راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز غیرتماسی در سنگاپور

احسان خدیو / بانک اتحادیه اوورسی سنگاپور در اقدامی که آن را به‌عنوان اولین بار در جهان معرفی کرده است، از سیستم صدور آنی دیجیتالی کارت پرده‌برداری کرد. این سیستم مشترکین را قادر می‌سازد تا با استفاده از برنامه موبایلی UOB کارت‌های اعتباری خود را دریافت و مورداستفاده قرار دهند.

این سیستم که از ماه آینده در کشور سنگاپور به اجرا درمی‌آید، مشترکین را قادر می‌سازد تا با استفاده از امتیازات این تکنولوژی کارت‌های پرداخت ویژه هر بانک را در هر زمان که بخواهند صادر کنند و یا در صورت مفقود شدن کارت، به سادگی کارت جدید خود را صادر کنند.

دنیس خو، رئیس بخش خدمات مالی شخصی بانک UOB سنگاپور اظهار داشت: «ما در برهه‌ای از زمان قرار داریم که در هر زمان ممکن است رستوران‌ها و یا سوپرمارکت‌ها نیاز به سری ارتقاءیافته کارت‌های پرداخت مشتریان داشته باشند. درنتیجه، در این زمان باید با حداکثر سرعت این کارت‌ها در اختیار مشترکین قرار گیرد. با این نوآوری، مشترکین می‌توانند تنها در طی چند دقیقه با استفاده از سیستم صدور آنی کارت، کارت ارتقاءیافته خود را صادر کرده و مورداستفاده قرار دهند.»

همزمان با این رونمایی، این بانک به دنبال رونمایی از دستگاه‌های خودپرداز غیر تماسی خود در جنوب شرق آسیا است که مشترکین را قادر می‌سازد تا تنها با نزدیک کردن گوشی‌های همراه خود، وجه نقد را دریافت کنند. در انتهای ماه جاری، افرادی که دارای کارت‌های اعتباری و پرداخت مستر در سیستم اپل پی خود هستند می‌توانند با استفاده از آن به دریافت وجه نقد بپردازند. مشترکین استفاده‌کننده از اندروید پی نیز در ژانویه 2017 می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. بانک UOB به دنبال راه‌اندازی 60 دستگاه خودپرداز تا ژانویه 2017 است و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال 2018 تمامی دستگاه‌های خودپرداز این کشور به این تکنولوژی مجهز باشند.

منبع: بانکداری الکترونیک / Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.