راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

API تایید هویت، خدمت جدید یوآیدی به کسب‌وکارها / تایید هویت کاربران کسب‌وکارها به راحتی یک عکس سلفی

آیا تا به حال در کسب‌وکار خود با این مشکل مواجه شده‌اید که کاربری که در پلتفرم خود ثبت نام کرده‌اید، حساب کاربری‌اش را برای استفاده در اختیار اشخاص دیگر و یا حتی کلاهبرداران قرار دهد و این موضوع منجر به ایجاد هزینه و از دست دادن مشتری برای کسب‌وکار شما شود؟

به گزارش روابط عمومی یوآیدی، امروزه ایجاد اعتماد و محیطی قابل اعتماد برای کاربران یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های هر کسب‌وکار و سازمان، به ویژه کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد مشارکتی است؛ چرا که اگر جعل هویتی اتفاق بیفتد و کاربری خسارت ببیند، بیش از شخص جاعل، پلتفرم اقتصاد مشارکتی را مسئول می‌داند.

در حال حاضر، پلتفرم‌های اقتصاد مشارکتی در جهان رشد خوبی داشته و کاربران زیادی را چه در سمت ارائه‌کننده خدمت یا محصول و چه در سمت مصرف‌کننده، به خود جذب کرده‌اند. به طوری که گزارش‌ها نشان می‌دهند تا سال 2025 ارزش کسب‌وکارهای اقتصاد مشارکتی به 335 میلیارد دلار خواهد رسید. این به معنی 2.293 درصد رشد، نسبت به سال 2014 است.

هم کاربران و هم ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات، تنها در صورتی به پلتفرم شما اعتماد می‌کنند که پلتفرم اقتصاد مشارکتی شما تدابیری را به منظور محافظت از آن‌ها از نظر فیزیکی، مالی یا عاطفی اندیشیده باشد. آمارهای جهانی حاکی از آن است که 83 درصد کاربران پلتفرم‌های اقتصاد مشارکتی در صورتی که به آن اعتمادشان جلب شده باشد، آن را به اطرافیان خود معرفی می‌کنند و موجب مقیاس‌پذیری آن می‌شوند.

از این رو، احراز و تایید هویت کاربران، یکی از اقدامات و بخش‌های اصلی در زمینه ایجاد اعتماد، امنیت و ارائه خدمات و محصولات کسب‌وکارها، خصوصا کسب‌وکارهای آنلاین محسوب می‌شود.


سرویس هویت سنجی (تایید هویت) یوآیدی


پلتفرم پیشرو احراز هویت یوآیدی، برای کسب‌وکارهایی که قصد دارند از ورود افراد مستعد تقلب و کلاهبرداری به سیستم خود، جلوگیری کنند، راهکاری منحصر به فرد ارئه کرده است. یوآیدی، برای شناسایی هویت کاربران و تشخیص صحت اطلاعاتی که برای تأیید هویت خود ارائه می‌کنند، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی که در راهکار احراز هویت یوآیدی بکار گرفته شده‌اند، شامل تشخیص زنده بودن (Liveness detection) و شناسایی چهره (Face verification) است. بکارگیری این الگوریتم‌ها در یک راهکار یکپارچه، علاوه بر تجربه کاربری بهتر و امنیت بالاتر، دقتی بالاتر از 97 درصد را برای احراز و تایید کاربران فراهم می‌کند.

راهکار احراز هویت یوآیدی تا کنون در اپلیکیشن‌های آپ و 724، به منظور دریافت کد بورسی به صورت غیرحضوری و همچنین سامانه ثنا، به منظور ثبت‌نام کاربران، پیاده‌سازی شده و روزانه بیش از 20.000 احراز هویت موفق دارد.


API سرویس تایید هویت یوآیدی


تا کنون شرکت بینش هوشمند نسل پیشرو، سرویس احراز هویت خود را به صورت کیت توسعه نرم‌افزار یا همان SDK در نسخه‌های تحت وب و همچنین برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS، به کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف از جمله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضائیه ارائه کرده است. اخیرا این مجموعه، سرویس احراز هویت خود را در غالب رابط نرم‌افزاری یا API نیز فراهم کرده است.

تفاوت این دو محصول این است که در سرویس SDK احراز هویت، نیاز به استعلام اطلاعات ثبت احوالی فرد از سازمان ثبت احوال کشور وجود دارد، اما در سرویس API احراز هویت، این نیاز حذف شده و امکان تطبیق اطلاعات هویتی و چهره کاربران با اطلاعات ثبت شده از آن‌ها در هر دیتابیس دردسترس وجود دارد.

بنابراین، تمامی کسب‌وکارهایی که سابقا اطلاعات کاربران خود را در مرحله ثبت‌نام دریافت کرده‌اند، می‌توانند به منظور تایید هویت کاربران خود در گام‌های بعدی در اپلیکیشن یا وب‌سایت موردنظر، از طریق API احراز هویت، با همان اطلاعات ثبت شده در دیتابیس، بررسی و تایید کنند.  

موضوع تایید هویت خصوصا در کسب‌وکارهای اقتصاد مشارکتی که معمولا در آنها، دو کاربر ناشناس قصد انجام تراکنش یا معامله‌ای را دارند، اهمیت می‌یابد. در این کسب‌وکارها معمولا یکی از طرفین، کاربر ثابت بوده و در مواقعی که قصد ارائه خدمت یا محصولی به کاربران دیگر پلتفرم اقتصاد مشارکتی مورد نظر را دارد، ضرورت بررسی و تایید هویت او محسوس و الزامی می‌شود. به عنوان مثال در پلتفرم اقتصاد مشارکتی اسنپ خودرو، لزوم تایید هویت رانندگان هنگام قبول کردن سفرها و برای کسب‌وکار اسنپ دکتر، لزوم تایید هویت پزشکان پیش از ارائه و در حین ارائه خدمات درمانی به بیماران وجود دارد تا از هرگونه جعل هویت و ایجاد بی‌اعتمادی در سیستم جلوگیری شود.


API تایید هویت یوآیدی چگونه کار می‌کند؟


عملکرد اصلی سرویس API تایید هویت یوآیدی، فراخوانی اطلاعات ثبت شده از کاربر در سیستم و تطبیق آن‌ها با اطلاعاتی است که کاربر در حال حاضر در هنگام استفاده از پلتفرم ارائه می‌کند. در واقع، نیاز است که هویت کاربر از قبل، یک بار در سیستم احراز شده باشد. بنابراین، سرویس API در مواقعی که نیاز به بررسی مجدد و تایید هویت کاربر وجود دارد، کاربردی خواهد بود.

نحوه کارکرد این سرویس، بدین صورت است که برای شخصی که هویت خود را از قبل در سیستم احراز کرده و تصویر چهره او در سیستم ثبت شده است، یک ID یا شناسه هویتی در نظر گرفته می‌شود. به محض اینکه نیاز به تایید مجدد هویت فرد وجود داشته باشد، کاربر پس از ورود به پلتفرم، باید یک عکس سلفی از خود بگیرد. هوش مصنوعی یوآیدی، زنده بودن تصویر فعلی کاربر را بررسی کرده و سپس عکس ثبت شده از فرد در سیستم را به وسیله ID او فراخوانی کرده و با عکس سلفی فعلی شخص مقایسه می‌کند. در صورت تطبیق کامل دو چهره، هویت فرد تایید می‌شود و قادر به استفاده مجدد از پلتفرم خواهد بود.


مزایای بکارگیری API تایید هویت یوآیدی


استفاده از سرویس API احراز هویت یوآیدی، مزیت‌های بیشماری را برای کسب‌وکارهای آنلاین و پلتفرم‌های اقتصاد مشارکتی، به همراه دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پیاده سازی بسیار سریع و آسان
  • حذف نیاز به زیرساخت‌های هزینه‌بر
  • کمک به ایجاد امنیت بیش‌تر با تایید سریع کاربران در هر گام مورد نیاز
  • امکان تایید هویت کاربران تنها با یک عکس سلفی
  • امکان بهبود الگوریتم‌های هوش مصنوعی از طریق آموزش (Train) مداوم

یوآیدی آمادگی کامل جهت همکاری با کسب‌وکارها را دارد. در صورت تمایل به استفاده از سرویس API تایید هویت یوآیدی، به سایت یوآیدی مراجعه کرده و فرم درخواست جلسه را پر کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.