راه پرداخت؛ پرمخاطب‌ترین رسانه فین‌تک ایران

نگاهی به خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی با کد دستوری #۱۴۲* و #۱۴۲۰*۴*

20

از طریق کد دستوری #۱۴۲* برای همراه اول و کد دستوری #۱۴۲۰*۴* برای ایرانسل و رایتل می‌توانید به خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی دسترسی داشته باشید. در حال حاضر نیز سرویس‌های «استعلام»، «خدمات»، «نوبت‌دهی شعب»، «نوبت‌دهی مراکز درمانی»، «قوانین»، «پرسش و پاسخ» و «معرفی سازمان» از طریق این کد، در دسترس هستند. هر یک از این سرویس‌ها شامل منوهایی هستند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

برای دریافت خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی ابتدا با توجه به اپراتور تلفن همراه خود هر یک از کدهای دستوری #۱۴۲*  (همراه اول) یا  #۱۴۲۰*۴* (ایرانسل و رایتل) را از طریق موبایل خود شماره‌گیری کنید.

بعد از شماره‌گیری کد:

۱. برای اپراتور همراه اول بلافاصله سرویس‌های غیرحضوری تامین اجتماعی نشان داده می‌شود که با توجه به نیازتان باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.

۲. برای اپراتورهای ایرانسل و رایتل، ابتدا کادر زیر نمایش داده می‌شود که با انتخاب گزینه ۳ (تأمین اجتماعی) به مراحل بعدی هدایت می‌شوید و باقی مراحل هر سه اپراتور دقیقا مانند هم است.

سرویس‌های کد دستوری #۱۴۲* و #۱۴۲۰*۴*

استعلام:

۱. آخرین سابقه: از طریق این بخش با واردکردن کد ملی مشاهده آخرین سابقه و نمایش روز کارکرد، ماه و سال کارکرد و آخرین دستمزد دریافتی به مخاطب قابل‌مشاهده است.

توجه داشته باشید برای استفاده از گزینه «آخرین سابقه»، ابتدا باید در سامانه مشاهده سوابق به آدرس Sabeghe.tamin.ir ثبت‌نام کنید.

۲. آخرین مستمری: در این بخش می‌توانید با واردکردن کد مستمری و کد ملی خود، آخرین مبلغ مستمری را مشاهده کنید.

۳. استحقاق درمان: در این بخش با واردکردن کد ملی، استعلام استحقاق درمان قابل‌مشاهده است.

۴. رابطه بیمه‌ای: با واردکردن کد ملی خود، می‌توانید نوع رابطه بیمه‌ای را استعلام کنید.

۵. بدهی کارفرمایان: نمایش کارگاه‌های کارفرما و نمایش سر جمع بدهی قطعی و برآوردی برای هر کارگاه، با واردکردن کد ملی امکان‌پذیر است.

 

خدمات:

۱. نمونه فرم‌ها: از طریق این بخش نمونه فرم‌ها به تفکیک امور فنی بیمه‌شدگان، مستمری‌ها و نام‌نویسی و ارسال لینک ارائه می‌شود.

۲. خدمات دفترچه: با انتخاب این گزینه، پیامکی حاوی یک لینک برای شما ارسال می‌شود که از طریق آن می‌توانید خدمات غیرحضوری دفترچه بیمه سازمان تامین اجتماعی را دریافت کنید.

۳. دریافت اپلیکیشن: با انتخاب این گزینه نیز لینک دریافت اپلیکیشن تامین اجتماعی برایتان پیامک می‌شود.

 

نوبت‌دهی شعب:

با انتخاب این گزینه ابتدا باید کد تلفن استان خود را بدون صفر وارد کنید. سپس با توجه به استانی که مستقر هستید، شعب بیمه‌ای نشان داده می‌شود که با انتخاب شعبه موردنظر، خدمتی که می‌خواهید انجام دهید، تاریخ و ساعت موردنظر و در آخر واردکردن کد ملی خود می‌توانید نوبت دریافت کنید.

 

نوبت‌دهی مراکز درمانی:

در این بخش می‌توانید با واردکردن کد استان، انتخاب نوع مرکز (بیمارستان، پلی کلینیک، درمانگاه) و واردکردن کد ملی بیمار در مراکز درمانی، نوبت دریافت کنید.

 

قوانین:

آیین‌نامه بیمه‌ای: با انتخاب این گزینه، لینکی برایتان پیامک می‌شود که در آن فهرستی از آیین‌نامه‌های بیمه‌ای مانند: آیین‌نامه نحوه حمایت از فعالیت‌های پژوهشی سازمان تامین اجتماعی، نحوه اجرای «ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی» و… وجود دارد.

آیین‌نامه درمانی: با انتخاب این گزینه، لیست آیین‌نامه‌های بیمه‌ای مانند: آیین‌نامه اجرایی ماده ۷ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور مصوب ۱۷/۳/۱۳۷۴، آیین‌نامه تعیین میزان حق درمان مشمولین ماده ۱ قانون تامین خدمات درمانی مصوب ۱۹/۷/۱۳۶۶ و … برایتان ارسال می‌شود.

بخشنامه: با انتخاب این گزینه، لینک جستجو در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها برایتان پیامک می‌شود.

قوانین و مقررات: با انتخاب این گزینه، لیست قوانین و مقررات مانند: قانون برنامه پنجم توسعه، مقررات مربوط به ادامه بیمه پردازی به‌صورت اختیاری و… برایتان پیامک می‌شود.

 

پرسش و پاسخ:

طرح سوال: از طریق این بخش، لینک سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان (CRM) جهت طرح سوال پیامک می‌شود.

سوالات رایج: با انتخاب این گزینه یکسری سوالات رایج که ممکن است برای شما نیز این سوالات را داشته باشید، برایتان پیامک می‌شود.

 

معرفی سازمان:

اساسنامه: با انتخاب این گزینه، لینک اساسنامه سازمان از طریق پیام کوتاه برایتان ارسال می‌شود.

درباره سازمان: با انتخاب این گزینه، لینکی برایتان ارسال می‌شود که توضیحی درباره سازمان در آن است.

خدمات بیمه‌ای و درمانی: با انتخاب این گزینه، خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی برایتان پیامک می‌شود.

20 نظرات
  1. حبیب عتابی می‌گوید

    سلام خسته نباشید مخابرات استانها کد رو ها رو برداشته اند و دیگر کدی وجود ندارد و این سیستم نوبت دهی کد استان از مشترک میخواد که هر بار کد قدیم یعنی ۰۶۳۱وارد میکنم باز به حالت اول برمیگردد و دوبار کد استان را با صفر میخواد این ترتیب ادامه دارد و وارد مرحله بعدی نمیشود

    1. Sara می‌گوید

      مردمو سرکارگذاشتن

    2. دهقان می‌گوید

      گوه تو برنامه نوبت دهیتون

  2. تیروانی می‌گوید

    با هر گوشی یا شماره ای که ارسال شود جواب این است
    شماره ملی با شماره موبایل مطابقت ندارد

  3. فرزانه ابی می‌گوید

    سلام.من هم با همراه اول.و ایرانسل کد مورد نظر برای نوبت گیری تامین اجتماعی میزنم.میگه.به روز رسانی شود…من که گوشی الان بهروز کردم.باز حل نشد.چرااااا؟

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام چرا هربارنوبت میگیرم مر ی نویسه به روزرسانی یعنی چه

    2. ناشناس می‌گوید

      با ایرانسل #۱۴۲۰*۴* را بگیر

  4. zeinab می‌گوید

    چرا همش به روز رسانی

  5. پریسا می‌گوید

    سلام اگر نوبت اینترنتی بگیریم کد پیگیری رافراموش کنیم میتوانیم از کدملی استفاده کنیم؟

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام، شما چطور نوبت گرفتید؟ من چند روزه هر کار میکنم نمیتونم نوبت بگیرم ، سر ساعت ۸ میزنه تکمیل شده

  6. سمیراجعفری می‌گوید

    سلام من هرچی کدملی خودمو واردمیکنم میگ تکراری ونوبت نمیده چیکارکنم؟؟

  7. سپر می‌گوید

    ھمش میزنہ بروز رسانی!!!!ھمجا ھرج و مرجہ اینم روش ایرانی ھا عادت کردن

  8. مهدی می‌گوید

    کدتامین اجتماعی باز نمیشه

  9. ناشناس می‌گوید

    سلام ای بابا شورشو دراوردین بروز رسانی دیگه چه صیغه ایه

    1. Sara می‌گوید

      مردمو سرکارگذاشتن

  10. Sara می‌گوید

    مردمو سرکارگذاشتن

    1. دریا کوه بر می‌گوید

      وقتی کد رو میزنی میگه “بروز رسانی” بقول دوستان این دیگه چه صیغه ای هست؟؟

  11. دریا کوه بر می‌گوید

    وقتی کد رو میزنی میگه “بروز رسانی” بقول دوستان این دیگه چه صیغه ای هست؟؟

  12. ناشناس می‌گوید

    من نوبت می‌گرفتم با #۱۴۲*۴*خط همراه اول ولی الان کلا مسدود شده چرا؟

  13. ناشناس می‌گوید

    ببخشید ما برای یه نفر شارژ انتقال دادیم همون مبلغ از شارژمون کم شد اما پیامکش نیومد که اون ده تومن به شماره مورد نظر ما ارسال شده چرا؟؟؟
    با کد دستوری*۱۰*۱۴۲#

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.