راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت چقدر است؟

تراست ولت (Trust Wallet) بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال است که به دنبال تنوع بخشیدن به پرتفوی خود به شیوه‌ای امن هستند. اولین مزیت این کیف پول غیرحضانتی بودن آن است که با ارائه یک پین و عبارت بازیابی باعث می‌شود کنترل کامل روی دارایی‌های خود داشته باشید.

دومین مزیت کیف پول تراست ولت این است که به بیش از ۷۰ بلاکچین متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد به آلت‌کوین‌های برتر در شبکه‌های اتریوم، سولانا، تتر و سایر شبکه‌ها دسترسی داشته باشید. شایان‌ذکر است که تراست ولت کارمزدی برای واریز یا برداشت تتر از کاربران خود دریافت نمی‌کند و تنها هزینه‌ای که باید بپردازید، هزینه شبکه است؛ بنابراین، برای کاهش هزینه شبکه به‌راحتی می‌توانید از شبکه‌های کم کارمزد مانند بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) یا ترون (Tron) استفاده کنید. پس می‌توانید این کیف پول برتر را دانلود کرده و علاوه بر تتر با طیف وسیعی از صرافی‌های غیرمتمرکز و پلتفرم‌های NFT ارتباط برقرار کنید.


چرا پرداخت کمترین کارمزد برای انتقال تتر اهمیت دارد؟


به گزارش روابط عمومی صرافی او‌ام‌پی فینکس، همان‌طور که می‌دانید قیمت تتر به‌عنوان یک استیبل‌کوین همواره ثابت است و همین مزیت باعث شده تا نقشی مهم در مبادلات رمزارزی معامله‌گران داشته باشد؛ بنابراین، ازیک‌طرف محبوبیت تراست ولت میان کاربران و از طرف دیگر، نیاز مداوم سرمایه‌گذاران و معامله‌گران برای تبدیل دارایی‌های خود به تتر و برعکس، باعث شده تا کارمزد انتقال تتر از تراست ولت از اهمیت بالایی برخوردار باشد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، تراست ولت برای واریز و برداشت رمزارز از کاربران خود کارمزدی دریافت نمی‌کند؛ بنابراین برای کاهش هزینه‌ها باید به دنبال شبکه‌ای باشید که برای انتقال تتر کمترین هزینه را دریافت می‌کنند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.


چطور کمترین کارمزد انتقال تتر از تراست ولت را پیدا کنیم؟


برای دستیابی به کمترین کارمزد انتقال تتر از تراست ولت راهکارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها انتخاب ارزان‌ترین شبکه است. در ادامه به بررسی راهکارهای مختلف خواهیم پرداخت.


انتخاب بهترین شبکه انتقال تتر


 همان‌طور که می‌دانید انتقال تتر از تراست ولت به شبکه‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ بنابراین، بهتر است قبل از انتقال کارمزد شبکه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس شبکه‌ای را انتخاب کنید که کمترین کارمزد را برای تتر دریافت می‌کند. به‌عنوان‌مثال، ایاس، پالیگان و پولکادات از جمله بهترین شبکه‌هایی هستند که نه‌تنها کارمزد انتقال پایینی دارند، بلکه سرعت تراکنش در آنها بسیار بالا است.

کارمزد انتقال تتر در شبکه ایاس (EOS) صفر است و روند انتقال در عرض چند ثانیه تکمیل می‌شود. در شبکه پولکادات (Polkadot) کارمزد انتقال تتر بین ۰ تا ۰.۰۱ دلار متغیر است و مانند ایاس سرعت انتقال در آن بسیار بالا است.

شبکه پالیگان گزینه بعدی است که کمترین کارمزد انتقال تتر را دریافت می‌کند. این شبکه عملکردی مشابه اتریوم دارد و در اصل به‌منظور بهبود مقیاس‌پذیری اتریوم کار خود را آغاز کرد. البته این شبکه در حالا حاضر کاربردی فراتر از یک راه‌حل برای حل مشکلات اتریوم دارد و به‌عنوان یک رابط بین شبکه‌های بلاکچین نیز کاربرد دارد.

شبکه پالیگان، به‌منظور ارتقای سطح امنیت از راهکارهایی مشابه اتریوم استفاده می‌کند که باعث شده این شبکه نیز از امنیت بالایی برخوردار باشد. چیزی که استفاده از شبکه پالیگان را جذاب‌تر از شبکه اتریوم کرده است، سرعت انتقال آن است. در این نتورک تراکنش‌ها در کسری از ثانیه انجام می‌شوند. همچنین، کارمزد انتقال تتر بسیار پایین بوده و بسته به ترافیک شبکه بین ۰.۰۰۳ تا ۰.۰۱۵ خواهد بود.

با اینکه شبکه‌های فوق پایین‌ترین کارمزد را برای انتقال تتر دریافت می‌کنند، اما تنها شبکه‌هایی نیستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. همان‌طور که اشاره شد، تراست ولت از شبکه‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند به همین دلیل بهتر است از کارمزد سایر شبکه‌ها نیز اطلاع داشته باشید.

به‌عنوان‌مثال، کارمزد انتقال تتر در شبکه سولانا (Solana) به طور معمول پایین و چیزی حدود ۰.۰۱ تا ۱ دلار است و سرعت تراکنش نیز فقط چند ثانیه زمان می‌برد. این شبکه قابلیت آن را دارد که در هر ثانیه دست‌کم ۵۰ هزار تراکنش را پردازش کند و به همین دلیل به‌عنوان سریع‌ترین شبکه انتقال شناخته می‌شود.

بایننس اسمارت چین یا زنجیره هوشمند بایننس برای پردازش تراکنش‌ها سرعت نسبتاً مناسبی دارد و در هر ثانیه ۲ هزار تراکنش را پردازش می‌کند. کارمزد تتر در این شبکه چیزی حدود ۰.۰۳ دلار است. لازم به ذکر است که برای انتقال توجه داشته باشید برای انتقال USDT در شبکه بایننس، به یک پل ارتباطی نیاز دارید.

کارمزد تتر در شبکه ترون نیز بین ۱.۹۳ تا ۰.۹۵ است و انجام تراکنش‌ها چیزی بین یک تا ۲ دقیقه زمان نیاز دارد.


کاهش هزینه انتقال تتر از تراست ولت با انتخاب صرافی‌های با کارمزد پایین


روش بعدی برای کاهش هزینه‌های انتقال تتر از تراست ولت این است که از خدمات صرافی‌هایی استفاده کنید که کمترین کارمزد واریز و برداشت را برای تتر دریافت می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، در برخی از مواقع سودی که یک تریدر از معاملات خود به دست می‌آورد، بسیار پایین است؛ بنابراین اگر انتخاب درستی در زمان تعیین صرافی نداشته باشد ممکن است بخش عمده‌ای از سود خود را به‌عنوان کارمزد پرداخت کند. به همین دلیل بهتر است که بادقت صرافی مناسب با کمترین کارمزد را انتخاب کنید. اگر به دنبال صرافی داخلی امن و با کارمزد پایین هستید، صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. در این پلتفرم می‌توانید در کنار امنیت و سرعت بالا در انجام مبادلات، پایین‌ترین کارمزد تتر را پرداخت کنید.


توجه به ترافیک شبکه‌های مختلف راهی برای کاهش هزینه انتقال تتر


این نکته را در نظر داشته باشید که یکی از عوامل تأثیرگذار بر کارمزد انتقال، ازدحام شبکه است. هرچه ترافیک و ازدحام شبکه بیشتر باشد، باعث می‌شود که کارمزد انتقال افزایش‌یافته و همچنین زمان انتقال نیز بیشتر شود؛ بنابراین، اگر به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه انتقال تتر از تراست ولت هستید، این فرایند را زمانی انجام دهید که ازدحام شبکه در کمترین حالت خود قرار دارد.


با مدیریت تراکنش‌ها، کارمزد انتقال را بهینه کنید


به‌طورکلی کارمزد انتقال در بسیاری از شبکه‌ها تقریباً ثابت است؛ بنابراین، کاربران در ازای افزایش حجم تتری که برای انتقال انتخاب کرده‌اند، کارمزد بالاتری پرداخت نمی‌کنند. باتوجه‌به این قانون، اگر معامله‌گران سعی کنند، به‌جای انجام تراکنش‌های مختلف به‌صورت پراکنده، تراکنش‌های تتری خود را در یک مرحله و به‌صورت یک‌جا انجام دهند، کارمزد انتقال تتر از تراست ولت برای آنان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.


کارمزدهای تراست ولت برای انتقال تتر


در این بخش بررسی می‌کنیم که کاربران برای انتقال تتر چه هزینه‌هایی را باید بپردازند.


کارمزد ذخیره‌سازی تتر در تراست ولت چقدر است؟


دانلود اپلیکیشن تراست ولت و افزونه کروم این کیف پول کاملاً رایگان است. همچنین، همان‌طور که بارها اشاره شد، هیچ کارمزدی برای ذخیره ارزهای دیجیتال USDT در تراست ولت از کاربران دریافت نمی‌شود.


بررسی هزینه معاملات تتر در تراست ولت


تراست ولت هنگام انتقال ارزهای دیجیتال همچون تتر یا NFT از کیف پول دیگر به این ولت، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. بااین‌حال، هنگام انتقال رمزارز و دارایی‌های دیجیتال از تراست ولت به کیف پول‌های دیگر باید هزینه‌هایی بپردازید. این در مورد همه کیف پول‌های رمزنگاری یکسان است، زیرا تراکنش‌ها شامل هزینه گس یا کارمزد می‌شوند.

این کیف پول به طور پیش‌فرض، هزینه شبکه «پیشنهادی» را هنگام انتقال ارزهای دیجیتال نمایش می‌دهد. این بر اساس تقاضای لحظه‌ای و ترافیک شبکه تعیین می‌شود و معمولاً تضمین می‌کند که تراکنش به‌خوبی انجام خواهد شد. البته، کاربران می‌توانند گس فی را بنا به تصمیم خودتنظیم کنند که البته این کار بسیار خطرناک است؛ زیرا اگر گس فی پیشنهادی خیلی کم باشد، ممکن است درخواست شما برای انتقال رد شود. از سوی دیگر، پرداخت کارمزد بالاتر می‌تواند زمان انجام تراکنش را کمتر کند.

به‌خاطر داشته باشید که تراست ولت هیچ درآمدی از محل کارمزد انجام تراکنش یا گس فی کسب نمی‌کند و همه این کارمزد به شبکه مربوطه ارسال می‌شود.


بررسی کارمزد سواپ توکن در تراست ولت


تراست ولت هنگام سواپ توکن‌ها از داخل رابط کیف پول هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. بااین‌حال، کاربران باید نرخ ارز ارائه شده را ارزیابی کنند تا درصورتی‌که نرخ ارز مطلوب‌تری در شبکه‌های دیگر وجود داشت از آن مطلع شوند.

کاربران ممکن است به‌جای استفاده از رابط داخلی، تمایل داشته باشند از طریق اتصال به dApp سواپ خود را انجام دهند. در این صورت، سوشی سواپ (SushiSwap)، یونی‌سواپ (Uniswap) یا پنکیک سواپ (PancakeSwap) فرقی نمی‌کند، با تراست ولت می‌توانید به همه dAppها دسترسی داشته باشید.

1 دیدگاه
  1. محمد مظاهری می‌گوید

    چرا در صرافی های داخلی کارمزد بالاست ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.