راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهارمین نشست تخصصی چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی برگزار می‌شود

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی با شعار به سوی یادگیری الکترونیکی اثربخش در تاریخ پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با موضوع اصول تهیه و تولید محتوای الکترونیکی، به میزبانی موسسه آموزش عالی مهرالبرز و انجمن یادگیری الکترونیکی (یادا) برگزار می‌شود.

این نشست با حضور، فرهاد سراجی، دانشیار دانشگاه بوعلی سینا همدان، ناهید ظریف صنایعی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مانوش مهرابی، استادیار دانشکده علوم پزشکی شیراز در راستای بها دادن به موضوع تولید محتوای اثربخش در نظام یادگیری الکترونیکی به بیان تجربیات موفق در سطح ملی و بین‌المللی می‌پردازند.

آموزش الکترونیکی و آموزش مجازی یکی از بخش‌‌های آموزشی است که امروزه بیش‌ترین رشد را در صنعت آموزش به خود اختصاص داده است. این در حالی است که محتوای آموزشی الکترونیکی قادر است میزان یادگیری فراگیر را بالا ببرد و تجربه مفید و لذت بخشی از آموزش را برای مخاطبین فراهم کند.

به عبارت دیگر، منظور از محتوای الکترونیکی تجربه جدیدی در قالب یادگیری الکترونیکی است. امروزه یادگیری مجازی در بسیاری از سازمان‌ها، مراکز علمی و دانشگاه‌ها برای ارائه مطالب جدید به افرادی که توانایی حضور فیزیکی در کلاس‌های درس و یا محل‌های آموزشی را ندارند قابل دسترس است و این مراکز مطالب را به صورت آموزش‌های مجازی و به شکل چند رسانه‌ای در شبکه اینترنت فرا می‌گیرند تا علاقه‌مندان به علوم مختلف اقدام به یادگیری آن‌ها بدین شکل کنند.

بدیهی است امکانات محتوای آموزشی الکترونیکی با امکانات موجود در کلاس‌های آموزشی قابل قیاس نیست. با کمک نرم‌افزارهای موجود و استفاده از تکنیک‌های سمعی و بصری و … می‌توان بسیاری از مسائل را به راحتی و به صورت ملموس برای دانشجویان و دانش آموزان شرح داد.

اهداف برگزاری سلسله نشست‌ها به سوی یادگیری الکترونیکی اثربخش:

  • ترویج و فرهنگ‌سازی در خصوص یادگیری الکترونیکی در سطح ملی
  • ایجاد آمادگی ذهنی در ذی‌نفعان کلیدی برای افزایش حضور و مشارکت در کنفرانس
  • به اشتراک‌گذاری و انتقال تجارب از نتایج پیش نشست‌ها در کنفرانس توسط یک نفر از اعضا
  • ارائه الگوها و تجارب موفق در ايران و جهان برای توسعه آموزش عالی الكترونيكی با تاكيد بحران كوويد 19

لازم به ذکر است تاکنون نشست تخصصی اول با حضور جلالی، ریاست کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیکی، در راستای بهادادن به مقوله فناوری‌های نوین و فرصت توسعه آموزش الکترونیکی در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۳۹۹، نشست تخصصی دوم با حضور مشایخ، پژوهشگر مستقل و فاطمی، رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران با موضوع تعامل پداگوژی و تکنولوژی در یادگیری الکترونیکی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ و نشست تخصصی سوم با حضور مقصود فراستخواه، مدیر گروه و عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با موضوع فرهنگ، اخلاق و مسئولیت اجتماعی در نظام یادگیری الکترونیکی در تاریخ 1 بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار شده است.

 همچنین در ادامه این سلسله نشست‌ها، نشست تخصصی پنجم تا قبل از آغاز کنفرانس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در نشست چهارم می‌توانند از طریق این لینک اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.