راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه با استفاده از اپلیکیشن سیگنال احراز هویت شویم؟

ثبت‌نام و احراز هویت در سجام برای دریافت کد بورسی از مراحل اولیه ورود به بازار سرمایه است. سال‌هاست که از اهمیت احراز هویت غیرحضوری گفته می‌شود. حالا یکی دو اپلیکیشن در ایران توانسته‌اند که با کمک هوش مصنوعی احراز هویت غیرحضوری را راه‌اندازی کنند.

اپلیکیشن سیگنال یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید از طریق آن احراز هویت سجام را انجام دهید. تا پیش از این افراد برای احراز هویت سجام باید وارد صف‌های شلوغ دفاتر پیشخوان می‌شدند و ساعت‌ها منتظر می‌ماندند تا متصدی دفتر پیشخوان یک عکس و فیلم از آنها بگیرد و برای سجام ارسال کند. هرچند هنوز هم این فرایند ادامه دارد.

در اپلیکیشن سیگنال تمام مراحل احراز هویت را می‌توان انجام داد و بدین ترتیب نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان نیست. ما در این گزارش چگونگی احراز هویت غیرحضوری سجام را در این اپلیکیشن را توضیح داده‌ایم.

پیش از شروع احراز هویت سجام در اپلیکیشن سیگنال، باید واجد تمام شرایط زیر باشید و در صورت نبود هریک از این شرایط، امکان انجام احراز هویت ممکن نیست.

  • فرد باید قبلاً ثبت‌نام اولیه در سامانه سجام را انجام داده و کد پیگیری 10 رقمی را دریافت کرده باشد.
  • متقاضی حتماً باید بالای 18 سال باشد.
  • دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.
  • انجام احراز هویت تنها برای افراد حقیقی ایرانی امکان‌پذیر است.
  • تمامی اطلاعات ثبت شده توسط افراد حقیقی (عکس، فیلم، مدارک) باید مربوط به خود شخص باشد و احراز هویت نیز باید توسط خودشان انجام شود. در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، احراز هویت با مشکل روبرو خواهد شد. البته امکان انجام احراز هویت با گوشی هوشمند شخص دیگر وجود دارد، اما مراحل باید توسط متقاضی طی شوند.

برای شروع فرآیند احراز هویت ابتدا وارد اپلیکیشن سیگنال شوید و در قسمت احراز هویت سجام کلیک کنید. برای دانلود آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

در مرحله بعد برای شروع فرآیند احراز هویت روی گزینه مربوط به این موضوع یعنی «احراز هویت سجام» کلیک کنید.

بعد از انتخاب این گزینه صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید کد ملی متقاضی به همراه کد پیگیری که در پایان فرآیند ثبت‌نام برای شما پیامک شده است را در آن وارد کنید.

بعد از انتخاب گزینه تأیید در مرحله قبل، یک پیامک حاوی کد تأیید 5 رقمی برای شماره همراهی که در مرحله ثبت نام وارد کرده بودید، ارسال خواهد شد. این کد را در کادر زیر وارد کرده و تأیید را انتخاب کنید.

در مرحله بعد شما به مرحله پرداخت هزینه احراز هویت وارد می‌شوید. در نظر داشته باشید که احراز هویت در تلفن‌های هوشمند با اندروید کمتر از 5 پشتیبانی نمی‌شود. همچنین در صورت عدم تأیید فرآیند احراز هویت توسط کارشناس مربوطه هزینه پرداخت شده شما عودت داده نخواهد شد.

هزینه احراز هویت 10 هزار تومان است که می‌توانید از طریق درگاه بانکی پرداخت کنید. برای این کار در صفحه زیر روی گزینه پرداخت کلیک کنید.

پس از پرداخت موفقیت‌آمیز صفحه زیر نمایش داده خواهد شد. در این قسمت حتماً روی گزینه برگشت به سایت پذیرنده کلیک کنید و به هیچ وجه از کلید برگشت مرورگر خود استفاده نکنید. در صفحه زیر گزینه بازگشت به فرآیند احراز هویت را انتخاب کنید.

پس از بازگشت به محیط اپلیکیشن سیگنال صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود. در این قسمت مطابق تصویر راهنما سریال پشت کارت ملی هوشمند خود را در کادر مشخص شده وارد کنید. درنظر داشته باشید که در صورتی که برای کارت ملی ثبت نام کرده‌اید، اما هنوز این کارت به دست شما نرسیده کد پیگیری رسید درخواست کارت ملی را در این قسمت وارد کنید.

در گام بعد، باید عکس متقاضی در سامانه ثبت شود. برای این موضوع رعایت چند قانون الزامی است:

  • تصویر متقاضی باید کاملاً واضح باشد.
  • تمام صورت فرد باید قابل رویت باشد. استفاده از ماسک، عینک، کلاه، و هر مورد دیگری که باعث پوشاندن بخشی از صورت شود مجاز نیست.
  • رعایت شئونات اسلامی برای بانوان الزامی است.
  • تصویر باید از روبه‌رو گرفته شود و تصاویر نیم‌رخ قابل قبول نیست.
  • استفاده از هر گونه افکت تصویری برای تصویر غیرمجاز است.

در این مرحله با کلیک روی علامت (+) و دادن مجوز دسترسی به دوربین تلفن همراه اقدام به تهیه تصویر کنید.

توجه داشته باشید که تصویر شما باید در محدوده نمایش داده شده در تصویر زیر قرار داشته باشد.

پس از تأیید، پیش‌نمایش تصویر برای شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که تصویر به درستی نمایش داده نشده یا هریک از معیارهای بالا را ندارد این تصویر را حذف و مجدد اقدام به عکس‌برداری کنید. در غیر این صورت گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

در مرحله بعد شما باید نمونه امضای خود را ثبت کنید. برای این منظور روی یک کاغذ سفید امضای خود را بکشید و بعد از انتخاب گزینه (+) در تصویر زیر عکس آن را ثبت کنید. توجه داشته باشید که کاغذ مورد استفاده باید کاملاً سفید و بدون خط یا تصاویر پس زمینه باشد، همچنین امضای شما نباید هیچگونه خط خوردگی، تاریخ، نام یا نام خانوادگی باشد.

در صورت تأیید پیش‌نمایش امضا مرحله بعد را انتخاب کنید. درادامه یک متن کاملاً تصادفی برای شما نمایش داده می‌شود. ابتدا یک مرتبه متن را بخوانید تا در فرآیند ضبط راحت‌تر باشید. به محض آمادگی برای ضبط گزینه ضبط ویدیو را انتخاب کنید و به نحوی که چهره شما مشابه آنچه در قسمت سلفی گفته شد در مرکز صفحه باشد این متن را بخوانید. توجه داشته باشید که محیط ضبط صدا باید کاملاً آرام و صدای شما واضح باشد.

در مرحله بعد پیش‌نمایش تمام داده‌های شما ارائه می‌شود. در صورت تأیید این اطلاعات گزینه «تأیید اطلاعات» را انتخاب کنید.

در صورت موفقیت در ارسال و ثبت اطلاعات در سرورهای نرم‌افزار پیام زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

23 دیدگاه
  1. کامران می‌گوید

    اصلا کار نمیکند

  2. Sgh می‌گوید

    خوب زرنگ! بعد احراز هویت یه کد میفرسته، با اون کد یه باخ سبزی هم با نمیدن! وقتی احباریه بعد از سجام تو کارگزاری احراز هویت بشی، چرا الکی ده تومن بریزی تو حلق سیگنال؟!

    1. سلیم می‌گوید

      فرقش اینه بجای اینکه 3 ساعت وایسی تو صف کارت تو کارگزاری فقط 2 دقیقه طول میکشه

  3. زهرا می‌گوید

    خوب چه فایده وقتی باید بعد از احراز هویت سجام برای احراز هویت کارگزاری ها هم باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کرد.

  4. نادر می‌گوید

    با سلاو و وقت به خیر پسر من مقیم استانبول هست و امکان تعویض کارت ملی قدیمی ندارد برای احراز هویت چه کار چه کا ر باید بکند.
    با تشکر نادر

  5. ناشناس می‌گوید

    منم احراز هویت رو انجام دادم ولی کارگزاری می گه باید حتما دفتر پیشخوان واسه احراز هویت کارگزاری رو انجام بدی یعنی یه کار بیهوده
    خب وقتی باید واسه کارگزاری بریم دفتر پیشخوان خب واسه اونم انجام می دیم دیگه
    خیلی بی فکرن مردم رو علاف می کنن فقط

  6. شهاب می‌گوید

    در کنار احراز هویت سجام، احراز هویت کارگزاری هم لازمه و سیگنال فقط احراز مربوط به سجام رو انجام میده. احراز هویت برخی کارگزاری ها همراه با احراز سجام در دفاتر پیشخوان انجام میشه و دیگه نیازی به مراجعه به شعبه کارگزاری نیست.
    بنابراین در هر حال باید برای احراز هویت کارگزاری، به دفتر پیشخوان دولت یا یکی از شعب کارگزاری مربوطه مراجعه کرد.

  7. طیبه می‌گوید

    من‌ تمامی مراحل احراز هویت رو‌با سیگنال انجام دادم اما بعدداز زدن تایید عملا هیچ اتفاقی نیفتاد و‌فقط این وسط ده هزار تومان از جیبم رفت و‌مجدد رفتم دفتر پیشخوان انجامش دادم و‌اونجاهم هزینه برداشت واسم
    وقتی نرم افزاراتون اینهمه مشکل دارن چرا مردم‌رو سرکار میذارین.
    دوما خب ما که باید تایید ثبت نام های کارگزاری بریم‌دفاتر پیشحوان خب همینو هم میرفتیم‌اونجا انجام‌میدادیم. فقط میخواین وقت و‌هزینه ادم رو‌ بگیرین. واقعااااااااا. متاسفم

  8. حسن می‌گوید

    من تاییدتوس سیگنال هویت شدم ولی کد بورس برام نیومد حالا باید چکار کنم کسی میدونه

  9. حامد می‌گوید

    ها غیر غارت پول مردم کار دیگه بلد نیستن . بابا چقد پست هستید اخه . اگه قراره دوباره به کارگذاری بریم برا چی ده تومن از ملت میگیرین….

  10. اسماعیل طریقت می‌گوید

    سلام وقتی کسی ایران نباشه میتونه سهام عدالت را به پدر واگذار کنه اگر میشه چه جور وکالتی میخواد ؟
    ممنون میشم اگر پاسخ سوال منو بدید

  11. شاکی می‌گوید

    احراز هویت انجام دادم بازم باید برم دفتر پیشخوان
    چقدر سرکار میزارید ملت رو
    چراااااا
    چرا برای پول و وقت ما ارزش قائل نیستید

  12. امین رضا برخوری می‌گوید

    سام در سیکنال احراز هویت کردم ولی کد بورسی برام نیامده است؟

  13. مرتضی می‌گوید

    اگر روش غیر مستقیم انتخاب کردین نیاز به هیچ کاری و ثبت نام در سجام نیست پول و وقت خودتون هدر ندین ثبت نام و احراز هویت فقط برای افرادی هست که روش مستقیم انتخاب کردن

  14. ناشناس می‌گوید

    منم احراز هویت کردم داخل سیگنال پیام آخر اومد برام که با موفقیت انجام و منتظر تایید کارشناسان هست و دیگه نه کد برام اومده نه اتفاقی افتاده اصن نمیشه فهمید احراز هویتم رو قبول کردن یا نه هیچ سایتی هم استعلام نداره که بشه فهمید

  15. ناشناس می‌گوید

    این چه مسخره این نه کد آمده ونه چیزی فقط علکی ده هزارتومان دادم مردم را مسخره گرفتید
    الان هم میگه باید بری پیش خوان از اول احراز هویت انجام بدی
    حرامتون باشه

  16. احمد می‌گوید

    این چه مسخره این نه کد آمده ونه چیزی فقط علکی ده هزارتومان دادم مردم را مسخره گرفتید
    الان هم میگه باید بری پیش خوان از اول احراز هویت انجام بدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.