راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه پشت سرمایه / سرمایه‌ی جدید پیدی از غول پرداخت جهان

با گذشت یک ماه از اعلام جذب سرمایه‌ی 55 میلیون دلاری پیدی (Paidy)، این استارت‌آپ فین‌تک ژاپنی با سرمایه‌گذاری استراتژیکی از جانب غول پرداخت جهان، ویزا (Visa) مواجه شده است. این استارت‌آپ، هنوز اطلاعاتی در مورد مبلغ سرمایه‌گذاری مذکور فاش نکرده است هرچند که طبق گزارشات، ارزش آن تاکنون به بیش از 80 میلیون دلار ارتقا یافته است؛ اما اخبار منتشره در مورد سرمایه‌گذاری حاکی از آغاز فعالیت‌های جدید پیدی به منظور بهبود تجارب پرداخت دیجیتالی نوین در کشور ژاپن است.

در حقیقت، پیدی فرایند خرید آنلاین در بازار اینترنتی ژاپن را ساده‌تر ساخته است. ژاپن دارنده‌ی چهارمین بازار بزرگ تجارت الکترونیک جهان با نفوذ کارت اعتباری بالا است، اما هنوز هم اغلب کاربران آن، سرویس پرداخت در محل (cash on delivery) را به استفاده از کارت‌های اعتباری ترجیح می‌دهند.

طبق ادعای استارت‌آپ پیدی، پرداخت نقدی چیزی در حدود 40 درصد از پرداخت‌های سالیانه تجارت آنلاین کشور را که بالغ بر 16.5 تریلیون ین (148 میلیارد دلار) است، به خود اختصاص داده است.

این موضوع ناشی از پیچیدگی نسبی پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری نسبت به پرداخت نقدی است. طبیعتا استفاده از کارت‌های اعتباری و وارد کردن ارقام روی آن، با وجود لایه‌های امنیتی سیستم پرداخت الکترونیکی ژاپن امری خسته کننده است.

راه حل پیدی، یک حساب کاربری مرتبط با شماره تلفن یا آدرس پست الکترونیک کاربران است که به‌عنوان یک گزینه پرداخت در سیستم پرداخت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرداخت به این روش، نیازمند دریافت یک کد تایید است و تمام! در کنار این سادگی فوق‌العاده، پیدی قابلیت‌های دیگری نظیر گزینه‌های بازپرداختی را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد تا از قابلیت‌های جالب توجه کارت‌های اعتباری بی‌بهره نمانند.

این شرکت ادعا می‌کند که در حال حاضر 1.5 میلیون حساب کاربری فعال پیدی وجود دارد و قصد دارند این رقم را تا سال 2020 به 11 میلیون حساب کاربری ارتقا دهند. نیروی محرکه اصلی پیدی برای نیل به این هدف بلندپروازانه، شرکت‌های خرده‌فروشی بزرگی است که خدمات را با فرایند‌های فروش آنلاین خود ادغام کرده‌اند. این حوزه، تاکنون برای پیدی مزایای زیادی در پی داشته است و انتظار می‌رود که ویزا نیز بتواند با سرمایه‌گذاری روی پیدی موفقیت‌های بیشتری برای این استارت‌آپ به ارمغان آورد. به ویژه اگر آن‌ها محصولات مشترکی داشته باشند.

سرمایه‌گذاری روی پیدی
سرمایه‌گذاری روی پیدی به منظور تسهیل پرداخت آنلاین در تجارت الکترونیک ژاپن

طبق اظهارات کریس کلارک (Chris Clark)، نماینده منطقه آسیا و اقیانوسیه ویزا، هرچند که پیدی تحت عنوان یک کارت اعتباری مجازی با کارت‌های اعتباری پلاستیکی رقابت خواهد کرد، اما به اندازه کافی برای ورود به این عرصه قابل اعتماد است. وی طی بیانیه‌ای اذعان می‌کند:

«ما مدت‌هاست که فریندهای پیدی و تجربه‌های خرید پیشرفته‌ای که ارائه‌ می‌دهند را دنبال می‌کنیم، در ژاپن فرصت‌های فوق‌العاده‌ای هست و این امکان وجود دارد که شیوه‌های پرداخت متنوعی برای کاربران به ارمغان بیاورید، حال این پرداخت می‌تواند پرداخت نقدی باشد، اقساطی.»

در حال حاضر گلدمن ساچس (Goldman Sachs)، ایتوچو کورپوریشن (Itochu Corporation)، ایت رودز (Eight Roads)، اس‌بی‌آی هولدینگز (SBI Holdings)، نوآوران کسب‌وکاری فین‌تک اس‌بی‌آی تحت عنوان ال‌پی‌اس (LPS)، آربور ونچرز (Arbor Ventures) و اس‌آی‌جی (SIG) از جمله سرمایه‌گذاران اصلی روی پیدی هستند.

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.