راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ساخت سیستم تأیید هویت چند عاملی مبتنی بر زنجیره بلوک توسط سونی

شرکت سونی به‌تازگی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO)، درخواست ثبت اختراعی برای یک سیستم تأیید هویت چند عاملی مبتنی بر زنجیره بلوک ارائه داد.

سیستم‌های تأیید هویت چند عاملی، سیستمی است که نیازمند بیش از یک روش و گزینه برای تأیید هویت است تا به کاربر امکان ورود به وب‌سایت و یا برنامه موردنظرش را بدهد.

دلیل و استدلالی هم که پشت این سیستم‌ها وجود دارد این است که اگر یک هکر بتواند به رمز عبور کاربر دسترسی پیدا کند، نتواند یک گام فراتر برود و توکن فرد را هم به دست آورد؛ چراکه این توکن‌ها برای هربار ورود متفاوت خواهد بود.

این شرکت ژاپنی قصد دارد تا از دو پلتفرم زنجیره بلوک متفاوت که با یکدیگر در ارتباط هستند، برای سیستم ورود پیشنهادی کاربر استفاده کند.

اولین پلتفرم، کدهای احراز هویت را تولید می‌کند که کاربر به وسیله آن‌ها و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبورش، می‌تواند به وب‌سایت یا برنامه موردنظرش دسترسی پیدا کند.

پلتفرم دوم مسئول دریافت کدها برای تأیید هویت کاربر است، آن‌هم زمانی که فرد می‌خواهد تراکنشی را از طریق این پلتفرم انجام دهد. این تراکنش‌ها می‌تواند شامل انتقال داده، تولید قراردادها و انتقال دارایی است.

علاوه‌بر این، سونی اعلام کرد که قصد دارد تا دیگر کاربردهای زنجیره بلوک را در حوزه‌های مختلفی مانند زنجیره تأمین و تدارکات، مدیریت داده‌ها و غیره استفاده کند.

منبع: The payper

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.