راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهل و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

شماره چهل و دوم (آبان‌ماه 92) ماهنامه مدیریت ارتباطات با انتشار گفت‌وگوی اختصاصی محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور منتشر شد.

امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات در سرمقاله این شماره که با عنوان «فصلی جدید برای رسانه‌ها» منتشر شده است، به چند اقدام مهم و مؤثر دولت در تعامل بیشتر با رسانه‌ها اشاره کرده و آورده است «دولت یازدهم قصد دارد فصلی نو از ارتباط دولت رسانه را در ایران رقم بزند؛ موضوعی که هم جامعه رسانه‌ای کشور و هم دولت جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به آن سخت نیاز دارند. به‌ نظر می‌رسد فضای جدیدی در مناسبات میان دولت و رسانه‌ها در حال شکل‌گیری است که در چنین فضایی می‌توان به ساماندهی فعالیت‌های رسانه‌ها و خبرنگاران با نظارت دولت امیدوار بود».

modiriat jeld-way2pay-92-08-08

.

یادداشت‌ها و گزارش‌ها به چه چیزی می‌پردازند؟

«از باراک اوباما به حسن روحانی» عنوان گزارشی به قلم نگین حسینی است که به بازتاب گفت‏وگوی تلفني 2 رئيس‏ جمهور ایران و آمریکا در رسانه‌های اصلی آمريکا می‌پردازد.

در بخش یادداشت‌ها، بخش سوم مقاله روابط‌عمومی در خدمت سئو با عنوان «چگونه خبرنگاران را هدف قرار دهيم؟» نوشته تد آيوز و ترجمه عادل میرشاهی، یادداشتی از فاطمه پورمعصوم با عنوان «لزوم درخشش روابط‌عمومي‌ در رويداد استارتاپ‌ويکند»، مقاله «ارزيابی کارايی برنامه روابط‏ عمومي و ارتباطات يکپارچه» نوشته ديويد مايکلسون، دانلد کي‏رايت و هرولد برسون با ترجمه اميرعلي خلج، «نيکي اجتماعي، گفت‏وگوی جهانی و رسانه‏‌های جديد» نوشته سيدتقي کمالي، «رسانه‌های اجتماعی؛ مرگ سلطه خبری وپول‌ها، پيش به سوی عدالت رسانه‌ای» نوشته شفیع بهرامیان، «چگونه از آب کره می‌گيرند؟؛ بررسي اجمالی وضعيت اقتصادی شبکه‌های اجتماعی» نوشته فاطمه پورمعصوم، «صيانت از نام خليج فارس در رسانه‌های اجتماعی» نوشته مشترک محمدجواد منصورزاده و زهرا پوش و «ظرفیت مغفول مانده شبکه‌های اجتماعی، نوشته فاطمه پورمعصوم درج شده است.

بخش دیگری از این ماهنامه به ارائه گزارشی از برگزاری نخستين کنفرانس حرفه‌ای‌گرايی در روابط‌عمومی با عنوان «تعامل مناسب با دو حوزه تبليغات و رسانه؛ الزام روابط‌عمومي‌های حرفه‌ای» پرداخته شده است.

.

در بخش گفت‌وگو چه چیزی می‌خوانیم؟

در بخش گفت‌وگوها، مصاحبه‌ با محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط علی شاملو با عنوان «دروغ است گفته شود مخابرات در اختیار سپاه است»، گفت‌وگو با حسين انتظامی، معاون مطبوعاتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط حمید نورشمسی با عنوان «مي‌توانيم در بهار 94 شاهد نظام صنفی مطبوعات باشيم»، گفت‌وگو با آذرنوش صدرسالک و مجيد انتظامی توسط یاسر شیخی یگانه با عنوان «فرشته‌ها بر هارپ زخمه مي‌زنند»، گفت‌وگو با ارسلان کامکار، آهنگساز و نوازنده با عنوان «عود را در آغوش بکش»، واکاوی مصاديق روزی حلال در خبرنگاری در گفت‏‌وگو با احمد کارخانه، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه خبر توسط علی البرزی با عنوان «رد پای زدوبندهای مالی در حرفه خبرنگاری»، گفت‌وگو با اسماعيل قديمي در مورد تبليغات توسط محمد حسن خازنی با عنوان «تلويزيون‌های ماهواره‌ای است که رگ تبليغات جامعه ما را در دست گرفته‌اند» و گفت‌وگو با محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئيس‌جمهور توسط امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی با عنوان «ظرفيت‌ شبکه‌های اجتماعی ملی را ارتقاء می‌دهيم» انجام شده است.

.

رسانه‌ها و پرزیدنت

در ادامه، پرونده‌ای با عنوان «رسانه‌ها و پرزیدنت» به کوشش به چاپ رسیده که هدف اصلی آن بررسی رویکردهای گفت‌وگوی خبرنگاران با رئیس‌جمهور است. در این پرونده «تدبير و اميد رسانه‌ای» به قلم حامد خزايی، کارشناسی ارشد فلسفه غرب، «پرزيدنت‏‌ها در برابر ژورناليست‏‌ها؛ از جان هم چه مي‏‌خواهند؟» نوشته محسن آزموده، «گفت‏وگوی عمومی با رئيس‏‌جمهوری؛ سنت و مدرنيته!» نوشته فريدون مجلسی، گفت‏‌وگو با عبدالرشيدی، مجری نخستين گفت‌وگوی زنده تلويزيونی رئيس جمهور با عنوان «اميدوارم خبرنگاران ديگری بتوانند با رئيس‏‌جمهوری گفت‏‌وگو کنند» توسط منوچهر دين‏پرست درج شده است.

.

کام تلخ کودکان از تبلیغات تجاری

دومین پرونده این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با عنوان «کام تلخ کودکان از تبلیغات تجاری» که زیر نظر لیلا خانزاده تهیه شده است، به واکاوی تأثیر آگهی‌های تجاری بر رفتار، شخصیت و سرنوشت و آینده کودکان پرداخته است. «ذهن کودکان بستر مطامع سرمايه‌داران» نوشته رضا قسيمی، پژوهشگر مسائل فرهنگی، «خوراک فرهنگي کودکان ما از کجا تأمين مي‌شود؟» نوشته نرگس ياسی، کارشناس ارشد ارتباطات، «تأثير کارتون‌های خارجی بر سبک زندگی کودکان ايرانی» نوشته فائزه سادات شاه‌طاهری، «مربای قوام يافته» نوشته طاهره ملاجعفری و «كودكان ما، نان فرهنگی ديگران؛ ايران فردا؟» نوشته ليلا خانزاده مطالب این پرونده را تشکیل می‌دهند.

.

ارتباطات در خدمت گردشگری

سومین پرونده ماهنامه مدیریت ارتباطات به برسی نقش ارتباطات در توسعه صنعت توریسم می‌پردازد که با عنوان «ارتباطات در خدمت گردشگری» به چاپ رسیده است. در این پرونده مطالب زیر درج شده است: «با هدف توسعه گردشگری داخلی؛ چگونه می‌توان نگرش‏های منفی را تغيير داد» نوشته يونس نوری، كارشناس ارشد مديريت ارتباطات، «صنعت توريسم و چهره «مدنی» فرهنگ» نوشته عبدالصمد محمودی، کارشناس ارشد ارتباطات، گردشگری با چاشني روابط‏‌عمومی؛ مروری بر چند و چون خدمات متقابل روابط‏‌عمومي و گردشگری» نوشته محمد دشتی و «نقدی بر بازنمايی مراکز و نقاط گردشگری و تفريحی در رسانه‏‌ها و فيلم‏‌ها و نقش سازمان ميرات فرهنگی و گردشگری؛ همه جای ايران تهران و شمال نيست» نوشته منصور ساعی، مدرس ارتباطات.

.

ارتباطات هنری برای صلح در سوریه

آخرین پرونده شماره چهل و دوم ماهنامه مدیریت ارتباطات که با عنوان «ارتباطات هنری برای صلح در سوریه» منتشر شده است، به بررسی نقش ارتباطات مردمی هنرمندان در پیشبرد اهداف گروه‌های مختلف در سوریه می‌پردازد. «از راه‏‌اندازی جنبش تا بيانيه دعوت به رزم مسلحانه؛ بازيگران و کارگردانان سينمای سوريه سربازان جنگ داخلی؟!» نوشته عليرضا مجيدی، «پوسترهايی از جنگ برای صلح؛ فقط و فقط سلاح هنر را انتخاب مي‏‌کنيم» ترجمه ندا فراهانی، «هنر در طوفان» و «درباره هنر صلح و معنای آن؛ هنر صلح يا توان فردی» ترجمه زهرا عليدوست و «هنرمندان عرب و غربی عليه جنگ سوريه؛ فريم‏‌هايی به بهای يک جان» ترجمه علی فراهانی مطالب این پرونده هستند.

.

انقلاب در فناوری رسانه‌ها

در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در بخش کتاب، فصل 11 از کتاب پژوهش تأثیرات رسانه‌ای نوشته گلن جی اسپارکس با ترجمه ناصر اسدی با عنوان «انقلاب در فناوری رسانه‌ها» درج شده است. چهل و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در 84 صفحه رنگی و با قیمت 6 هزار تومان بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفته است. گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند این شماره از ماهنامه را توسط نرم‌افزار «برگ» (کیوسک الکترونیکی مطبوعات) بر روی گوشی‌های و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید خریداری کرده و مطالعه کنند. آرشیو کامل ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز در بانک اطلاعات کشور قابل تهیه و مطالعه است. این ماهنامه از طریق فروشگاه اینرتنتی پی‌آرشاپ نیز برای درخواست‌کنندگان، ارسال می‌شود.

منبع: روابط‌عمومی ماهنامه میدریت ارتباطات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.