محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: «درصورتیکه مجلس مصوبه افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها را تصویب کند، بستههای اینترنتی اپراتورها با افزایش قیمت چشمگیری روبهرو خواهد شد».
به گزارش ایرنا، آذری جهرمی در حساب توییتر خود در واکنش به مصوبهای که قرار است در مجلس تصویب شود، گفت: «امیدوارم امروز نمایندگان مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنیبر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاهها از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند.»
مطابق این مصوبه، حق الامتیاز و حقالسهم دولت از کارور (اپراتورهای خدماتدهنده مخابراتی) به میزان ۱۰ درصد افزایشیافته و بهحساب درآمد عمومی نزد خزانهداری کل واریز و منابع حاصل به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیتهای فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزینه میشود.
مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن به طور انحصاری برعهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) صداوسیما است.