راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ویتالیک بوترین خالق اتریوم را بیشتر بشناسید

ماهنامه عصر تراکنش / ویتالیک بوترین خالق اتریوم است. او ۲۳ سال دارد و زمانی که فقط ۱۹ سالش بود اتریوم را خلق کرد. داستان اتریوم از بیت‌کوین شروع شد. اگر درباره اتریوم تا به حال نشنیده‌اید، باید بگوییم که اتریوم هم یک ارز رمزنگاری‌شده است. ویتالیک ۱۷ سالش بود که راه‌اندازی مجله بیت‌کوین به او پیشنهاد شد. او قبلاً درباره بیت‌کوین در یک وب‌سایت می‌نوشت. ویتالیک در خلال فعالیت در مجله بیت‌کوین متوجه ایراداتی در این ارز شد و همین جرقه‌ای بود برای خلق اتریوم. ژانویه ۲۰۱۴ اتریوم به‌طور رسمی معرفی شد.

برخلاف بیت‌کوین که هویت خالق یا خالقان آن هنوز یک معماست، خالق اتریوم شناخته‌شده است. این انتقاد به بیت‌کوین وارد است که هیچ متولی‌ای ندارد تا در صورت بروز اختلاف، نظر متولی به‌عنوان نظر نهایی باشد. البته مشخص بودن هویت خالق اتریوم هم برای او کم دردسر ندارد. اکنون بوترین روسی – کانادایی مجبور است برای در امان بودن از قانون به‌طور پنهانی در سنگاپور زندگی کند.

تیرماه امسال شایعه شد که او در یک تصادف مرده است که این شایعه ارزش اتریوم را از ۲۶ به ۲۱ میلیارد دلار کاهش داد. ویتالیک در پی این شایعه برای اثبات زنده بودنش به‌جای عکس گرفتن با روزنامه روز، بخشی از اطلاعات مربوط به جدیدترین بلوک استخراج‌شده اتریوم را روی کاغذ نوشت و با آن سلفی گرفت و این سلفی را در توئیتر منتشر کرد.

قدرت ذهن بوترین از کودکی؛ زمانی که در یکی از مدارس ابتدایی تورنتو درس می‌خواند برای والدین و معلمانش آشکار شده بود. امروز اتریوم بعد از بیت‌کوین بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری‌شده جهان است. ویتالیک بوترین می‌گوید در هر ثانیه بیت‌کوین سه تراکنش و اتریوم پنج تراکنش را پردازش می‌کند و با این حساب حدود دو سال دیگر زنجیره بلوک می‌تواند با ویزا رقابت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.