راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره ویلیام موگایار، نویسنده کتاب کسب‌وکار زنجیره بلوک چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / موگایار مشاور سرمایه‌گذاری و مربی استراتژی، بازاریابی و رشد کارآفرینان فناوری و بنیان‌گذاران کسب‌وکارها است. او کتابی هم نوشته با عنوان «کسب‌وکار زنجیره بلوک» که انتشارات وایلی آن را منتشر کرده است. ویلیام سرمایه مالی و فکری خودش، شبکه ارتباطی و دانش و تجربه‌اش را در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

او ارتباط خوبی با سرمایه‌گذاران خطرپذیر، استارت‌آپ‌ها، بنیان‌گذاران و تأثیرگذاران در آمریکای شمالی دارد. موگایار نزدیک به ۳۱ سال است که در فضای فناوری کار می‌کند و دو کتاب نوشته است. او در کتابش به چیستی، چرایی و چگونگی زنجیره بلوک می‌پردازد.

زنجیره بلوک فناوری جدیدی است که همچون لایه‌ای جدید روی اینترنت قرار گرفته و به خدمت کسب‌وکارها می‌آید. زنجیره بلوک اعتماد را به درون شبکه می‌آورد. پای واسط‌ها را از واسطه‌گری قطع و نحوه فعالیت کسب‌وکارها را به‌صورت خلاقانه متحول می‌کند. به شکل استعاری، زنجیره بلوک کامپیوترهای ناتمامی هستند که هرگز خاموش نمی‌شوند؛ یک‌بار که راه بیفتند دیگر خاموش نمی‌شوند و انعطاف‌پذیری زیادی به ارمغان می‌آورند که این فناوری را برای نسل جدید خدمات و نرم‌افزارهای غیرمتمرکز جذاب می‌کند. اینترنت زمانی که خلق شد پتانسیل شکل‌گیری کسب‌وکارهای زیادی را فراهم کرد، زنجیره بلوک هم زمینه شکل‌گیری مدل‌های جدیدی از کسب‌وکارها را فراهم کرده است. موگایار در کتابش در ۷ فصل همه آن چیزهایی که لازم است درباره زنجیره بلوک بدانیم را روی دایره ریخته است. کتاب او دعوت‌نامه‌ای است برای درک بهتر پتانسیل‌های کسب‌وکاری زنجیره بلوک. این کتاب به خوانندگانش یاد می‌دهد که چگونه درباره زنجیره بلوک فکر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.