راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارت‌آپی که برای دوا و درمان پول جمع می‌کند

گیوفوروارد یک سایت کرادفاندینگ برای هزینه‌های پزشکی است که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد.از زمان راه‌اندازی،این استارت‌آپ توانسته به هزاران خانواده کمک کند تا مبلغی معادل با حدود ۵۶ میلیون دلار را برای مخارج پزشکی تأمین کنند. در سال ۲۰۱۲، این شرکت به‌عنوان بهترین نوآوری اجتماعی جدید در آمریکا برنده جایزه ادیسون گلد شد و در فهرست ۳۰ استارت‌آپ برتر Inc قرار گرفت.

دزیره وارگاس ریگلی، بنیانگذار این شرکت پس از فارغ‌التحصیل شدن در بنیاد کافمن مشغول به کار شد و به پشتیبانی از سایر کارآفرینان کمک می‌کرد. پس از مدتی طولانی کاترینا اتفاق افتاد و در این حین که مردم به کمک نیاز داشتند، ریگلی به فکر تأسیس یک پلتفرم قابل‌اعتماد برای اهدای کمک‌ها به‌طور مستقیم به نیازمندان افتاد.

درگذشته نیز استارت‌آپ‌هایی  مانند ‌Change.org ،‌Kickstarter و ‌The Point‌ در این حوزه تأسیس شده بودند.‌ اما هیچ‌یک از این سایت‌ها چیزی را که ریگلی در ذهن داشت، ارائه نمی‌کردند.

علاوه بر اینکه گیوفوروارد زندگی انسان‌ها را نجات می‌دهد و به خانواده‌های آمریکایی کمک می‌کند تا ورشکسته نشوند، این استارت‌آپ در حوزه کرادفاندینگ نیز بسیار موفق است. زمان تأسیس این استارت‌آپ نیز نقش مهمی در موفقیت آن دارد. وقتی گیوفوروارد راه‌اندازی شد، تعداد سایت‌های کرادفاندینگ بسیار محدود بود.

سایت گیوفوروارد در ۱۴ آگوست ۲۰۰۸ در شیکاگو راه‌اندازی شد. این ‌یک ابزار جمع‌آوری کمک‌های مردمی آنلاین است که برای کمک به افرادی طراحی شده که برای سازمان‌های موردنظر خود پول جمع‌آوری می‌کنند.

گیوفوروارد در بین تعداد زیادی از افرادی که برای کمک در پرداخت صورتحساب پزشکی عزیزانشان پول جمع‌آوری می‌کردند، بسیار محبوب بود.

Chicago Tribune این استارت‌آپ را آینده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در عصر اینترنت می‌نامد.

کاربران در گیوفوروارد صفحات مخصوصی دارند تا برای مخارج پزشکی یک دوست، عضو خانواده یا حتی یک حیوان خانگی پول جمع‌آوری کنند. در مارس ۲۰۰۹، دو خواهر از این سایت استفاده کردند و توانستند ۳۲ هزار دلار برای پرداخت پیوند کلیه یکی از خواهران جمع‌آوری کنند.

این پلتفرم از افرادی که کمپین راه‌اندازی می‌کنند یک هزینه ۵ درصدی و نیز یک هزینه پردازش ۲.۹ درصدی به ازای هر تراکنش دریافت می‌کند. این سایت برای کاربران خود بیش از ۱۹۰ میلیون و ۵۳۷ هزار دلار پول جمع‌آوری کرده است.

گیوفوروارد یک سازمان آمریکایی است که در صنعت تأمین بودجه آنلاین فعالیت خود را آغاز کرده و جزء معدود سایت‌هایی است که امکان تأمین بودجه برای پروژه‌های مختلف و قانونی را برای افراد فراهم می‌کند.

گیوفوروارد به‌عنوان یک شرکت سودآور فعالیت می‌کند که مأموریت اجتماعی مهمی دارد.

پلتفرم گیوفوروارد روی کل تراکنش‌ها یک کارمزد ۷.۹ درصدی دریافت می‌کند که شامل کارمزد هر تراکنش از شرکت‌های کارت‌های اعتباری می‌شود. این کارمزد مانند کارمزد سایر پلتفرم‌های کرادفاندینگ آنلاین است.

منبع: هفته‌نامه شنبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.