راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دگردیسی بانک‌ها پرهزینه، زمان‌بر و پرریسک است/ جان کِلِی در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

 صبح روز دوم همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت باز هم شاهد حضور سخنرانان خارجی روی سن مرکز همایش‌های میلاد بودیم. این بار جان کِلِی، مشاور ارشد سازمان پی‌دبلیوسی ویتنام‌ و پیتر هیومن، قائم مقام مدیرعامل شرکت تجارت موبایلی اریکسون در حضور متخصصان و کارشناسان بانکی کشور صحبت‌های خود را آغاز کردند.

موضوع سخنرانی کِلِی، آموزه‌ها و تجربیات بین‌المللی در پیاده‌سازی کربنکینگ بود. او بخشی از زمان سخنرانی‌اش را به بحث سامانه یکپارچه بانکداری اختصاص داد. کِلِی که ایران را جزو سه کشور پرجمعیت در سیستم پرداخت می‌داند در خلال صحبت‌های خود درباره سامانه یکپارچه بانکداری (core banking) توضیحاتی داد. وی همچنین با اشاره به IBM که فناوری جدیدی به نام زی 13 را ارائه کرده است درباره دگردیسی (transformation) بانک‌ها گفت: «این کار هزینه بالا دارد، زمان‌بر است و درصد ریسک زیادی هم دارد و به همین دلیل با اینکه 80 درصد بانک‌ها در اروپا می‌دانند که باید دگردیسی انجام دهند اما فقط 45 درصد، این کار را کرده‌اند.» کِلِی در صحبت‌هایش به آموزه‌های مهم در 63 مورد core banking transformation نیز اشاره کرد و تاکید زیادی بر بومی‌سازی نرم‌افزارها داشت.

در ادامه، پیتر هیومن سخنرانی خود با موضوع بررسی تاثیرات تلفن‌های هوشمند همراه بر صنعت بانکداری را با نقل‌قولی از بِرِت کینگ درباره اینکه دگردیسی باید مطابق با ساختارهای مالی باشد شروع کرد و شرکت اریکسون را یک نهاد ارائه‌کننده خدمات مالی دانست. هیومن گفت: «تا سال 2020، پنجاه میلیارد دستگاه باهم در ارتباط خواهند بود و این یکی از دلایل اهمیت دگردیسی است.» وی با پخش کلیپی درباره خدمات اریکسون افزود: «ما در اریکسون ارتباط را تسهیل می‌کنیم. همچنین به سیستم‌های پرداخت موبایلی در ایالات متحده و امارات نیز اشاره کرد.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.