راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب «پول چگونه کار می‌کند» با حمایت شرکت توسن منتشر شد / یک راهنمای جامع و تصویری

کتاب پول چگونه کار می‌کند؛ یک راهنمای جامع و تصویری با حمایت شرکت توسن و توسط انتشارات راه پرداخت منتشر شد. این کتاب که انتشارات دی‌کی آن را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده، امسال توسط حورا شایسته‌کیا و یاسمین صدری به فارسی برگردانده شد.

این کتاب همه جوانب پول را بررسی می‌کند و به مواردی مانند تاریخچه پول، بازارها و مؤسسات مالی، امور مالی دولت، سودآوری، امور مالی شخصی، ثروت، سهام، حقوق بازنشستگی، مزایای تأمین اجتماعی و مالیات‌های ملی و محلی می‌پردازد.

کتاب پول چگونه کار می‌کند با کمک توضیحات تصویری و مثال‌های مفید، درک بسیاری از مباحث پیچیده را برای شما آسان می‌کند. با مطالعه این کتاب درکی کلی از پول و تأثیر آن بر دنیای مدرن پیدا خواهید کرد.

سید روح‌الله فاطمی، مدیرعامل شرکت توسن در یادداشت حامی هدف از انتشار این کتاب را توضیح داده است: «طی بررسی‌های انجام‌ شده توسط متخصصان شرکت توسن با توجه به رویکرد تصویری انتشارات DK ،این رویکرد زمینه جدیدی را ایجاد کرده تا با نمودار، اشکال و اینفوگرافیک‌های ساده و کاربردی مفاهیم مرتبط با پول و اقتصاد با زبانی ساده و دقیق ارائه شود و ارتباط مناسبی با مخاطب برقرار شود.»

او نوشته است که مطابق پیمایش‌های معتبر در دنیا، بیش از پنج میلیارد نفر در جهان وجود دارند که نمی‌دانند پول چگونه کار می‌کند و این کتاب می تواند دانش مالی مخاطبان را به‌طور ساده ارتقا دهد. خوانندگان می‌توانند با درک مفاهیم آموزش داده شده به بهبود و ارتقای سلامتی مالی به‌عنوان یک بعد مهم در زندگی دست یابند.

مینا والی، مدیرعامل راه پرداخت نیز درباره دلیل انتخاب ترجمه این کتاب در بخش یادداشت ناشر نوشته است: «در منابع فارسی‌زبان به‌صورت جزیره‌ای به هرکدام از موضوعات مربوط به پول پرداخته شده و هر فردی از زاویه دید خود در این زمینه محتواهای خوبی منتشر کرده، ولی همیشه جای یک منبع معتبر خالی بود؛ منبعی که به‌صورت جامع درباره پول صحبت کند؛ از سرگذشت آن تا کاربردها و حتی نقش دولت‌ها. به همین دلیل ما کتاب «پول چگونه کار می‌کند» را که به‌صورت جامع به مفهوم پول و مصادیق آن پرداخته، انتخاب کردیم که به شکلی ساده و با کمک اینفوگرافیک‌های زیبا و کاربردی تلاش کرده موضوع پیچیده پول را ساده کند.»


درباره کتاب


انتشارات دی‌کی در کتاب «پول چگونه کار می‌کند» سعی کرده با استفاده از گرافیک جذاب و بهره‌گیری از نمودارها توضیح دهد که حقیقتا پول در زندگی ما چه نقشی ایفا می‌کند و چطورا ین نقش را ایفا می‌کند. این کتاب به صدها سوال مالی که همه ما داریم، پاسخ می‌دهد. پول میلیاردها دلار از معاملات انجام شده در سراسر جهان را تسهیل می‌کند و همه فعالیت‌های مالی ما را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که تصور جهانی عاری از پول برای خیلی از ما امکان‌پذیر نیست.

کتاب پول چگونه کار می‌کند، تئوری‌های اقتصادی، نحوه جمع‌آوری و کنترل پول دولت‌ها، آنچه در بورس سهام اتفاق می‌افتد، چگونه تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که سهام به کدام سمت حرکت می‌کند و بسیاری موارد دیگر را توضیح می‌دهد. ممکن است پیشینیان ما از پول برای مبادله کالا و خدمات استفاده می‌کردند، اما امروز ما به ابزارهای مالی پیچیده‌ای برای مدیریت مزایای بازنشستگی، بیمه زندگی، وام و غیره وابسته‌ایم.

این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه این کارها انجام می‌شود و همچنین نحوه جلوگیری از کلاهبرداری آنلاین و اینکه کجا باید سرمایه‌گذاری کرد را بررسی می‌کند. با ارائه اطلاعاتی در مورد آخرین اشکال پول و ارزهایی مانند بیت‌کوین، این کتاب جامع سواد مالی شما را افزایش می‌دهد.

این کتاب ۲۷۸ صفحه دارد و از پنج بخش «پایه و اساس پول»، «سودآوری و موسسات مالی»، «امور مالی دولت و پول عمومی»، «امور مالی شخصی» و «پول در آمریکا» تشکیل شده است. برای تهیه این کتاب و اطلاعات بیشتر درباره آن می‌توانید به سایت فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.