راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گوشی‌های جدید سامسونگ با رزولوشن بالاتر از 100 مگاپیکسل تولید می‌شوند

کمپانی سامسونگ به تازگی اعلام کرده که حسگر جدیدی را برای دوربین‌ گوشی‌های هوشمند همراه طراحی کرده است. این دوربین وضوحی برابر با 108 مگاپیکسل دارد و این عدد به این خاطر باور نکردنی است که رزولوشن دوربین‌های گوشی‌های هوشمند معمولی، بین 12 تا 16 مگاپیکسل است.

طبق اعلام این کمپانی، حسگر دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ، «ایزوسل برایت اچ‌ام‌ایکس» نام دارد و برای اولین بار است که دوربینی با رزولوشن بالاتر از 100 مگاپیکسل در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شود. این وضوح تصویر، با وضوح تصویر گران‌ترین دوربین دی‌اس‌ال‌آر برابری می‌کند.

ایزوسل برایت اچ‌ام‌ایکس 108 مگاپیکسلی، به گونه‌ای طراحی شده که تصاویر را با جزئیات بسیار دقیق ثبت کند. در این دوربین، به منظور جذب نور بیشتر، از قابلیت ادغام پیکسل‌ها نیز استفاده شده است، در نتیجه در محیطی با نور کم، تصاویری با کیفیت بالا ثبت می‌شود. وقتی پیکسل‌ها ادغام می‌شوند، تعداد مگاپیکسل از 108 به 27 کاهش پیدا می‌کند، این عدد باز هم از دو برابر وضوح تصویر دوربین‌های استاندارد گوشی‌های هوشمند همراه بیشتر است.

رزولوشن ضبط ویدیوی ایزوسل برایت اچ‌ام‌ایکس، 6K با سرعت 30 فریم در ثانیه است. جالب است اشاره کنیم که بالاترین رزولوشن ضبط ویدیو در دوربین‌های گوشی هوشمند معمولی، 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه گزارش شده است.

کمپانی سامسونگ در طراحی و تولید ایزوسل برایت اچ‌ام‌ایکس با غول گوشی‌ هوشمند چینی، شیائومی همکاری کرده است، بنابراین، به احتمال زیاد این حسگر در گوشی‌های جدید کمپانی شیائومی نیز به کار گرفته خواهد شد.

البته سامسونگ در مورد اینکه آیا در آینده این حسگر 108 مگاپیکسلی را در گوشی‌های هوشمند خود یا سایر تولیدکنندگان تلفن هوشمند مورد استفاده قرار خواهد داد یا خیر، اخباری را منتشر نکرده است.

این کمپانی عنوان کرده که تولید انبوه حسگرهای ایزوسل برایت اچ‌ام‌ایکس را از همین ماه آغاز خواهد کرد.

منبع: بیزینس اینسایدر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.