راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در رویداد بزرگ پاییزی کمپانی اپل چه خبر خواهد بود؟

در تاریخ 10 سپتامبر، اپل رویداد سالانه پاییزی خود را در شهر کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار خواهد کرد. همانند سال‌های گذشته، انتظار می‌رود که طی این رویداد، کمپانی اپل از آیفون‌ها، اپل واچ‌ها و چند گجت دیگر رونمایی کند. در این گزارش مروری خواهیم داشت بر اتفاقات این رویداد.

.

آیفون‌های جدید

 با اطمینان بسیار بالایی پیش‌بینی می‌کنیم که در رویداد پاییزی اپل از گوشی آیفون جدید این کمپانی رونمایی خواهد شد. طبق شایعات منتشر شده، انتظار می‌رود که در رویداد امسال، همانند سال گذشته، سه گوشی تلفن همراه جدید معرفی شوند. طبق اعلام بلومبرگ، در رویداد سال جاری دو تلفن همراه بزرگ با طراحی مشابه با آیفون ایکس‌اس و ایکس‌اس مکس معرفی خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود که در نامگذاری محصولات جدید این رویداد، درست مثل مک‌بوک پرو و آی‌پد پرو، از پسوند «پرو» استفاده شود. همچنین برآورد می‌شود که جایگزین کم هزینه‌ای نیز برای آیفون ایکس‌آر معرفی شود.

گوشی‌های جدید پرو به قابلیت‌های جدیدی مجهز خواهند بود؛ به طوری که با ویژگی‌های محصولات برتر اندرویدی برابری خواهند کرد. برای مثال، دوربین‌ اضافی rear-facing نمونه‌ای از قابلیت‌های برتر آیفون‌های جدید است که به ثبت تصاویری با زاویه دید عریض کمک می‌کند. به احتمال زیاد، آیفون‌های جدید درست مثل جدیدترین گوشی‌های سامسونگ امکان شارژ بی‌سیم سایر دستگاه‌ها را خواهند داشت. به‌روزرسانی‌های جزئی دیگری نیز وجود خواهد داشت که عبارتند از: فیلم‌برداری بهتر، زاویه دید وسیع‌تر برای حسگرهای فیس‌آی‌دی، پردازشگرهای سریع‌تر و قابلیت ضدآب. همچنین شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که گوشی‌های پرو از مزیت قلم اپل نیز بهره‌مند خواهند بود.

انتظار می‌رود که شکل و طرح هر سه گوشی آیفون جدید، تفاوت چندانی با گوشی‌های سال گذشته نداشته باشند. سال گذشته نیز شاهد بودیم که آیفون‌های جدید از جنبه ظاهری به گوشی‌های سال قبل‌تر خود شبیه بودند. به احتمال زیاد، گوشی جانشین ایکس‌آر در رنگ‌های جدیدی عرضه خواهد شد. در ادامه به معرفی محصولاتی می‌پردازیم که در رویداد پاییزی اپل رونمایی خواهند شد:

.

اپل واچ‌های جدید

اپل قصد دارد پنجمین نسل از محصولات تکنولوژیکی پوشیدنی خود را راه‌اندازی کند. طراحی این محصول مشابه نسخه رونمایی شده در رویداد سال گذشته خواهد بود. به نظر می‌رسد که تغییر عمده این محصول، در بخش نرم‌افزاری آن انجام خواهد گرفت. اپل واچ جدید، در مقایسه با نسخه‌های پیشین، عملکرد بهتری در ردیابی خواب و مدیریت مصرف باتری خواهد داشت. شایعاتی نیز منتشر شده مبنی بر این که در ساخت اپل‌ واچ‌های جدید از تیتانیوم و سرامیک استفاده خواهد شد.

.

آی‌پدهای جدید

بنا به گزارش بلومبرگ، آی‌پد پروهای جدید که برای اولین بار سال گذشته معرفی شدند، در رویداد امسال با چند به‌روزرسانی‌ داخلی همراه خواهند بود. آی‌پدهای امسال از نظر زیبایی‌شناسی تفاوت چندانی با نسخه‌های سال قبل خود نخواهند داشت و فقط در بخش نرم‌افزاری تغییراتی را تجربه خواهند کرد. پردازنده‌های سریع‌تر، عمر طولانی‌تر باتری و دوربین‌های باکیفیت‌تر، نمونه‌هایی از قابلیت‌های آی‌پد پروهای جدید در مقایسه با نسخه‌های پیشین خود هستند. آن دسته از آی‌پدهای استاندارد که کمپانی اپل آن‌ها را در مدارس توزیع می‌کند نیز مورد طراحی مجدد قرار خواهند گرفت و اندازه صفحه نمایش آن‌ها اندکی بزرگتر خواهد شد.

.

ایرپاد 3

معمولا وقتی یک کمپانی محصول موفقی را وارد بازار می‌کند، برای راه‌اندازی محصول بعدی خود اندکی بیشتر صبر می‌کند. ولی این موضوع در مورد شرکت اپل صادق نیست. این کمپانی در ماه مارس دومین نسخه از ایربادهای بی‌سیم را وارد بازار کرد و طبق گزارش‌های منتشر شده، قصد دارد نسخه سوم آن را نیز در رویداد ماه سپتامبر رونمایی کند. این نسخه‌های جدید به احتمال زیاد از سال 2020 میلادی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت و طبق شنیده‌ها، ضدآب و عایق سروصدا خواهند بود. این احتمال نیز وجود دارد که ایرپادهای جدید در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شوند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هزینه ایرپادهای جدید در مقایسه با نمونه‌های قدیمی‌، بیشتر خواهد بود.

.

نسخه بزرگ‌تر مک‌بوک پرو

بر اساس شایعات منتشر شده، اپل قصد دارد از یک مک‌بوک پرو 16 اینچی رونمایی کند. این مک‌بوک حاشیه‌های کوچک‌تری خواهد داشت و طراحی آن جمع‌وجورتر خواهد بود. در نتیجه، شباهت بالایی به مدل‌های 15 اینچی خود خواهد داشت. این لپ‌تاپ جدید از پردازنده‌های سریع‌تری برخوردار خواهد بود. کمپانی اپل از سال 2015 به بعد کیبوردهای نامناسبی را در لپ‌تاپ‌های خود تعبیه کرده و همین موضوع باعث شده تا شکایت‌هایی علیه این کمپانی در دادگاه مطرح شود. امیدواریم که کمپانی مذکور بازنگری‌هایی را در کیبوردهای مک‌بوک پرو اعمال کند.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل که در تابستان امسال برگزار شد، از صفحه نمایش مک پرو و پرو دیسپلی رونمایی شد؛ انتظار می‌رود که در رویداد پیش رو، اطلاعات بیشتری در رابطه با زمان عرضه عمومی این محصولات منتشر شود.

.

چند خبر دیگر

کمپانی اپل مبلغ بسیار بالایی را به بخش تحقیقات خود اختصاص داده؛ ولی بعید است که در رویداد امسال شاهد سرویسی تحول‌آفرین از سوی این شرکت باشیم. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در رویداد ماه سپتامبر، صرفا از چند به‌روزرسانی در محصولات اپل رونمایی شود. کمپانی مذکور هنوز نسخه دوم هوم‌پد را منتشر نکرده و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که در رویداد امسال، نسخه کوچکتر این محصول رونمایی خواهد شد.

حدود دو سال است که کمپانی اپل هیچ اخبار جدیدی در مورد اپل تی‌وی منتشر نکرده است. احتمال می‌رود که در رویداد ماه سپتامبر، این کمپانی اطلاعاتی در مورد سرویس رسانه‌ای جدید خود، یعنی اپل تی‌وی پلاس مطرح کند. درست است که اپل‌ تی‌وی پلاس هنوز به صورت عمومی در دسترس عموم قرار نگرفته؛ ولی جای تعجب ندارد که اپل در رویداد پیش رو، صحبت از راه‌اندازی سرویس رسانه‌ای جدیدتری به میان آورد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که محصول گیمینگ جدید اپل که اپل آرکید نام دارد، از فصل پاییز وارد بازار شود. این کمپانی اخیرا سطح پشتیبانی از بازی‌های محبوب سونی و ایکس‌باکس را افزایش داده، به طوری که کاربران اپل تی‌وی و آی‌او‌اس می‌توانند از طریق دستگاه خود این بازی‌ها را انجام دهند.

طبق گزارش‌ها، کمپانی اپل قصد دارد دستگاه‌های کوچک ردیابی را نیز توسعه دهد. شرکت تایل نمونه‌ای از این دستگاه‌ها را تولید کرده است. کاربران می‌توانند با اتصال این ردیاب‌ها به وسایل خود، از گم شدنشان جلوگیری کنند. گفته می‌شود که کاربران با استفاده از دوربین‌های آیفون و واقعیت افزوده، در محیط اطراف خود به جستجوی اشیای گم شده خواهند پرداخت.

منبع: کوارتز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.