راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر و ققنوس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند / بانک شهر در مسیر بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال

هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر و شرکت ققنوس، ۲۸ تیرماه ضمن عقد تفاهم‌نامه‌ای به تبادل اطلاعات در راستای انجام پروژه‌های مختلف در آینده پرداختند. این تفاهم‌نامه ابتدای مسیر اعتلای فناوری اطلاعات در کشور است.

علی نوری، مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک شهر، در ابتدای این جلسه گفت: «هم از سمت بانک شهر و هم از سمت شرکت ققنوس خوشبختانه این نگاه وجود دارد که پروژه‌های بزرگ و مهمی در حوزه فناوری اطلاعات، هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.»

در ادامه جلسه نیز حسام حبیب‌الله، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر درباره نگاه بانک شهر به هلدینگ فناوری اطلاعات و این تفاهم‌نامه اعلام کرد: «هلدینگ برای ما یک درگاه تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات است. این تفاهم‌نامه اول مسیر است و در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شکوفا کنیم. مطمئنم در پس این همکاری ارزش‌های مثبتی برای مشتریان‌مان فراهم می‌شود.» 

حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت ققنوس نیز درباره این تفاهم‌نامه گفت: «با توجه به موقعیت بانک شهر در نظام بانکداری کشور خصوصاً ارتباط با شهرداری، اجرای این تفاهم‌نامه تسهیل خواهد شد؛ به‌ویژه در بخش توکن‌سازی املاک، همکاری نتیجه‌بخشی خواهیم داشت.»

او در رابطه با فناوری بلاکچین و خدمات دیجیتال افزود: «فرهنگ استفاده از خدمات دیجیتال در کشور ما در حال افزایش است؛ برخلاف کسب‌وکارهای سنتی، این صنعت P2P و ۲۴ساعته است. همچنین بدون محدودیت در انتقال و با کاهش محدودیت‌های دیگر است. بدنه جوان کشور از این کاهش محدودیت‌ها استقبال می‌کند و این فناوری یک فناوری اعتمادزاست. اینجا هستیم زیرا این صنعت باید به یک فکر اقتصادی نیز متصل شود و بانک شهر اینجاست تا بازوی اقتصادی این پروژه‌ها باشد.»

در انتهای این نشست نیز سعید احمدی پویا، مدیرعامل شرکت ققنوس با اشاره به صحبت‌های پیشین مدیرعامل بانک شهر در خصوص تبدیل این بانک به یک بانک حرفه‌ای اعلام کرد: «در کنار بانک شهر هستیم تا این امر محقق شود. با توجه به تطبیق‌پذیری با الزامات بانک مرکزی و رگولاتور که جزو اصول بانک شهر است، می‌توانیم پروژه‌های بزرگی چون ریال دیجیتال و مولدسازی املاک بانک‌ها را با بانک شهر به نحو احسن پیش ببریم.»

این تفاهم‌نامه در راستای ارزش‌آفرینی ارتقایافته در خدمات هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر از طریق همکاری نظام‌یافته و مؤثر با شرکت یکتاققنوس پارس در ارتباط با بررسی نحوه ایجاد صندوق توسعه دیجیتال،ارائه سرویس برات و سفته الکترونیک، مشارکت در توسعه توکن املاک، ارائه سرویس سجل، توکنایز کردن دارایی‌های خاص شهرداری و بانک شهر، ارائه خدمات تأمین مالی جمعی برای شهرداری و بررسی پروژه ریال دیجیتال بانک مرکزی منعقد شد.

1 دیدگاه
  1. مسعود می‌گوید

    با آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر نوری و آقای مهندس حبیب اله
    امیدوارم با حضور این عزیزان در مجموعه بانک شهر
    شاهد چابکی در بانک باشیم
    موضوعی که سال‌ها در بانک شهر دیده نشد !!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.