راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسخه بتای iOS 13 اپل، تاریخ احتمالی رونمایی از گوشی جدید آیفون را افشا کرد

در رونمایی کمپانی آیفون از نسخه بتای سیستم عامل جدید خود، سرنخ‌هایی به دست آمد مبنی بر این‌که تاریخ رونمایی از گوشی جدید آیفون 10 سپتامبر خواهد بود.

طبق اعلام 9to5Mac، روز پنجشنبه گذشته، اپل نسخه جدید بتای iOS 13 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد. برخی بر این باورند که در این رونمایی، سرنخ‌هایی مبنی بر تاریخ ارائه گوشی جدید آیفون وجود دارد. در این سیستم عامل جدید فایلی وجود داشته به نام «HoldForRelease». داخل این فایل که به معنای انتظار برای رونمایی است، تصویری از صفحه اصلی یک گوشی آیفون وجود داشته که تقویم آن در تاریخ 10 سپتامبر تنظیم شده بوده است. این وبسایت پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که اپل طی چهار سال گذشته، رویداد خبری پاییزی خود را تقریبا در همین تاریخ از ماه سپتامبر برگزار کرده است.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که آیفون 11 در مقایسه با مدل‌های قبلی خود تغییرات چندانی نداشته باشد. تحلیل‌گران بارکلیز در ماه می اعلام کردند که آیفون سال 2019 کمپانی اپل، تنها در بخش طراحی شامل چند تغییر کوچک خواهد بود. این تحلیلگران عنوان کردند که انتظار دارند به‌روزرسانی‌های مهم بخش فنی، برای مثال ارتقای قابلیت‌های تکنولوژی 5G، در محصول سال 2020 این شرکت اعمال شود.

تحلیل‌گران جی‌پی مورگان چیس نیز با انتشار یادداشتی در ماه جولای اعلام کردند که به‌روزرسانی‌های مهم آیفون، در نسخه مربوط به سال 2020 پیاده‌سازی خواهند شد.

سامیک چاترجی که یکی از تحلیل‌گران جی‌پی‌ مورگان چیس است، چنین نوشته:

ما انتظار داریم که در هر سه آیفون رونمایی شده در سپتامبر سال 2020 که به ترتیب صفحه نمایشی 5.4 اینچی، 6.1 اینچی و 6.7 اینچی خواهند داشت، از نمایشگرهای OLED استفاده شود و همگی آن‌ها به 5G مجهز باشند. این گوشی‌های هوشمند از فرکانس‌های طول موج میلیمتری‌ پشتیبانی خواهند کرد. دست کم در دو مورد از این سه مدل، از حسگر جدید سه‌بعدی که پیشگام صنعت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی محسوب می‌شود، استفاده خواهد شد. این حسگرها که از تکنولوژی ToF استفاده می‌کنند، قابلیت این را خواهند داشت که در برنامه‌های سفارشی، از جمله بازی‌ها به کار گرفته شوند.

بخش تجاری آیفون کمپانی اپل، با مواردی مانند کاهش قدرت اقتصادی چین دست‌وپنجه نرم می‌کند. یکی دیگر از مشکلاتی که بخش فروش آیفون با آن روبرو است، این است که کاربران آیفون خیلی دیرتر از قبل نسبت به تعویض گوشی‌های هوشمند قدیمی خود اقدام می‌کنند. درآمدهای حاصل از فروش گوشی‌های آیفون در سه ماهه سوم مالی، تنها 48 درصد از سود کمپانی اپل را تشکیل داده است. از سال 2012 به بعد، برای اولین بار است که کمتر از 50 درصد از سود اپل از فروش گوشی‌های هوشمند تامین می‌شود.

البته اپل هنوز هم فرصت‌های زیادی برای رشد دارد. محصولات تکنولوژیکی پوشیدنی مانند اپل واچ و بلندگوهای هوشمند هوم‌پاد نمونه‌هایی از حوزه‌هایی هستند که کمپانی اپل می‌تواند از طریق آن‌ها درآمدزایی داشته باشد. سرویس‌های دیجیتالی مانند اپ استور، اپل موزیک و آی‌کلود نیز بخش‌های دیگری هستند که به افزایش درآمد این شرکت کمک می‌کنند.

پیش‌تر نگرانی‌هایی وجود داشت مبنی بر این‌که گوشی آیفون مشمول تعرفه‌های جدید کشور چین خواهد شد. قرار بود این تعرفه‌ها از اول سپتامبر اجرایی شوند، ولی دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تاریخ اعمال این تعرفه را تا ماه دسامبر به تعویق انداخته است. در نتیجه، نگرانی‌ها تا حدی برطرف شدند و روز سه‌شنبه گذشته، سهام آیفون 4 درصد افزایش پیدا کرد.

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.