راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب «فناوری در سال ۲۰۲۱» با حمایت شرکت «ترای آل» منتشر شد / آینده‌ای ترسناک اما امیدوارکننده

کتاب «فناوری در سال ۲۰۲۱، بینش‌هایی از مجله کسب‌وکار هاروارد» با حمایت شرکت «ترای‌آل» و توسط انتشارات راه پرداخت منتشر شد. این کتاب که توسط جمعی از نویسندگان مطرح مجله کسب‌وکار هاروارد نوشت شده توسط زهرا درستکار و علیرضا کاظمی‌نیا ترجمه شده است.

مقالات گردآوری‌شده در این کتاب، به شما در زمینه برخی از مهم‌ترین فناوری‌ها و سؤالاتی که در موردشان دارید یا ممکن است به ذهن‌تان خطور کند، کمک می‌کند. هر کدام از این مقالات به جنبه‌ای جزئی از یک موضوع کلی پیچیده می‌پردازند؛ موضوعی بسیار فراتر از تصور، ترسناک و همچنین بسیار امیدوارکننده.

دیوید وینبرگ یکی از نویسندگان این کتاب در مقدمه آورده است که مقالات گردآوری‌شده در این کتاب نگاهی رو به آینده دارند. این مقالات، با توجه به حقایق کنونی، به فناوری‌هایی می‌پردازند که رهبران باید مدنظر داشته باشند و سود، ضرر و تحول‌آفرینی احتمالی آنها را بررسی کنند.

حامد اکبری، مدیرعامل هولدینگ یوتاب در بخش یادداشت حامی این کتاب نوشته است: «کتاب پیش رو که از جمله مسئولیت‌های اجتماعی هولدینگ یوتاب و مجموعه راه پرداخت است نمونه روشنی از ظرفیت‌سازی برای تلفیق آینده‌پژوهی و خلاقیت است که پیش روی خواننده قرار دارد.»

او ترجمه این کتاب را گامی عملیاتی در راستای توسعه و تعمیق فهم آینده‌پژوهی‌ها و همچنین راه میانبری برای جهت‌دهی به خلاقیت‌ها می‌داند.

شرکت «ترای آل» که حامی این کتاب است یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شتاب‌دهنده «یوتاب» محسوب می‌شود. یوتاب بعد از راه‌اندازی محصول استراتژیک و خلاقانه UID (احراز هویت دیجیتال)، محصولی دیگر به نام «ترای آل» (Tryall) «اولین سامانه پرو مجازی لباس» را راه‌اندازی کرده است.

«شرکت توسعه هوشمند صنعت پوشاک نوین» نماینده انحصاری برای شرکت «ترای‌آل» ترکیه، در ایران است. به بیان ساده، «ترای‌آل» یک پلتفرم مدرن و دقیق برای ارائه خدمات پُرُو مجازی لباس با ضریب دقت ۹۷ درصد است که خدمات خود را  با بهره‌گیری از تحلیل داده‌ها توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهد و این خدمات را  به‌صورت همزمان برای خریداران پوشاک و فروشندگان پوشاک ارائه می‌کند.

قاسم سرافرازی، مدیر انتشارات راه پرداخت در بخش یادداشت ناشر درباره نویسندگان این کتاب نوشته است: «نویسندگان کتاب فناوری در سال ۲۰۲۱ هم جزء دسته خوش‌بینان قرار می‌گیرند و معتقدند واژه تحول همچنان توصیف دقیقی از روند پیشرفت امروزی ما به دست می‌دهد؛ زیرا اینترنت نه‌تنها الگوهای قدیمی ما؛ بلکه دیدگاه ما در مورد نحوه پیشرفت را نیز تغییر داده است. آن‌ها از هوش مصنوعی، بلاکچین، یادگیری ماشین و بیگ‌دیتا به‌عنوان فناوری‌هایی نام می‌برند که می‌توانند تأثیرات عمیقی بر زندگی بشر بگذارند.»


درباره کتاب


کتاب فناوری در سال ۲۰۲۱ یک کتاب ۱۱۶ صفحه‌ای است که ۱۲ بخش دارد. در این بخش‌های کوچک درباره دستیارهای صوتی، واقعیت افزوده، هوش  مصنوعی، بلاکچین، ماشین‌های هوشمند، 5G، علم بیومتریک و غیره صحبت شده است.

«کین سیمز» در مقاله «تغییر نحوه خرید با استفاده از دستیارهای صوتی» گفته است که هوش مصنوعی در حال متحول‌کردن تمامی صنایع است. «توماس چامورو ـ پرمیوزیک»، «فریدا پلی» و «بن داتنر» در مقاله «هوش مصنوعی اخلاقی برای مدیریت استعداد» اظهار داشته‌اند که هوش مصنوعی تحول عظیمی در تمام ابعاد زندگی‌مان ایجاد کرده است. «عمر اباش» و «لری داونز» در مقاله «قابلیت‌های 5G و چرا کسب‌وکارها باید برای آن آماده شوند؟» 5G را عامل تحول می‌دانند؛ چراکه انقلاب این فناوری، پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های تحول‌آفرینی را امکان‌پذیر می‌کند که سرمایه‌گذاران و کاربران را به وجد می‌آورند. «دیوید فرلونگر» و «کریستوف ازورو» در مقاله‌شان به نام «پنج نوع پروژه بلاکچین و میزان اهمیت هر کدام» ذکر کرده‌اند که فناوری بلاکچین می‌تواند بزرگ‌ترین سازمان‌های دنیا و اعتمادی را که این سازمان‌ها بر آن بنا شده‌اند، متحول کند.

همه نویسندگان مقالات این کتاب معتقدند که تحول بزرگ، خطر بزرگی را نیز به همراه دارد. برای مثال، مقاله «بهاسکار چاکراورتی» به نام «چرا کنترل داده‌ها برای کاربران دشوار است؟» در مورد این مسئله اظهارنظر می‌کند که فناوری‌های جدید، حریم خصوصی ما را به چالش می‌کشند. «استوارت مدنیک» در مقاله خود به نام «چگونه می‌توان از زیرساخت‌ها در برابر حمله سایبری محافظت کرد» به خطری ترسناک می‌پردازد. مسائل مطرح‌شده در مقاله «سارا ویلسون» به نام «عصر شبکه‌های اجتماعی ضداجتماعی» از اسم آن مشخص است. این مقاله روش‌های زیادی را در مورد کسب‌وکارها و تأثیر آنها در حل مشکلات اجتماعی مطرح می‌کند.

کتاب فناوری در سال ۲۰۲۱ را می‌توانید از فروشگاه راه پرداخت تهیه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.