راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صدمین گزارش شاپرک نشان می‌دهد / حفظ روند صعودی سپ در مهرماه 1402

براساس صدمین گزارش شاپرک که به مهرماه 1402 اختصاص دارد، شرکت «سپ» در شاخص سهم مبلغی از بازار تراکنش‌های حوزه پرداخت الکترونیک، سهم 18.48درصدی از بازار مهرماه را به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش روابط عمومی سپ، این شرکت با کسب سهم 28.38درصدی بیشترین سهم در ابزارهای تراکنش‌دار اینترنتی را در مهرماه به خود اختصاص داده است. اختلاف 3.20درصدی نسبت به ماه گذشته نشان از عملکرد مثبت پرداخت الکترونیک سامان‌کیش (سپ) در این حوزه دارد.

 همچنین این شرکت با سهم 54.48درصدی توانست بیشترین سهم بازار در حوزه ابزارهای پذیرش تراکنش‌دار موبایلی را در اختیار بگیرد. اختلاف 2.68درصدی نسبت به گزارش ماه گذشته شاپرک نشان از تداوم رشد صعودی سپ در این حوزه دارد.

بررسی گزارش شاپرک نشان می‌دهد که سپ در ابزارهای پذیرش فعال سیستمی تداوم رشد صعودی خود نسبت به ماه‌های گذشته را حفظ کرده است. این شرکت در سهم از تعداد کارت‌خوان فروشگاهی حدود 0.30 درصد، سهم از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی حدود 0.32 درصد و سهم از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی حدود 12.68 درصد رشد را تجربه کرده است. این پی‌اس‌پی اعلام کرده که رشد هم‌زمان در هر سه شاخص را از نکات برجسته کارنامه خود در مهرماه می‌داند.

پرداخت الکترونیک سامان‌کیش (سپ) همچنین افزایش سهم از مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی را در مهرماه تجربه کرده و رشد 0.35درصدی را در این ماه به نام خود ثبت کرده است. این شرکت همچنین در سهم مبلغ از تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ رشد 0.73درصدی را در مهرماه تجربه کرد.

طبق اعلام شرکت، سپ همچون گذشته رقمی بالاتر از یک را در شاخص اثربخشی مهرماه کسب کرد. دارا بودن عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی مبلغ به این معناست که جذب مجموع مبلغ تراکنش‌های این شرکت‌ روی کارت‌خوان‌ها بیشتر از سهم تعداد کارت‌خوان‌های آن از کل کارت‌خوان‌های کشور بوده است. به بیان ساده‌تر یعنی نحوه توزیع کارت‌خوان‌های فروشگاهی سپ به گونه‌ای بوده که در جذب بیشتر مبلغ تراکنش‌ها به نسبت سایر شرکت‌ها موفق‌تر عمل کرده است. بررسی اطلاعات سهم بازار هر شرکت پی‌اس‌پی از تعداد کارت‌خوان فروشگاهی فعال سیستمی هر استان در مهرماه نشان می‌دهد که پرداخت الکترونیک سامان‌کیش (سپ) در اکثر استان‌های کشور بیشترین سهم‌ بازار را در اختیار دارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.