راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ژرف نگر از هویت جدید خود رونمایی کرد

در آستانه روز جهانی ارتباطات، گروه ژرف نگر باسابقه بیست و پنج سال فعالیت در حوزه ICT برای توسعه چشم‌انداز و باز تعریف هویت برند ژرف نگر، ری‌برندینگ کردند.

حمید یزدانی، رئیس هیئت‌مدیره ژرف‌نگر در مراسم رونمایی از هویت جدید ژرف‌ نگر به ارائه‌ای کوتاه از تاریخچه فعالیت‌های ژرف‌نگر پرداخت و گفت: «از سال ۱۳۷۸ که فعالیت خود را آغاز کردیم، همکاری خوبی با شرکت‌های بزرگ خارجی در زمینه ارتباطات داشتیم و اهمیت موضوع شبکه‌های ارتباطی و امنیت آنها را در اولویت خود قرار دادیم. پس از اینکه در طراحی و اجرای بسیاری از پروژه‌های ارتباطی و مخابراتی جزو اولین شرکت‌های پیشرو بودیم، توانستیم برای یک دهه پیمانکار شرکت مخابرات باشیم.»

یزدانی در ادامه به نیازهای فناورانه سازمان‌های بزرگ در کشور پرداخت و تشریح کرد: «با یک آینده‌نگری هوشمندانه تلاش کردیم نیازهای مشتریان را رصد کنیم و لایه به لایه در مسیر توسعه قرار بگیریم و با انتقال دانش، طراحی و راه‌اندازی پروژه‌های ملی متعدد را پیش ببریم. برند نورونتا و ابرزس که ذیل فعالیت‌هایمان شکل‌گرفته است بخشی از همین رویکرد هستند.»

حمید یزدانی به تغییر رفتارها و سرعت تکنولوژی در کشور اشاره کرد و افزود: «پس از ۲۵ سال بنا به توجه به نیازها، اکنون بر خلق زنجیره ارزش و ارائه خدمات مدیریت‌شده پایدار به مشتریان تأکید داریم و بنا به همین تغییر جایگاه و رویکرد و حرکت به سمت خدمات محوری اقدام به ری‌برند کردیم.»

امیرحسین برنجیان، مدیر برند ژرف‌ نگر هم نو شدن و همگامی با ترندهای روز را لازمه برندهای فناورانه دانست و تشریح کرد: «تغییر و به‌روز بودن خاصیت شرکت‌های تکنولوژیک است و سفر ۲۵ ساله‌ای که ژرف‌ نگر در طی دهه‌های اخیر داشته است آن را از شرکتی کلاسیک به شرکتی پیشرو در حوزه تلکام ICT تبدیل کرده است. ما مدتهاست که از محصول فروشی صرف به سمت ارائه راهکار و خدمات رفته‌ایم و به همین علت در استراتژی برند ژرف نگر بازاندیشی کردیم.»

برنجیان ادامه داد: «هدف ژرف‌ نگر رفع نیازهای فناورانه سازمان‌ها به شیوه پایدار و خلاق است تا بتوانند با اطمینان خاطر در مسیر موفقیتشان به‌پیش روند و این هدف را با سه ارزش «دسترس‌پذیری، تعهد و توسعه» در فرهنگ خود پیوند داده‌ایم. ازآنجایی‌که هویت بصری قبلی با نگاهمان برای آینده همسو نبود، ری‌دیزاین لوگو و هویت بصری را نیز در دستور کار قراردادیم.»

در ادامه ابوذر محمدی، مدیر آژانس VU و مدیر دیزاین لوگو و هویت بصری جدید ژرف‌ نگر هم گفت: «ما در جلساتی که با مدیران شرکت داشتیم حس نگاه پویا و توسعه‌مند را دریافت کردیم. ما هر زمان که می‌خواهیم یک راهکار بصری ارائه بدهیم نیاز داریم که کلمات کلیدی را باز کنیم و بسنجیم و به وجه بصری تبدیل کنیم. تغییر لوگو ژرف‌ نگر باتوجه‌به کلیدواژه‌هایی مثل جامعیت، امنیت، انتقال داده و شفافیت بوده است. پس از رایزنی‌های مختلف با مدیران این شرکت به این نتیجه رسیدیم که می‌خواهیم بجای آنکه همانند بقیه به دنبال ایده از داخل ساختار خشک و نظام‌مند آی‌تی و صفر و یک باشیم رویکردی مفهومی را دنبال کنیم و دقیقاً مانند نام، مفهوم ژرف‌نگری و نگاه عمیق را در کنار مفهوم پایداری به مخاطب القا کنیم.»

او همچنین ادامه داد: «با تمرکز بر کلیدواژه‌ها ما چتری از امنیت داشتیم که می‌خواستیم بر خطوط انتقال داده بگذاریم و شفافیت را در برند نمایان کنیم. از اینجا شد که عروس دریایی را بنا به تشابه بصری انتخاب کردیم. عروس دریایی ضمن اینکه دارای شبکه کامل عصبی است، تنها موجود نامیراست که دوباره از خود متولد می‌شود و همچنین در عمق زندگی می‌کنند. مضاف بر اینکه می‌خواهیم طبیعت سیال ژرف‌ نگر و پویایی برند را در همین هویت القا کنیم. طبیعت عروس دریایی سیال است و لوگوی در نظر گرفته شده نیز لی اوت‌های پویایی دارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.