راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران
آرشیو سالانه

۱۳۹۳

باید به دنبال نوآوری باز برای اجرای ایده‌های داخلی و خارجی باشیم

پنل تخصصی بانکداری باز، یکی دیگر از نشست‌های تخصصی چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بود که بعدازظهر سه‌شنبه با حضور متخصصان صنعت در سالن 4 مرکز همایش‌های میلاد برگزار شد. در ابتدای این پنل، مهران افسری، مدیر سیستم‌های نوین…

گفت‌وگو با وحید صیامی مولف اولین دانشنامه پرداخت و بانکداری الکترونیکی

وحید صیامی مولف اولین دانشنامه پرداخت و بانکداری الکترونیکی است. در حاشیه چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت‌وگویی با راه پرداخت داشته که بخشی از آن را می‌توانید در زیر ببینید.

رونمایی از کیف پول الکترونیکی در غرفه سیمرغ تجارت

شرکت سیمرغ تجارت در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت امسال به همراه بانک تجارت به عنوان اسپانسر الماس شرکت کرده است. شرکت سیمرغ تجارت در این همایش از 《کیف پول الکترونیکی》 خود رونمایی کرد. این اپلیکیشن بر روی تلفن‌های همراه قابل…

ترکیب صندوق و کارت‌خوان در در pc-pos سیمرغ تجارت

شرکت سیمرغ تجارت در همایش بانکداری و نظام‌های پرداخت امسال به همراه بانک تجارت به عنوان اسپانسر طلایی شرکت کرده است و در غرفه مشترک خود با این بانک جدیدترین محصولات پرداخت خرد را به نمایش گذاشته است. امسال سیمرغ تجارت در غرفه خود صندوق…

دگردیسی بانک‌ها پرهزینه، زمان‌بر و پرریسک است/ جان کِلِی در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

 صبح روز دوم همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت باز هم شاهد حضور سخنرانان خارجی روی سن مرکز همایش‌های میلاد بودیم. این بار جان کِلِی، مشاور ارشد سازمان پی‌دبلیوسی ویتنام‌ و پیتر هیومن، قائم مقام مدیرعامل شرکت تجارت موبایلی اریکسون…

کارت اعتباری، نوشداروی نظام بانکی

ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، در نشست کارت‌های اعتباری، با توجه به ارائه نابسامان کارت‌های اعتباری در بانک‌های کشور گفت: «استفاده محدود ما در کشور با الگوی استاندارد کارت‌های اعتباری در مقایسه با سطح بین‌المللی تفاوت‌های جدی…

شفافیت در اجرای نشتا، استقبال حکیمی از نظرات کارشناسان در اجرای نشتا

اول همایش، میزگرد مدل‌های بانکی نوین ایران با حضور حمید تهران فر، حسن معتمدی، حسن اصغر زاده زعفرانی، ناصر حکیمی و نیما امیرشکاری به‌عنوان هماهنگ‌کننده میزگرد برگزار شد. در ابتدای میزگرد امیرشکاری، عضو هیئت‌علمی پژوهشکده پولی و بانکی، گفت:…

اگر مدل کسب و کار را عوض نکنیم ورشکست می‌شویم/ نجفی در چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

سید ابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، در چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: «بانک‌های ما هنوز داده‌ها را به‌عنوان دارایی نپذیرفته‌اند. چند ماه پیش فیس‌بوک، واتس‌اپ را 19 میلیارد دلار خرید. بدین ترتیب…

تدوین مدل بانکی نوین ایران در دستور کار بانک مرکزی/ احمدی در چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

محمود احمدی، دبیرکل بانک مرکزی، در سخنرانی خود در چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: «در بانک مرکزی برنامه‌ای در سال 82 به تصویب رسید که فعالیت اجرایی آن با شتاب، ساتنا و پایا آغاز کرد و با چکاوک و پرداخت مستقیم…

بخش مالی موتور رشد کشور است/ طیب‌نیا در چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

ظهر روز اول همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت پنل چشم‌انداز نظام مالی کشور با حضور علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی‌اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و با مدیریت احمد عزیزی، صاحب‌نظر پولی و بانکی با موضوع «اصلاح توسعه و نظام…

چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید

بیش از ده سال از آغاز جدی و فراگیر شدن ابزارهای پرداخت الکترونیک در کشور سپری می‌شود، صرف‌نظر از کم‌وکاستی و نقایصی که در برخی اجزای سیستم مشاهده می‌کنیم، با نگاهی خوش‌بینانه و کمی اغماض می‌تواند ادعا کرد مجموعه ابزارهای پرداخت الکترونیک از…

چرا به نوآوری احتیاج داریم؟

همه ما بر اهمیت نوآوری در همه ابعاد زندگی واقف هستیم. امروزه نوآوری و روح آن آن‌قدر مهم شده است که جامعه علمی آن را از لای زرورق فن و علم بیرون آورده و به تمام جامعه تسری داده است. نوآوری باز که امروزه گفتمان مطرح است با همین نگاه و منطق…

تسهیل پرداخت‌های هدفمند یا توسعه محتوای پرداخت

کیفیت و سرعت پرداخت می‌تواند به توسعه کسب‌وکار‌ها کمک شایانی نماید. تاکنون به ابزارهای پرداخت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات در این حوزه، زیاد پرداخته‌شده است و از اواخر دهه هفتاد تاکنون با سرعت مناسبی از طریق نوآوری و فناوری‌های بروز…

برندینگ و بانکداری الکترونیکی

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بیش از نیمی از تبلیغات و ارتباطات در رسانه‌های تصویری، صوتی و محیطی، به بانک‌ها و مؤسسات مالی تعلق دارد و البته مشخص است که بخش عمده‌ای از آن نیز به خدمات و محصولات بانکداری الکترونیکی اختصاص یافته است. در…