راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت اینترنتی حق بیمه سازمان تامین اجتماعی

دارندگان حساب‌های عابربانک و جاری طلایی در بانک سپه از این پس قادر به واریز وجوه فیش‌های مربوط به پرداخت حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی به طور اینترنتی خواهند بود.

رئیس اداره کل خدمات فناوری اطلاعات و توسعه بانکداری نوین بانک سپه گفت: بانک سپه در راستای کاهش مراجعات به شعبه و ترویج بانکداری الکترونیک اقدام به ارائه خدمات ویژه سازمانی از طریق کانال اینترنت بانک کرده است. از جمله این خدمات، امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی است که دارندگان حساب‌های عابربانک و جاری طلایی در بانک سپه می‌توانند از طریق اینترنت بانک سپه نسبت به واریز وجوه فیش‌های مربوط به پرداخت حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی در هر ساعتی از شبانه روز اقدام کنند. در آینده نیز با ملحق شدن سایر سازمان‌ها و موسسات بزرگ به این طرح، این گونه خدمات توسعه خواهند یافت.

.

چگونگی استفاده از اینترنت بانک سپه برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

چنانچه می‌خواهید حق بیمه تامین اجتماعی خود را اینترنتی بپردازید، باید وارد اینترنت بانک سپه بشوید. برای استفاده از این خدمات ابتدا باید همراه با اصل و تصویر کارت ملی خود (یا اصل و تصویر شناسنامه به همراه شماره ملی و کدپستی)، به هر یک از شعب بانک سپه متصل به شبکه پاس (جاری طلایی) مراجعه کنید و پس از تکمیل فرم درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی برای حساب‌های متمرکز، مجوز ورود به سامانه و استفاده از خدمات مورد نظر را بگیرید. همچنین، رمز دوم این خدمات فقط به اشخاص حقیقی اختصاص می‌یابد.

پس از تکمیل فرم دو رمز در اختیار مشتری قرار می‌گیرد: رمز اول برای ورود به سامانه و رؤیت مانده، صورت حساب و وضعیت دسته چک و رمز دوم برای انجام تراکنش‌های مالی شامل پرداخت قبوض، انتقال وجه، خرید و… .
همچنین برای افزایش امنیت استفاده از این خدمات برای مشتریان امکان استفاده از رمز دوم متغیر از طریق پیامک برای تأیید انجام تراکنش‌ها در درگاه‌های مذکور فراهم شده است. در این روش برای هر تراکنشی که نیازمند تأیید از طریق رمز دوم می‌باشد، رمز یکبار مصرف از طریق پیامک به شماره تلفن همراه مشتری (که قبلاً در سامانه اطلاعات بانک ثبت شده است) ارسال می‌شود. بنابراین این نوع تأیید از امنیت بالاتری نسبت به رمز دوم ثابت برخوردار است. هنگام فعال‌سازی رمز دوم از طریق پیامک، هیچ‌گونه پیامکی برای مشتری ارسال نمی‌شود و این رمز هنگام انجام تراکنش مالی در درگاه‌های غیرحضوری برای مشتری ارسال می‌شود.

منبع: بانک سپه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.