راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی کاندیداهای حوزه بانکی و مالی در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، ۶۶ گروه وجود دارد که در هر گروه، ۵ اثر توسط اعضای شورای داوری انتخاب و کاندید شدند. نتیجه نهایی؛ یعنی برندگان هر گروه (که شامل سایت یا اپلیکیشن هر کسب‌وکار می‌شود) هم در یکم اسفند ماه ۱۳۹۹، معرفی خواهد شد.

در این گزارش می‌خواهیم به معرفی برخی کاندیدهای این جشنواره در گروه‌های مرتبط با فناوری‌های مالی بپردازیم. قابل توجه اینکه در بخش «وبگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها»، پایگاه خبری راه پرداخت به عنوان یکی از ۵ اثر در این گروه، کاندید شده است. (+)


گروه بانک، بیمه و شرکت‌های بورسی


بانک اقتصاد نوین

سال ثبت: ۱۳۸۰

بانک اقتصاد نوین در تاریخ 29 الی 31 تیرماه 1380 بر اساس مجوزات دریافتی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به پذیره نویسی سهام کرد. مجمع عمومی موسس بانک اقتصاد نوین در 13 مرداد 1380 برگزار و در تاریخ 20 مرداد همان سال، با سرمایه اولیه به مبلغ 250 میلیارد ریال در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران، تحت شماره 177132 به ثبت رسید.

پس از چند دوره افزایش سرمایه سنوات قبل، با دریافت مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار و بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 22 اردیبهشت ماه 1399 بانک، افزایش سرمایه از مبلغ 13،131،000 میلیون ریال به مبلغ 30،425،734 میلیون ریال را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی (زمین) محقق و در تاریخ ۱۸ تیرماه 1399 در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

بانک سامان

سال ثبت: ۱۳۷۸

بانک سامان از شهریور ماه سال ۱۳۷۸، به‌عنوان نخستین مؤسسه مالی و اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی ایران با سرمایه اولیه ۱۱ میلیارد ریال و با نام «سامان اقتصاد» فعالیت خود را آغاز کرد. کمتر از سه سال بعد، در شهریور ماه سال ۱۳۸۱، توانست مجوز لازم برای انجام و ارائه خدمات بانکی را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کند و به‌عنوان یک بانک خصوصی، دوره جدیدی را تجربه کند.

طی این سال‌ها، با قرار گرفتن در مسیر رشد و سودآوری توانست سرمایه اولیه را تا حدود ۸۰ برابر افزایش دهد. این سرمایه در تاریخ ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۳، به ۸۰۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

همراه بانک ایران زمین

سال ثبت: ۱۳۹۶

همراه بانک ایران زمین خدمات و سرویس‌های متنوع بانکی را در اختیار مشتریان این بانک قرار می‌دهد. خدماتی از قبیل انتقال وجه، خدمات چک، تسهیلات، گزارش تراکنش‌ها، ماشین حساب بانکی، دریافت صورت‌حساب، پرداخت و غیره.

بانک ایران‌ زمین (سهامی عام) در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۸۹ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری در تهران به ثبت رسیده است و با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد ریال فعالیتش را آغاز کرد. سهام بانک در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۳۸۹ در فرابورس ایران پذیرفته شده است و از تاریخ پنجم مهر ماه ۱۳۹۰ در فهرست تابلوی قیمت‌های بورس قرار گرفته است. این بانک در سال ۱۳۹۲ سرمایه خود را به ۴۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داد.

همراه بورس

سال ثبت: ۱۳۹۹

همراه بورس یک سوپر اپ بورسی است که به عنوان یک پل ارتباطی بین سهامداران و شرکت‌های سهامی فعالیت می‌کند. سهامدار می‌تواند به صورت آنلاین خدمات خود از شرکت‌های سهامی را بدون نیاز به مراجعه و یا ارتباط تلفنی برقرار و پرتال شرکت سهامی را در اپلیکیشن موبایل دریافت کند. همچنین شرکت‌های سهامی می‌توانند با سهامداران از طریق پنل خود در ارتباط باشند و با برقراری این ارتباط دو سویه علاوه بر کاهش سربار عملیاتی واحد امور سهام، رضایت سهامداران را جلب کنند.

از امکانات دیگر این اپ اطلاع‌رسانی نسبت به بازار سرمایه و دریافت اطلاعات شخصی‌سازی‌شده است. سهامدار می‌تواند با انتخاب هر نماد آن را شخصی‌سازی کند و در زمان مشخص اطلاعاتی چون آخرین قیمت سهام، قیمت پایانی و تغیر وضعیت نماد سرویس گوش به زنگ تنظیم کند. همچنین می‌تواند سبد سهام اختصاصی ترتیب دهد و از دردسر محاسبات سر انگشتی و نرم‌افزارهای مختلف را حت شود.

کارگزاری امین‌سهم

سال ثبت: ۱۳۹۸

سابقه فعالیت پایه‌گذاران شرکت کارگزاری امین‌سهم به سال 1357 برمی‌گردد، اما در سال 1383 به شماره ثبت 2334687، فعالیت خود را آغاز کرد. امین‌سهم با برخورداری از سرمایه 150 میلیارد ریالی، طیف گسترده‌ای از خدمات در حوزه‌های معاملات اوراق بهادار، معاملات آتی، بورس کالا، انرژی و کشاورزی را به متقاضیان ارائه می‌دهد. این کارگزاری به دنبال آن است تا با استفاده از بدنه‌ کارشناسی و جوان خود در یک محیط حرفه‌ای، ضمن استفاده از سیستم معاملاتی هوشمند، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

امین سهم نخستین کارگزاری در کشور است که برای دریافت مجوزهای تجمیعی از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کرد و موفق به دریافت تمامی مجوزهای بازار سرمایه شد. این کارگزاری تاکنون موفق به پذیرش و عرضه بیش از 35 شرکت بورسی شده است. در حال حاضر کارگزاری امین‌سهم یکی از کارگزاری‌هایی است که ثبت‌نام کاملا غیرحضوری را پشتیبانی می‌کند.


گروه خدمات مالی، بانکی، بیمه آنلاین و پرداخت (فین‌تک)


آیدی‌پی

سال ثبت: ۱۳۹۵

حساب خود در هر بانکی را تبدیل به آیدی‌ کنید و برای دریافت پول به جای شماره کارت یا شماره شبا آیدی‌پی خود را به دیگران بدهید. آیدی‌پی فعالیت خود را از مرداد 95 برای ارائه سیستم درگاه پرداخت شخصی و کارتخوان مجازی به افراد و کسب‌وکارها آغاز کرده است. با آیدی‌پی کاربران می‌توانند پرداختی‌ها و دریافتی‌های خود را با سرعت و سهولت بیشتری در فضای امن انجام دهند.

در حال حاضر مشتریان متنوعی از خدمات آیدی‌پی استفاده می کنند، از فروشگاه‌های کوچک و دفاتر بیمه گرفته تا بلاگرها، استریمر‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی. آیدی‌پی (شرکت وب کاران ایمن) با مجوز پرداخت یار شاپرک بانک مرکزی می‌کوشد در حوزه پرداخت‌های آنلاین، فروشگاه‌ساز آنلاین، درگاه‌های پرداخت اینترنتی، استعلام و پرداخت قبوض، کیف پول الکترونیک، خرید شارژ و … به کاربران خود خدمات با کیفیتی را ارائه دهد.

اپلیکیشن تاپ

سال ثبت: ۱۳۹۵

اپلیکیشن تاپ متعلق به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) وابسته به بانک پارسیان است. اپلیکیشن تاپ قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است که برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از طریق اپ‌استور و گوگل‌پلی و کافه بازار اقدام کنید. در منوی این اپلیکیشن خدمات متنوعی از قیبل پرداخت قبوض، کارت به کارت، نیکوکاری، خرید بسته اینترنت، خرید شارژ، خرید طرح ترافیک، پرداخت جریمه خودرو و غیره وجود دارد.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد. به‌موجب مجوزهای اخذشده از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارائه انواع خدمات پرداخت الکترونیکی و همچنین از وزارت صنایع و معادن در زمینه تولید نرم‌افزار، شرکت تاپ فعالیت‌های خود را عمدتا در زمینه تأمین، نصب و پشتیبانی از دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی و خودپردازهای بانکی، ارائه خدمات پرداخت مجازی از طریق اینترنت و موبایل، صدور و شخصی‌سازی انواع کارت‌های نقدی و اعتباری، ارائه سیستم‌های نرم‌افزاری در حوزه مدیریت تراکنش‌های پرداخت و خدمات سوئیچ به بانک‌ها و مؤسسات مالی و … متمرکز ساخته است.

دیجی‌پی

سال ثبت: ۱۳۹۷

سوپر اپلیکیشن دیجی‌پی شامل امور مالی روزمره مانند انتقال وجه (کارت به کارت و انتقال از کیف پول)، پرداخت انواع قبوض، خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت عوارض جادهای، طرح ترافیک، خیریه و … است. علاوه بر این، با فراهم کردن امکان خرید اقساطی، کاربران دیجی‌پی می‌توانند بدون نیاز به معرفی فرد ضامن، نسبت به خرید اقساطی انواع کالا از دیجی‌کالا اقدام کنند.

کیف پول دیجی‌پی نیز به واسطه اتصال به دیجی‌کالا، پرمصرف‌ترین و قابل خرج‌ترین کیف پول هوشمند ایرانی است. کاربران می‌توانند برای استفاده از خدمات کسب‌وکارها، کیف پول خود را در اپلیکیشن دیجی‌پی شارژ کنند و از خدمات کسب‌وکارهای مختلف استفاده کنند. برای اولین بار در ایران، امکان فروش اشتراک خدمات کسب‌وکارهای مختلف به صورت دوره‌ای (subscription) از طریق کیف پول دیجی‌پی ممکن شده است. با این قابلیت، هزینه اشتراک، به صورت خودکار از کیف پول مشتری در دیجی‌پی پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، امکان برداشت خودکار از حساب بانکی (Direct Debit) نیز در کیف پول دیجی‌پی فراهم شده است و کاربر بعد از عقد قرارداد، بدون نیاز به شارژ کیف پول، می‌تواند از خدمات Subscription و همچنین پرداخت با کیف پول استفاده کند.

زیبال

سال ثبت: ۱۳۹۶

زیبال یک پلتفرم پرداخت جهت ارائه ابزارها و سرویس‌های پرداختی به کسب‌وکارهای آنلاین است که از سال 96 فعالیت خود را در حوزه پرداخت الکترونیکی با سرویس‌های مختلف آغاز کرده است. شرکت دانش بنیان زیبال در سال 98 با دریافت مجوز پرداخت‌یاری از بانک مرکزی (شرکت شاپرک) فعالیت خود را تحت عنوان پرداخت‌یار در این حوزه ادامه می‌دهد. سرویس پرداخت در محل، درگاه پرداخت اینترنتی و کیف پول SaaS جزو خدمات زیبال است.

سرویس پرداخت در محل ارتباط‌دهنده دستگاه کارتخوان با وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها است و پرداخت کارتخوان‌ها را مبتنی بر شناسه می‌کند. با این سرویس کسب‌وکارهای لجستیک، شرکت‌های پخش و فروشگا‌ه‌های اینترنتی می‌توانند با استفاده از کارتخوان‌هایی که زیبال به آن ها ارائه می‌کند به ازای هر تراکنش پول را به حساب‌های مختلف واریز کرده و همچنین بعد از انجام تراکنش اطلاعات آن تراکنش را به صورت اتوماتیک و آنی در پنل وب‌سایت خود داشته باشند. سرویس درگاه پرداخت اینترنتی هم تعریف جدیدی از درگاه پرداخت را به کسب‌وکارها ارائه می‌کند. با استفاده از درگاه پرداخت زیبال کاربران می‌توانند به ازای هر تراکنش مبالغ را به چندین حساب واریز کنند. همچنین کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از کیف پول SaaS تمامی ویژگی‌های کیف پول همانند افزایش اعتبار، تسویه، تسویه زمان دار، دشارژ، جابه‌جایی پول بین کیف پول‌ها و … را به صورت api از زیبال دریافت کنند.

سیگنال

سال ثبت: ۱۳۹۷

سیگنال یک اپلیکیشن جامع در حوزه سرمایه‌گذاری است که با ارائه قیمت لحظه‌ای و نمودارهای پیشرفته در کنار مطالب آموزشی، تحلیلی و خبری به صورت روزانه، شما را در بازارهای مختلف مالی همراهی می‌کند. از جمله امکانات این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاعات کاملی از قیمت و معاملات بازار بورس به همراه نمودارهای پیشرفته تحلیلی در کنار تحلیل‌های روزانه بنیادی و تکنیکال نمادهای بورسی
  • معرفی و مقایسه عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  • تحلیل و بررسی عرضه اولیه‌های بورسی و اعلام زمان خرید عرضه‌های جدید با نوتیفیکیشن
  • تحلیل و بررسی روزانه مسیر حرکت طلا و ارز
  • تحلیل و بررسی روزانه بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال
  • اطلاعات مورد نیاز از بانک‌های کشور به همراه معرفی وام‌های منتخب برای کاربران
  • آموزش تعاریف و ساختار بازارهای مالی مختلف

گروه حمل و نقل آنلاین (شهری و بین شهری)


ایزی‌پی

سال ثبت: ۱۳۹۳

شرکت سامانه‌های هوشمند اطلاعاتی توسن البرز با نام تجاری «توسن سها» در ابتدای سال ۱۳۸۹ با هدف تکمیل حوزه‌های فعالیت گروه توسن تشکیل شد. بلیت الکترونیک به‌عنوان نقطه اشتراک حوزه‌های ITS و Micropayment به‌عنوان محور فعالیت‌های آغازین این شرکت در نظر گرفته شد. شرکت سها پس از اجرای بزرگ‌ترین پروژه بلیت الکترونیک کشور در شهر تهران، راهکارها و محصولات خود را در سایر حوزه‌های سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل و پرداخت خرد توسعه داده است.

ایزی پی، محصول شرکت توسن سها، کسب‌وکاری جدید در راستای ارتقا و تسهیل دسترسی به سرویس‌های شهری تهران بوده که به‌منظور رفاه حال شهروندان طراحی شده و ارائه‌دهنده خدماتی چون شارژ بلیت اتوبوس و مترو، خرید بلیت تک سفره مترو، رزرو پارکینگ‌های سطح معابر روی پارکومتر، خرید مجوز ورود به طرح ترافیک، خرید بلیت بازدید از طبقات برج میلاد، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض و … است.

ترابر.نت

سال ثبت: ۱۳۹۵

ترابر.نت ارائه‌دهنده خدمات بازار آنلاین حمل‌ونقل کالا شامل تخصیص و راهبری آنلاین کامیون‌ها است، این پلتفرم اولین پلتفرم حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای در ایران است که با هدف تسهیل تعامل و همکاری بین صاحبان کالا، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل طراحی و اجرا شده است.

از مهمترین فناوری‌هایی که در این پلتفرم طراحی و توسعه داده شده است می‌توان اعلام بار سریع، آسان و لحظه‌ای به هزاران رانندگان، سیستم تشخیص و اختصاص هوشمند کامیون متناسب محموله، ارائه قیمت در لحظه و آنلاین و سیستم‌های موقعیت‌یابی هوشمند مبتنی بر فناوری‌های GPS و BTS را نام برد. سیستم قیمت‌دهی هوشمند ترابرنت برای اولین بار در ایران توانسته که قیمت حمل را به صورت شفافیت و رقابتی در کسری از ثانیه و به صورت آنلاین فقط با گرفتن 4 پارامتر مبدا، مقصد، نام کالا و تناژ به صاحبان کالا و بازرگانان ارائه کند.

نقشه و مسیریاب نشان

سال ثبت: ۱۳۹۶

نقشه و مسیریاب نشان، یک اپلیکیشن رایگان و کاربردی است که می‌توانید به وسیله آن بهترین راه رسیدن به مقصد را با توجه به مسافت و ترافیک بدست بیاورید و تا رسیدن به مقصد از راهنمایی سخن‌گوی فارسی استفاده کنید. تعداد کاربران نشان در نوروز ۱۳۹۷ و تنها چند ماه پس از عرضه، به ۴۰۰ هزار نصب رسید. رشد این اپلیکیشن تاکنون به‌صورت ارگانیک اتفاق افتاده و در این سال‌ها تنها ۱۰ درصد بودجه سالیانه خود را صرف تبلیغات و بخش زیادی از آن را صرف تحقیق و توسعه کرده‌اند. در حال حاضر نیز مسیر رشد نشان در آستانه ۵ میلیون نصب فعال است.

پستچی

سال ثبت: ۱۳۹۸

پستچی این امکان را فراهم کرده است که قیمت و کیفیت تمام شرکت‌های پستی را یک جا مقایسه کنید و پس از خاندن تجربه دیگران با خیال راحت بسته خودتان را ارسال و از تمامی مراحل بسته تا مقصد مطلع شوید. تیم خدمات مشتریان پستچی رابط شما با سایر شرکت‌ها است و در تمامی مراحل، هر لحظه از شبانه‌روز از طریق چت، ایمیل، وب‌سایت، تلفن و غیره پاسخگوی است.

صاحبین مشاغل می‌توانند از پنل مخصوص و یا رابط API نسبت به ارسال درخواست‌های حمل خود اقدام کنند.پستچی با سابقه نزدیک به 15 سال فعالیت در این حوزه و ارتباط با تمامی فعالین این امر نسبت راه‌اندازی بستری امن، سریع و پاسخگو نقش واحد لجستیک سازمان شما را بازی کند. همکاران واحد پشتیبانی نرم‌افزار پستچی ارتباط با شرکت‌های پستی را تسهیل کرده و پستچی را پلی برای ارتباط با سایرشرکت‌های پستی قرار داده تا هزینه پیاده‌سازی نرم‌افزاری مشتریان نیز کاهش یابد.


گروه زیرساخت ابری و هاستینگ


آی‌آرپاور

سال ثبت: ۱۳۸۳

آی‌آرپاور از سال 2005 با نام irPowerWeb فعالیت خود را در زمینه میزبانی وب و دامنه آغاز کرد تا به امروز به میزبان بیش از 300000 وب سایت فارسی بوده است. در حال حاضر آی‌آرپاور یکی از ده شرکت بزرگ میزبانی وب در ایران است که خدماتی شامل میزبانی وب لینوکس و ویندوز، ثبت دامنه ملی و بین‌المللی، نمایندگی میزبانی وب و نمایندگی ثبت دامنه، سرورهای مجازی لینوکس و ویندوز، سرورهای اختصاصی، گواهینامه دیجیتال SSL و همچنین ارائه لایسنس‌های معتبر را ارائه می‌کند.

ابرآروان

سال ثبت: ۱۳۹۴

ابر آروان سال ۱۳۹۴، در قالب یک استارت‌آپ ایرانی متولد شد تا کمک کند جهان امن‌تر، سریع‌تر و در دسترس‌تر باشد. ابر آروان توانسته است در همین چند سال، زیرساخت مهم‌ترین اتفاق‌های اینترنتی کشور باشد؛ گستردگی استفاده از زیرساخت‌های آروان به‌گونه‌ای است که شاید هیچ کاربر ایرانی نباشد که ترافیکش روزانه چند بار از زیرساخت‌های آروان عبور نکند. سرویس‌دهی به بسیاری از پربازدیدترین و شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های ایرانی، پخش زنده‌ی مهم‌ترین رویدادهای ملی، ارائه‌ خدمات امنیتی به سامانه‌های حساس دولتی و البته جلوگیری از حملات بی‌سابقه‌ی منع سرویس توزیع‌شده (DDoS) به بسیاری از بانک‌ها و سامانه‌های حیاتی کشور، بخشی از حضور ابر آروان در خدمات زیرساخت ابری کشور بوده است.

ابر آروان با در اختیار داشتن 40 پاپ‌سایت در نقاط مهم جهان، عرضه کننده‌ زیرساخت یکپارچه‌‎‌ی ابری است که در عین عرضه‌ خدماتی کامل، با کیفیت و امن به کاربران، با شیوه‌ی پرداخت هزینه به تناسب مصرف  (pay-as-you-go)، بسیار مقرون به‌صرفه است. معماری اصلی محصولات ابر آروان را گروهی از نفرات برتر المپیادهای ملی و جهانی، هم‌گام با دانش روز دنیا، طراحی و پیاده‌سازی کرده‌اند.

ابر دراک

سال ثبت: ۱۳۹۷

ابر دراک فعالیت خود را با هدف ارائه‌ی فناوری هوشمند ابری آغاز کرد. این مجموعه با مالکیت PoP سایت‌های توزیع‌شده‌ی انتقال محتوا در چندین مرکز داده‌ی اصلی کشور و سراسر دنیا، مدیریت توزیع محتوای کاربران وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، رسانه‌های مجازی (Video on Demand و Media-Streaming) و غیره را برای کسب‌وکارها و کاربران خود انجام می‌دهد، تا از این طریق سهم خود را در ایجاد زیرساختی پایدار و قابل اطمینان درجهت بهبود تجربه‌ی کاربران در محیط اینترنت را ایفا کند.

ابر دراک متشکل از متخصصین فعال در شبکه‌های زیرساختی انتقال داده و مخابرات، پردازش‌های ابری و با سابقه‌ی همکاری اجرایی در طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت‌ها و مراکز داده در سطح ملی است و تمام تخصص و تجربه‌ پیشین و مشترک خود را از دی ماه ۹۶ با هدف ایجاد راهکاری نوین و هوشمند در ایجاد زیرساخت توزیع محتوا به کار گرفتند و بدین ترتیب فناوری هوشمند ابری تولید شده به عنوان «اَبر دِراک» به طور رسمی در اردیبهشت ۹۸ برای کاربری عمومی در شهر شیراز رونمایی شد.

ایران سرور

سال ثبت: ۱۳۸۱

ما در ایران سرور یک تیم 150 نفره هستیم، 150 نفری که هر کدام در حرفه‌ خودشان با دل و جان تلاش می‌کنند. با چشم دیدیم، کسب‌وکارهایی که میزبانشان بودیم، جوانه زدند، پا گرفتند و قد کشیدند. ما 18 سال داریم و 100 هزار مشتری روی قول ما حساب کرده‌اند.

پشتیبان

ذخیره‌‌ساز ابری پشتیبان با امکان آپلود رایگان و دانلود نامحدود، راه‌کار نگهداری فایل‌های شخصی و کسب‌وکار شماست. هارداکسترنال، فلش مموری، هاست دانلود، آپلودسنتر، سرور داخلی و دیتاسنتر اختصاصی همگی در ذخیره‌ساز ابری پشتیبان بازتعریف شده‌است.

پشتیبان، مجموعه‌ای از راه‌کارها ، نرم افزارها و سرورهای مبتنی بر جدیدترین تکنولوژهای رایانش ابری است که آمده تا مشکل نگهداری، امنیت و انتشار فایل‌هایی که می‌خواهید برای مدت محدود یا نامحدود، در اختیار داشته باشید یا در وب سایت و شبکه‌های خود به صورت خصوصی یا عمومی منتشر کنید، برای شما برطرف کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.