راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوئیس فعلا هیچ تمایلی برای راه‌اندازی ارزهای رمزنگاری‌شده ملی ندارد

یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی سوئیس بر این باور است که ارزهای دیجیتال خصوصی به مراتب بهتر از هرگونه ارز دیجیتالی دولتی صادرشده است. به گفته آندرئا ماکلر، عضو هیئت‌رئیسه بانک مرکزی سوئیس، ارزهای رمزنگاری‌شده در کل ریسک و خطرات کمتری هم دارند.

.

پول دیجیتالی بانک مرکزی خطراتی به همراه دارد

آندرئا ماکلر، در رویدادی در شهر زوریخ گفت که ارزهای دیجیتالی بخش خصوصی خطرات کمتری نسبت به ارزهای دیجیتالی دولتی دارند و پول دیجیتالی بانک مرکزی دارند و در ادامه توضیح داد که چرا ارزهای رمزنگاری‌شده‌ای که توسط بانک مرکزی صادر می‌شوند می‌توانند شامل ریسک‌های بیشتری باشند.

ارزهای رمزنگاری‌شده دولتی این امکان را برای افراد فراهم می‌کنند تا در صورت بروز مشکلاتی برای بانک، بتوانند با راحتی و سهولت بیشتری پول‌ را از حساب‌هایشان انتقال دهند.

به گفته ماکلر این ارزهای رمزنگاری‌شده تقریبا هیچ مزیت خاصی ارائه نمی‌دهند اما باتوجه به ثبات و پایداری مالی، قابلیت بروز و افزایش خطرات بی‌شماری را ایجاد می‌کنند.

البته باید گفت که تمام نظرات خانم ماکلر درباره ارزهای رمزنگاری‌شده، نظرات مثبتی نبوده است. او معتقد است که علی‌رغم افزایش علاقه و اشتیاق نسبت به بیت‌کوین، ارزهای رمزنگاری‌شده رقیب واقعی و اصلی برای ارزهای متداول کنونی به حساب نمی‌آیند.

به گفته این بانکدار این شور و اشتیاق و علاقه‌ای که وجود دارد بیش از حد و استفاده واقعی از این ارز است. این نماینده بانک مرکزی سوئیس به این موضوع نیز اشاره کرد که پول باید یک وسیله ارزشمند برای انجام مبادلات، واحدی پایدار از حساب و یک ذخیره ارزش طولانی مدت باشد، عملکردهایی که به گفته ماکلر در ارزهای رمزنگاری‌شده مشاهده نمی‌شود.

او همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت که کوین‌های دیجیتال بسیار ناپایدار هستند و به جای اینکه یک وسیله پرداختی باشند، بیشتر شبیه به یک ابزار سرمایه‌گذاری احتمالی هستند.

البته چیزی که صحبت‌های ماکلر را مهم جلوه می‌دهد نه به رسمیت شناختن غیرمنتظره ارزهای رمزنگاری‌شده بود و نه صحبت‌هایی که علیه این ارزها زده شد، بلکه آن چیزی که چنین سخنرانی را مهم ساخت این بود که به نظر میرسد دولت سوئیس هیچ تمایل و قصدی برای راه‌اندازی ارزهای رمزنگاری‌شده دولتی ندارد.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.