راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توجه به حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی هزینه‌های ارتباطی سازمان‌ها را کاهش می‌دهد

مديركل روابط‌عمومي و امور بين‌الملل استانداري تهران گفت: حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی مسأله‌ای است که توجه به آن هزینه‌های ارتباطی سازمان را کاهش می دهد.

محمدحسین شفیق در دیدار با علی شوقی بنام، دبیر اجرایی نخستین همایش «حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی» گفت: اگر تا دیروز لازم بود ضرورت‌های توجه به نقش و جایگاه روابط‌عمومی در سازمان تبیین شود، امروز با تحقق درک مدیران ارشد دستگاه‌ها و نهادها نسبت به اهمیت روابط‌عمومی، نیاز اصلی ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به روابط‌عمومی‌هاست.

وی با بیان اینکه تبلیغات و رسانه دو رکن مهم در روابط‌عمومی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: یک روابط‌عمومی حرفه‌ای باید به بهترین شیوه ممکن با رسانه تعامل داشته باشد که این تعامل به معنای در اختیار گرفتن رسانه نیست بلکه به معنای ارتباط مستمر خبری با نظام اطلا‌ع‌رسانی عمومی است.

مديركل روابط‌عمومي و امور بين‌الملل استانداري تهران نتیجه چنین تعاملی را کاهش هزینه‌های سازمان‌ها در اطلاع‌رسانی عملکردها و خدمات خود به جامعه عنوان کرد و ادامه داد: روابط‌عمومی حرفه‌ای، رسانه را بخشی از ساختار روابط‌عمومی دانسته و پاسخگویی به رسانه‌ها را اصل مهم فعالیت خود قلمداد می‌کند که تأکید بر چنین رابطه‌ای، به آموزش نیاز دارد.

.

حرفه‌گرایی روابط‌عمومی مانع اتلاف منابع سازمان می‌شود

شفیق حرفه‌ای‌گرایی روابط‌عمومی‌ها در امر تبلیغات را مانع از اتلاف منابع سازمان‌ها دانست و گفت: لازم است روابط‌عمومی‌ها اطلاعات خود را نسبت به ابزارهای نوین تبلیغات به‌روز نگه دارند و با توجه به هدف تبلیغات خود، رسانه تبلیغاتی مورد نظر را انتخاب کنند که متأسفانه در این حوزه در جامعه روابط‌عمومی کشور ضعف داریم.

در ابتدای این دیدار، دبیر اجرایی نخستین همایش حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با بیان اینکه آموزش مستمر به روابط‌عمومی‌ها مورد توجه دبیرخانه این کنفرانس است، گفت: در اولین همایش و اولین گام در نظر داریم در خصوص حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی در دو سرفصل رسانه و تبلیغات با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران این دو حوزه، مباحثی را مطرح کنیم. وی زمان برگزاری نخستین کنفرانس حرفه‌‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی را 29 مهرماه سال جاری عنوان کرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام در این همایش می‌توانند به وب‌سایت این همایش مراجعه نمایند.

منبع: ستاد خبری کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.