راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش شاپرک از شهریور 1402 نشان می‌دهد / تداوم روند صعودی سپ در شاخص‌های کارت‌خوان فروشگاهی

شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در گزارش منتشرشده شاپرک ویژه شهریورماه در شاخص‌های مرتبط با کارت‌خوان فروشگاهی روند صعودی خود را حفظ کرده است.

به گزارش روابط عمومی سپ، این شرکت در شهریورماه توانست رشد 0.14درصدی در سهم شاخص اثربخشی مبلغی کارت‌خوان‌های فروشگاهی فعال سیستمی را به نام خود ثبت کند: «سپ 17.78 درصد از سهم کل مبلغ تراکنش‌های کارت‌خوان فروشگاهی را در اختیار دارد، این در شرایطی است که از لحاظ سهم، تعداد ابزار این شرکت 14.02 درصد را در اختیار داشته است. شاخص اثربخشی مبلغی برای شرکت سپ در این حوزه برابر با 1.268 است و این یعنی به نظر می‌رسد سپ بیشتر از سهمی که از ابزارهای مزبور دارد، موفق به جذب تراکنش شده است.»

پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در غالب استان‌ها دارای شاخص اثربخشی مبلغی کارت‌خوان فروشگاهی بالاتر از یک است.

سپ در شاخص اثربخشی مبلغی کارت‌خوان‌های فروشگاهی تراکنش‌دار نیز رشد 0.017 را تجربه کرد؛ در شرایطی که 15.17 درصد سهم از کل تعداد ابزار این حوزه را در اختیار داشت.

شاخص اثربخشی مبلغی برای شرکت سپ در این حوزه برابر با 1.172 است؛ دستیابی به عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی مبلغی کارت‌خوان‌های فروشگاهی تراکنش‌دار می‌تواند بدین معنا باشد که توزیع کارت‌خوان‌های فروشگاهی این شرکت به نحوی بوده که در جذب بیشتر تراکنش‌ها موفق‌ عمل کرده است.

طبق اعلام سپ با استناد به گزارش شاپرک، 83.96 درصد نسبت سهم ترمینال‌های تراکنش‌دار از ترمینال‌های فعال شرکت پرداخت الکترونیک سامان در حوزه کارت‌خوان فروشگاهی بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.