید

    هیچ جواب درستی درباره کسری از قسط وجود نداره. بهترین کار اینه اقساط بانک مسکنو توی بانک و بصورت حضوری پرداخت کنین و همون لحظه از مسئول باجه پرینت تایید پرداخت و نداشتن معوقه بگیرید. حس میکنم یه کلاه برداری بزرگ در سراسر کشور داره به اسم کسری از قسط اتفاق میفته که بعدا گندش درمیاد.

  18. رضا می‌گوید

    این کسری از قسط معلوم نیست چیه؟ چرا وقتی بیش از مبلغ قسط پرداخت میکنیم باز هم بدهکاریم و جریمه میشیم؟ درحالی که مبلغ کسری از قسط من حتی از مبلغ قسطم هم بیشتر شده!!

  19. احسان می‌گوید

    مبلغ کسری از قسط در واقع طلبکاری شما از افساط پرداخت شده قبلی هست. مبلغ کسری از قسط را از قسط اصلی خود کسر کنید.
    مثلا اگر ۲۰۰ هزار تومان قسط این ماهتان هست و ۱۰۰ هزار تومان کسری از قسط دارید، این بار فقط ۱۰۰ هزار تومان واریز کنید.

  20. حسین اکبری می‌گوید

    سلام
    قسط را پرداخت کردم و پیام موفقیت پرداخت اومد و مبلغ از حسابم کم شد. ولی در سیستم کماکان بدهی نشون میده
    چرا ؟
    آیا چون ساعت اداری نبوده یا آخر شب بوده این طور شده؟

  21. مهدی شیرزاد می‌گوید

    واقعا چرا یه جوری نمینویسید که مردم متوجه بشن چیه کسری از قسط چه معنی میده خود بانکیا هم نمیدونن چیه این سرطان ،مثلا طلب مشتری یا بدهی مشتری چه ایرادی داره که کلمات مجهول بکار می‌برید

  22. مصطفی می‌گوید

    وطنم پاره تنم✋

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.