راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

واکنش انجمن فین‌تک به تعلیق مجوز ازکی / تعلیق مجوز ازکی ضربه جدی بر بدنه دانش‌بنیان و نوآور اقتصاد است

انجمن فین‌تک ایران در واکنش به تعلیق مجوز ازکی در بیانیه‌ای مخالفت خود با مانع‌تراشی بر سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال و کارشکنی در مسیر ناهموار فعالیت استارتاپ‌ها را اعلام کرده و در این زمینه تأکید کرده است: «تعلیق مجوز فعالیت شرکت ازکی و اعلام آن از طریق رسانه، رویه‌ای غیرمعمول است که نتیجه‌ای جز ازدست‌رفتن اعتماد اجتماعی، آسیب جدی به بدنه دانش‌بنیان و نوآور اقتصاد و ناامید کردن نیروی کار متخصص ندارد.»

به گزارش روابط‌ عمومی انجمن فین‌تک ایران، در این بیانیه آمده است: «در روزهای اخیر اخباری از اکوسیستم استارتاپی کشور منتشر می‌شود که بار دیگر بازیگران نوآور اقتصاد دیجیتال را هدف قرار داده است. این در حالی است که بر اساس آخرین آمارها، اقتصاد دیجیتال سهم بیش از ١۵ درصد از تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده است.»

در ادامه این بیانیه ذکر شده که «آنچه امروز با عنوان «تعلیق مجوز ازکی» در رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شود، ضربه‌ای سخت بر پیکره‌ای است که بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا نوآوری و رونق را به اقتصاد دیجیتال کشور تزریق کنند‌. در شرایطی که به نظر می‌رسد پس از ماه‌ها چالش‌های اقتصادی و اجتماعی، جامعه در مسیر ثبات نسبی گام برمی‌دارد و هم‌افزایی نقش‌آفرینان زیست‌بوم اقتصاد نوآوری با دیگر بازیگران اقتصاد کشور می‌تواند آثار مثبتی را ایجاد کند، تصمیماتی از این‌ دست؛ مانعی بزرگ و بحران‌زا بر سر راه توسعه بخش خصوصی است.»

در بخش دیگری از بیانیه انجمن فین‌تک به بیان تأثیر تعلیق ازکی بر پیکره دانش‌بنیان شرکت‌ها پرداخته و در این زمینه بیان شده است: «از سوی دیگر، این اقدامات، نتیجه‌ای جز ناامید کردن پیکره دانش‌بنیان شرکت‌ها ندارد. موجی از مهاجرت که همواره پس از تصمیمات سلبی این‌چنینی برای کسب‌وکارها پدیدار می‌شود، این بار نیز در حال ظهور است تا بخشی از دانش و تجربه‌ای که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه نوآوری باشد را به‌ سوی مهاجرت نخبگان سوق دهد. اکنون نیاز است عقلانیت و دوراندیشی با حساسیت بیشتری در تصمیمات نهادهای مسئول مد نظر قرار داده شود. انجمن فین‌تک ایران مخالفت خود را با مانع‌تراشی بر سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال و کارشکنی در مسیر ناهموار فعالیت استارتاپ‌ها اعلام می‌کند.»

این انجمن در پایان بیانیه خاطرنشان کرده که «تعلیق مجوز فعالیت شرکت ازکی و اعلام آن از طریق رسانه، رویه‌ای غیرمعمول است که نتیجه‌ای جز ازدست‌رفتن اعتماد اجتماعی، آسیب جدی به بدنه دانش‌بنیان و نوآور اقتصاد و ناامید کردن نیروی کار متخصص ندارد.»

منبع انجمن فین‌تک ایران
5 دیدگاه
  1. حسین می‌گوید

    یعنی انجمن فین تک نمی دونه ازکی برای چی تعلیق شده یا خودش رو زده به اون راه؟!

    خیلی خوبه که همه چی داره رو میشه!

    1. ناشناس می‌گوید

      به چه حقی؟؟؟

  2. علیرضا می‌گوید

    هر وقت به قوانین کشور احترام گذاشتید، توقع حمایت هم داشته باشید

  3. مسعود می‌گوید

    این تهدید کردن به وسیله مهاجرت واقعاً کار درستی نیست. قانون هست و باید تبعیت بشه، حالا هر کسی قهر میکنه و میگه اگه نازم رو نکشید مهاجرت میکنم بحثش جداست.

  4. رضا قسیمی می‌گوید

    با سلام اگر هدف این مجموعه های به اصطلاح استارتاپی کار اقتصادی سالم باشد قطعا باید قوانین جاری و قانون اساسی و مقتضیات فرهنگی که در بستر آن و با حمایت همین مردم و نظام و ازجیب بیت المال و نظام بانکی کشور از هیچ رشد کردند و حمایت شدند را نیز بعنوان خط قرمز کاری خودشان لحاظ کنند نه اینکه فکر کنند همین طوری که امروز هستند از کره ماه به ایران صادر شده اند.
    قطعا چشم بینای مردم زد و بند های این گروه های خام و نپخته و مغرور را که دست در دست سرویس های جاسوسی دشمنان مرز و بوم و فرهنگ ما بر شاخه نشسته و شاخ بن می برند را مشاهده میکنند.
    توصیه میکنم مثل فرزند نمک نشناس نباشید و در ادعای کار اقتصادی راستگو وواقع بین باشید.
    درضمن سود شما به جیب من و امثال ما نمیرود پس از جیب ملت میخورید پنجه به روی فرهنگ و حیثت کشور نزنید و مثل گربه بی چشم رو وبی حیا رفتار نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.