پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
تثبیت جایگاه و کسب رتبه پنجم شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
بر اساس گزارش اقتصادی مرداد 1401 شاپرک، پرداخت الکترونیک پاسارگاد توانست جایگاه خود را در شاخص مبلغ تراکنش ارتقا دهد؛ این درحالی است که در گزارش تیرماه شاپرک این شرکت و شرکت ایرانکیش سهم بازار 11.16 را در اختیار داشتند، با این وجود پرداخت الکترونیک پاسارگاد با رشدی 0.14درصدی به سهم 11.30درصدی از بازار رسید و گوی سبقت را از ایرانکیش ربود و جایگاه پنجم خود را تثبیت کرد.
پرداخت الکترونیک پاسارگاد در تراکنشهای ماندهگیری نیز افزایش 0.45درصدی را تجربه کرد و بالاترین تفاضل را در سهم تعدادی این تراکنشها به خود اختصاص داد. این شرکت همچنین با سهم بازار 18.88درصدی مالک بیشترین تعداد کارتخوانهای فروشگاهی فعال سیستمی در مردادماه شد. ادامه گزارش شاپرک نیز مبین آن است که شرکت پرداختالکترونیک پاسارگاد در شاخص ابزار کارتخوان فروشگاهی تراکنشدار بالاترین سهم بازار را با 19.78 درصد در دستان خود دارد.
روند صعودی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، علاوه بر گزارشهای ماهانه شاپرک در گزارش سالانه 1400 شاپرک نیز نمایان بود. 24 مردادماه گزارش اقتصادی سالانه شرکت شاپرک منتشر شد. به استناد این گزارش، شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بیشتر شاخصهای این صنعت رشد داشته و سهم از بازار خود را به نسبت سال 1399 در پایان سال 1400 افزایش داده است. همچنین این شرکت در گزارش سالانه 1400 شاپرک با رشدی بینظیر در شاخصهای «تعداد تراکنش» و «مبلغ تراکنش» عنوان رشدیابندهترین پیاسپی را از آن خود کرد. این شرکت با رشدی 1.71درصدی در شاخص «تعداد تراکنش» سهم از بازار خود را از 5.49 درصد به 7.20 درصد سهم از بازار افزایش داد. ارتقای جایگاه این شرکت در این شاخص از رتبه هفتم به چهارم نیز بیانگر رشد روزافزون این شرکت است.
همچنین این شرکت در شاخص «مبلغ تراکنش» نیز بیشترین درصد رشد سهم از بازار را در میان 12 شرکت پرداخت داشته است و با رشدی 2.62درصدی، سهم از بازار خود را از 6.45 درصد در سال 1399 به سهم از بازار 9.07 درصد در سال 1400 افزایش داد. همچنین شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد طی سال گذشته در این شاخص یک پله ارتقای رتبه داشته و از رتبه 6 در این شاخص به رتبه 5 رسیده است.
بر اساس گزارش منتشرشده ماهیانه و سالیانه شاپرک، پرداخت الکترونیک پاسارگاد با تمرکز بر بهرهوری و افزایش اثربخشی عملکرد خود در مسیر گام برمیدارد؛ در همین راستا آمار و ارقام و گزارش شاپرکی مؤید رشد این شرکت است.