راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیف‌پول بلاکچین و لایه‌های امنیتی آن / چگونه امنیت کیف‌پول را افزایش دهیم؟

یکی از اولین دغدغه‌های افراد فعال در حوزه‌ی تبادل ارزهای دیجیتال پیدا کردن یک کیف‌پول امن و قابل‌اعتماد است. در این مطلب به بررسی لایه‌های مختلف امنیت کیف‌پول بستر محبوب و معروف بلاکچین می‌پردازیم.

بررسی لایه‌های امنیتی در کیف‌پول بلاک‌چین
بررسی لایه‌های امنیتی در کیف‌پول بلاکچین

یکی از کیف‌پول‌های بسیار محبوب برای نگهداری بیت‌کوین و اتریوم بستر آنلاین بلاکچین است. این کیف‌پول امکان ارسال و دریافت بیت‌کوین و اتریوم (و احتمالاً انشعابات بیت‌کوین در آینده‌ی نزدیک) و همچنین تبدیل این دو ارز به یکدیگر را پشتیبانی می‌کند. اگر کیف‌پول مورد استفاده‌ی شما بلاکچین است، نیاز دارید برخی پیش‌نیازها و اقدامات امنیتی کیف‌پول خود را بررسی کنید تا از از دست دادن سکه‌های خود جلوگیری کنید.

در بخش مرکز امنیت کیف‌پول بلاکچین می‌توانید به گزینه‌های مختلف تنظیمات امنیتی دسترسی داشته باشید. نوار روبه‌روی منوی این بخش میزان امنیت حساب کاربری شما را نشان می‌دهد که رنگ قرمز نشان‌گر وضعیت امنیتی بسیار پایین و نیازمند اقدامات امنیتی برای بهبود آن است.

بررسی لایه‌های امنیتی در کیف‌پول بلاک‌چین
بررسی لایه‌های امنیتی در کیف‌پول بلاک‌چین

کیف‌پول بلاکچین از سه لایه‌ی امنیتی تشکیل شده که لایه‌ی آخر بیشترین ضریب امنیت را به شما ارائه می‌دهد.

در لایه‌ی اول امنیتی شما باید آدرس ایمیل خود را تأیید کنید (بدون این کار امکان استفاده از کیف‌پول را نخواهید داشت). شما همچنین می‌توانید عبارت‌های پشتیبان را تعیین کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور، با وارد کردن عبارات به ترتیبی که قبلاً به شما گفته شده وارد سایت شوید.

شما همچنین می‌توانید با انجام مراحل تعیین راهنمای رمز عبور (hint) در صورت فراموشی رمز عبور خود، از این بخش کمک بگیرید. به طور مثال اگر رمز عبور شما عدد تاریخ تولدتان است، در بخش راهنما می‌توانید بنویسید (تاریخ تولد/birthday) تا رمز به شما یادآوری شود.

لایه‌ی دوم امنیتی کیف‌پول بلاکچین از دسترسی غیرمجاز به کیف‌پول شما جلوگیری به عمل می‌آورد. این لایه دو بخش دارد. مرحله‌ی اول آن ثبت و تأیید شماره‌ی گوشی همراه (این موضوع به دلیل تحت تحریم بودن ایران و ایجاد مشکلات احتمالی آتی در دسترسی) است. به این صورت، برای ورود به کیف‌پول یک کد یک‌بار مصرف به گوشی شما پیامک می‌شود و باید این کد در بخش مربوط وارد شود تا بتوانید وارد کیف‌پول شوید.

بخش دوم این لایه استفاده از احراز هویت دومرحله‌ای (enable two-step) است. این قابلیت سطح امنیتی بسیاری بالایی برای کیف‌پول شما به همراه خواهد داشت. برای فعلا کردن این بخش شما به نرم‌افزار Google Authenticator نیاز دارید. پس از اسکن بارکدی که توسط کیف‌پول نمایش داده می‌شود، نرم‌افزار رمز ورود را به شما نشان می‌دهد.

بررسی لایه‌های امنیتی در کیف‌پول بلاک‌چین
بررسی لایه‌های امنیتی در کیف‌پول بلاکچین

با فعال کردن مرحله‌ی سوم امنیتی، اجازه‌ی دسترسی از آدرس‌های آی‌پی شبکه‌ی تور (که معمولاً توسط هکرها برای نفوذ به کیف‌پول بلاکچین مورد استفاده قرار می‌گیرد) را مسدود خواهید کرد.

1 دیدگاه
  1. هادی می‌گوید

    سلام.در قسمت امنیت شمارمو میزنه نامعتبر.چطوری شماره موبایلمو وارد کنم تا کد برام ارسال بشه؟
    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.