راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری پنجمین نشست تخصصی چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی

پنجمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی با شعار به سوی یادگیری الکترونیکی اثربخش در تاریخ بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با موضوع نقش کرسی‌های آموزشی یونسکو در یادگیری الکترونیکی، به میزبانی موسسه آموزش عالی مهرالبرز و انجمن یادگیری الکترونیکی (یادا) برگزار می‌شود.

این نشست با حضور علی اکبر جلالی، رئیس کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیکی، هادی خانیکی، رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو، سید سعیدرضا عاملی، رئیس کرسی در فرهنگ و فضای مجازی، در راستای بررسی نقش کرسی‌های آموزشی بین‌المللی در نظام یادگیری الکترونیکی به بیان تجربیات موفق در سطح ملی و بین‌المللی می‌پردازد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در چهارم نوامبر 1946 تأسیس شد و در شانزدهم نوامبر همان سال، چهل و شش كشور از جمله ایران اساسنامه آن را امضا كردند. یونسکو در بند اول اساسنامه خود، هدف از تشکیل این سازمان را چنین بیان می‌دارد: «كمک به استقرار صلح و امنیت از طریق همکاری میان ملت‌ها در زمینه‌های آموزش، علوم و فرهنگ به منظور افزایش احترام همگان به عدالت، حاكمیت قانون، حقوق بشر و آزادی‌های اساسی برای همه، بدون توجه به تفاوت‌های نژادی، جنسیت، زبان و مذهب، مطابق با منشور ملل متحد.»

یونسکو برای اینکه بتواند اهداف خود را در قرن بیست و یکم تحقق بخشد، می‌کوشد چالش‌ها و پیامدهای جهانی شدن را با همه پیچیدگی‌هایش درک کرده و به تعیین راهبردها و خط‌مشی‌هایی از مواضع فرا رشته‌ای، میان رشته‌ای و بین فرهنگی بپردازد، به گونه‌ای كه همگان از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.

یادگیری الکترونیکی با حذف زمان و مکان در فرآیندهای آموزشی، زمینه یادگیری بهتر در هر زمان و مکان و به صورت مداوم را برای همه دانشجویان و دانش پژوهان به ارمغان آورده است. مباحثی چون یادگیری سیار، کتاب‌های الکترونیکی، رشد سریع یادگیری الکترونیکی، شخصی‌سازی، یادگیری اجتماعی و مجازی و تجزیه و تحلیل یادگیری از روندهای اخیر كلیدی در این حوزه هستند. از این رو تمامی مباحث یادگیری الکترونیکی بیش از پیش مورد توجه یونسکو در راستای نیل به اهداف آن سازمان قرار گرفته است.

اهداف برگزاری سلسله نشست‌ها به سوی یادگیری الکترونیکی اثربخش:

  • ترویج و فرهنگ‌سازی در خصوص یادگیری الکترونیکی در سطح ملی
  • ایجاد آمادگی ذهنی در ذی نفعان کلیدی برای افزایش حضور و مشارکت در کنفرانس
  • به اشتراک‌گذاری و انتقال تجارب از نتایج پیش نشست‌ها در کنفرانس توسط یک نفر از اعضا
  • ارائه الگوها و تجارب موفق در ايران و جهان براي توسعه آموزش عالي الكترونيكي با تاكيد بحران كوويد 19

تاکنون نشست تخصصی اول با حضور جلالی، ریاست کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیکی، در راستای بهادادن به مقوله فناوری‌های نوین و فرصت توسعه آموزش الکترونیکی در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۳۹۹، نشست تخصصی دوم نشست با حضور مشایخ، پژوهشگر مستقل و فاطمی، رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران با موضوع تعامل پداگوژی و تکنولوژی در یادگیری الکترونیکی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹، نشست تخصصی سوم با حضور مقصود فراستخواه، مدیر گروه و عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با موضوع فرهنگ، اخلاق و مسئولیت اجتماعی در نظام یادگیری الکترونیکی در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ و نشست تخصصی چهارم نیز با حضور فرهاد سراجی، دانشیار دانشگاه بوعلی سینا همدان، ناهید ظریف صنایعی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیرا، مانوش مهرابی، استادیار دانشکده علوم پزشکی شیراز با موضوع اصول تهیه و تولید محتوای الکترونیکی اثربخش در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار شده است.

همچنین در ادامه این سلسله نشست‌ها نشست تخصصی ششم تا قبل از آغاز کنفرانس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در نشست چهارم می‌توانند از طریق این لینک اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.