راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهل و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

شماره چهل و دوم (آبان‌ماه ۹۲) ماهنامه مدیریت ارتباطات با انتشار گفت‌وگوی اختصاصی محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور منتشر شد.

امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات در سرمقاله این شماره که با عنوان «فصلی جدید برای رسانه‌ها» منتشر شده است، به چند اقدام مهم و مؤثر دولت در تعامل بیشتر با رسانه‌ها اشاره کرده و آورده است «دولت یازدهم قصد دارد فصلی نو از ارتباط دولت رسانه را در ایران رقم بزند؛ موضوعی که هم جامعه رسانه‌ای کشور و هم دولت جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به آن سخت نیاز دارند. به‌ نظر می‌رسد فضای جدیدی در مناسبات میان دولت و رسانه‌ها در حال شکل‌گیری است که در چنین فضایی می‌توان به ساماندهی فعالیت‌های رسانه‌ها و خبرنگاران با نظارت دولت امیدوار بود».

modiriat jeld-way2pay-92-08-08

.

یادداشت‌ها و گزارش‌ها به چه چیزی می‌پردازند؟

«از باراک اوباما به حسن روحانی» عنوان گزارشی به قلم نگین حسینی است که به بازتاب گفت‏وگوی تلفنی ۲ رئیس‏ جمهور ایران و آمریکا در رسانه‌های اصلی آمریکا می‌پردازد.

در بخش یادداشت‌ها، بخش سوم مقاله روابط‌عمومی در خدمت سئو با عنوان «چگونه خبرنگاران را هدف قرار دهیم؟» نوشته تد آیوز و ترجمه عادل میرشاهی، یادداشتی از فاطمه پورمعصوم با عنوان «لزوم درخشش روابط‌عمومی‌ در رویداد استارتاپ‌ویکند»، مقاله «ارزیابی کارایی برنامه روابط‏ عمومی و ارتباطات یکپارچه» نوشته دیوید مایکلسون، دانلد کی‏رایت و هرولد برسون با ترجمه امیرعلی خلج، «نیکی اجتماعی، گفت‏وگوی جهانی و رسانه‏‌های جدید» نوشته سیدتقی کمالی، «رسانه‌های اجتماعی؛ مرگ سلطه خبری وپول‌ها، پیش به سوی عدالت رسانه‌ای» نوشته شفیع بهرامیان، «چگونه از آب کره می‌گیرند؟؛ بررسی اجمالی وضعیت اقتصادی شبکه‌های اجتماعی» نوشته فاطمه پورمعصوم، «صیانت از نام خلیج فارس در رسانه‌های اجتماعی» نوشته مشترک محمدجواد منصورزاده و زهرا پوش و «ظرفیت مغفول مانده شبکه‌های اجتماعی، نوشته فاطمه پورمعصوم درج شده است.

بخش دیگری از این ماهنامه به ارائه گزارشی از برگزاری نخستین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با عنوان «تعامل مناسب با دو حوزه تبلیغات و رسانه؛ الزام روابط‌عمومی‌های حرفه‌ای» پرداخته شده است.

.

در بخش گفت‌وگو چه چیزی می‌خوانیم؟

در بخش گفت‌وگوها، مصاحبه‌ با محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط علی شاملو با عنوان «دروغ است گفته شود مخابرات در اختیار سپاه است»، گفت‌وگو با حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط حمید نورشمسی با عنوان «می‌توانیم در بهار ۹۴ شاهد نظام صنفی مطبوعات باشیم»، گفت‌وگو با آذرنوش صدرسالک و مجید انتظامی توسط یاسر شیخی یگانه با عنوان «فرشته‌ها بر هارپ زخمه می‌زنند»، گفت‌وگو با ارسلان کامکار، آهنگساز و نوازنده با عنوان «عود را در آغوش بکش»، واکاوی مصادیق روزی حلال در خبرنگاری در گفت‏‌وگو با احمد کارخانه، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه خبر توسط علی البرزی با عنوان «رد پای زدوبندهای مالی در حرفه خبرنگاری»، گفت‌وگو با اسماعیل قدیمی در مورد تبلیغات توسط محمد حسن خازنی با عنوان «تلویزیون‌های ماهواره‌ای است که رگ تبلیغات جامعه ما را در دست گرفته‌اند» و گفت‌وگو با محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور توسط امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی با عنوان «ظرفیت‌ شبکه‌های اجتماعی ملی را ارتقاء می‌دهیم» انجام شده است.

.

رسانه‌ها و پرزیدنت

در ادامه، پرونده‌ای با عنوان «رسانه‌ها و پرزیدنت» به کوشش به چاپ رسیده که هدف اصلی آن بررسی رویکردهای گفت‌وگوی خبرنگاران با رئیس‌جمهور است. در این پرونده «تدبیر و امید رسانه‌ای» به قلم حامد خزایی، کارشناسی ارشد فلسفه غرب، «پرزیدنت‏‌ها در برابر ژورنالیست‏‌ها؛ از جان هم چه می‏‌خواهند؟» نوشته محسن آزموده، «گفت‏وگوی عمومی با رئیس‏‌جمهوری؛ سنت و مدرنیته!» نوشته فریدون مجلسی، گفت‏‌وگو با عبدالرشیدی، مجری نخستین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با عنوان «امیدوارم خبرنگاران دیگری بتوانند با رئیس‏‌جمهوری گفت‏‌وگو کنند» توسط منوچهر دین‏پرست درج شده است.

.

کام تلخ کودکان از تبلیغات تجاری

دومین پرونده این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با عنوان «کام تلخ کودکان از تبلیغات تجاری» که زیر نظر لیلا خانزاده تهیه شده است، به واکاوی تأثیر آگهی‌های تجاری بر رفتار، شخصیت و سرنوشت و آینده کودکان پرداخته است. «ذهن کودکان بستر مطامع سرمایه‌داران» نوشته رضا قسیمی، پژوهشگر مسائل فرهنگی، «خوراک فرهنگی کودکان ما از کجا تأمین می‌شود؟» نوشته نرگس یاسی، کارشناس ارشد ارتباطات، «تأثیر کارتون‌های خارجی بر سبک زندگی کودکان ایرانی» نوشته فائزه سادات شاه‌طاهری، «مربای قوام یافته» نوشته طاهره ملاجعفری و «کودکان ما، نان فرهنگی دیگران؛ ایران فردا؟» نوشته لیلا خانزاده مطالب این پرونده را تشکیل می‌دهند.

.

ارتباطات در خدمت گردشگری

سومین پرونده ماهنامه مدیریت ارتباطات به برسی نقش ارتباطات در توسعه صنعت توریسم می‌پردازد که با عنوان «ارتباطات در خدمت گردشگری» به چاپ رسیده است. در این پرونده مطالب زیر درج شده است: «با هدف توسعه گردشگری داخلی؛ چگونه می‌توان نگرش‏های منفی را تغییر داد» نوشته یونس نوری، کارشناس ارشد مدیریت ارتباطات، «صنعت توریسم و چهره «مدنی» فرهنگ» نوشته عبدالصمد محمودی، کارشناس ارشد ارتباطات، گردشگری با چاشنی روابط‏‌عمومی؛ مروری بر چند و چون خدمات متقابل روابط‏‌عمومی و گردشگری» نوشته محمد دشتی و «نقدی بر بازنمایی مراکز و نقاط گردشگری و تفریحی در رسانه‏‌ها و فیلم‏‌ها و نقش سازمان میرات فرهنگی و گردشگری؛ همه جای ایران تهران و شمال نیست» نوشته منصور ساعی، مدرس ارتباطات.

.

ارتباطات هنری برای صلح در سوریه

آخرین پرونده شماره چهل و دوم ماهنامه مدیریت ارتباطات که با عنوان «ارتباطات هنری برای صلح در سوریه» منتشر شده است، به بررسی نقش ارتباطات مردمی هنرمندان در پیشبرد اهداف گروه‌های مختلف در سوریه می‌پردازد. «از راه‏‌اندازی جنبش تا بیانیه دعوت به رزم مسلحانه؛ بازیگران و کارگردانان سینمای سوریه سربازان جنگ داخلی؟!» نوشته علیرضا مجیدی، «پوسترهایی از جنگ برای صلح؛ فقط و فقط سلاح هنر را انتخاب می‏‌کنیم» ترجمه ندا فراهانی، «هنر در طوفان» و «درباره هنر صلح و معنای آن؛ هنر صلح یا توان فردی» ترجمه زهرا علیدوست و «هنرمندان عرب و غربی علیه جنگ سوریه؛ فریم‏‌هایی به بهای یک جان» ترجمه علی فراهانی مطالب این پرونده هستند.

.

انقلاب در فناوری رسانه‌ها

در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در بخش کتاب، فصل ۱۱ از کتاب پژوهش تأثیرات رسانه‌ای نوشته گلن جی اسپارکس با ترجمه ناصر اسدی با عنوان «انقلاب در فناوری رسانه‌ها» درج شده است. چهل و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در ۸۴ صفحه رنگی و با قیمت ۶ هزار تومان بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفته است. گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند این شماره از ماهنامه را توسط نرم‌افزار «برگ» (کیوسک الکترونیکی مطبوعات) بر روی گوشی‌های و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید خریداری کرده و مطالعه کنند. آرشیو کامل ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز در بانک اطلاعات کشور قابل تهیه و مطالعه است. این ماهنامه از طریق فروشگاه اینرتنتی پی‌آرشاپ نیز برای درخواست‌کنندگان، ارسال می‌شود.

منبع: روابط‌عمومی ماهنامه میدریت ارتباطات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.