راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلیکیشن پولک با امکان شخصی‌سازی صفحه پیش‌فرض توسط شرکت مبنا فرتاک آریا رونمایی شد / نگاهی به پولک

شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا یکی از شرکت‌های تابعه مجموعه دانش‌بنیان اطلاعات فناوری پارس (اینفوتک) است که به‌عنوان بازوی اجرایی مجموعه در پروژه‌های مدیریت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خدمات پرداخت الکترونیکی در سال 1393 تاسیس شد تا در حوزه‌های هوشمند سازی حمل‌ونقل و پول خرد فعالیت کند.

خدمات مبنا فرتاک آریا که تاکنون نرم‌افزارهای مختلفی را ازجمله اپلیکیشن فرتاکسی (نرم‌افزار هوشمند درخواست تاکسی) و نرم‌افزار پرداخت از طریق موبایل (اپلیکیشن کارت‌خوان موبایلی) را در حوزه پرداخت خرد ارائه کرده، اقدام به ارائه اپلیکیشنی جدید به نام «پولک» کرده است. با مرتضی حسینی مدیرعامل شرکت مبنا فرتاک آریا درباره پولک و تفاوت آن با سایر اپلیکیشن‌های مشابه گفت‌‌وگوی کوتاهی داشتیم.

.

شخصی‌سازی صفحه پیش‌فرض پولک

پولک محصول دانش فنی گروه اینفوتک، رسالت اصلی‌اش فعالیت در حوزه پول خرد است؛ اما خدمات دیگری مانند خرید شارژ، پرداخت قبض و کارت به کارت را نیز ارائه می‌دهد.

حسینی درباره پولک این‌طور توضیح می‌دهد: «برای راه‌اندازی اپلیکیشن پولک تحقیقات زیادی را هم در بازار کشور و هم در بازار بین‌المللی انجام دادیم و اپلیکیشن‌هایی را که در حوزه پرداخت خرد فعالیت می‌کردند را بررسی کردیم و نیاز مشتری را نیز درک کردیم. درواقع ما ابتدا به دنبال این بودیم که متوجه شویم مردم از چه خدماتی بیشتر استفاده می‌کنند و به دنبال چه اپلیکیشنی هستند؛ درنهایت متوجه شدیم که مردم اپلیکیشن‌های مختلفی را برای یک یا نهایتا دو سرویس آن نصب می‌کنند و از همه سرویس‌های یک اپلیکیشن استفاده نمی‌کنند.

همچنین معمولا اپلیکیشن‌های پرداختی سرویس‌های زیادی دارند که همیشه در منوی اصلی و در دید مخاطب است، این‌ها در حالی است که مخاطب از همه‌ی آنها استفاده نمی‌کند. یکی از تفاوت‌هایی که اپلیکیشن پولک نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه دارد این است که فرد می‌تواند اپلیکیشن خود را با توجه به سرویسی که بیشتر از آن استفاده می‌کند، شخصی‌سازی کند؛ یعنی برای مثال می‌تواند انتخاب کند که تنها سرویس پرداخت خرد به او نشان داده شود؛ درواقع فرد می‌تواند صفحه پیش‌فرض اپلیکیشن را خودش و با توجه به نیازش انتخاب کند.»

به گفته مدیرعامل شرکت مبنا فرتاک آریا، پولک همچنین این قابلیت را دارد که کیوآرکد مجموعه‌های دیگر را به‌شرط اینکه پروتکل‌های استاندارد را رعایت کرده باشند، بخواند.

.

بازار هدف نرم‌افزار پولک

اپلیکیشن پولک روز چهارشنبه 23 مردادماه 1398 با حضور مدیران و همکاران شرکت اینفوتک و مبنا فرتاک آریا افتتاح شد و در حال حاضر در مرحله پایلوت به سر می‌برد. مدیرعامل شرکت مبنا فرتاک آریا می‌گوید: «می‌خواستیم این نرم‌افزار از عید قربان تا عید غدیر خم افتتاح شود، به همین خاطر هفته گذشته مراسم افتتاحیه آن را برگزار کردیم. اکنون نیز در حال تست آن هستیم و بعد از عید غدیر خم نیز به‌صورت عمومی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.»

با توجه به گفته‌های حسینی، بازار هدف نرم‌افزار پولک در فاز اول سه بخش است؛ حمل‌ونقل عمومی، مراکز فروش و مراکز خدماتی. او می‌گوید که هدفشان این است که بتوانند شرکای خاصی پیدا و با آنها همکاری کنند.

حسینی درباره برنامه‌هایشان برای آینده این اپلیکیشن این‌طور توضیح می‌دهد: «در حال حاضر پولک تنها نسخه اندروید دارد ولی به‌زودی نسخه iOS آن را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد. همچنین در آینده سرویس‌های ارزش‌افزوده، سرویس‌های خاص با مشتریان خاص و همچنین سرویس‌های تخفیف نیز به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد. ولی توجه داشته باشید که قصد ما این نیست که تعداد سرویس‌های پولک به‌قدری زیاد شود که مشتری از آن رانده شود؛ درواقع ما به دنبال این هستیم تا سرویس‌هایی به اپلیکیشن پولک اضافه شود که مردم بیشتر به آنها رغبت دارند. همچنین سعی‌مان این است سرویس‌هایی که اضافه می‌کنیم تا حد امکان مشابه سرویس‌های سایر اپلیکیشن‌های این حوزه نباشد و نهایتا در سرویس‌های اصلی با یکدیگر مشابه باشند.»

لینک دانلود اپلیکیشن پولک نیز به‌زودی در مارکت‌های بازار، گوگل‌پلی و همچنین در سایت این اپلیکیشن به آدرس https://poolak.ir قرار خواهد گرفت.

2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام چرا آپ من جدیدا ارور میدع یعنی همش بهم میگه خطایی 10054

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.