راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت الکترونیک سپهر از سامانه ۱۶۸۶ با ۶۰ کانال ارتباطی رونمایی کرد

مراسم رونمایی از خط خدماتی کشوری پرداخت الکترونیک سپهر با شماره ۱۶۸۶ در شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، ۹ دی‌ماه برگزار شد. این سامانه با پشتیبانی شبانه‌روزی اکنون با ۶۰ کانال آماده خدمت‌رسانی در سراسر کشور است.

در این مراسم یاشار نجف‌زاده، رئیس هیئت مدیره پرداخت الکترونیک سپهر هدف از راه‌اندازی این سامانه را توضیح داد و گفت: «از الزاماتی که برای ارائه خدمات خوب لازم است این است که خدمات پشتیبانی درستی داشته باشیم. قطعاً یکی از این ابزارهای مهم کال سنتر و مرسوم است که از شماره‌های کشوری استفاده کنند. به همین دلیل ما توانستیم شماره چهار رقمی ۱۶۸۶ را اخذ کنیم که هم در ذهن می‌ماند و هم شرکت را در رده جدیدی برای مشتریان به نمایش خواهد گذاشت.»


توجه به شاخص‌های کیفیت و بهره‌وری در ارائه خدمات


بابک رهنماپور، مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر در ادامه با اشاره به اینکه شرکت پرداخت الکترونیک سپهر با برندسازی جدید به وجود آمده تا بتواند به سهامداران و مردم خدمات دهد، گفت: «ارائه خدمات این شرکت در حوزه پرداخت باید به صورتی باشد که بهترین کیفیت را داشته باشیم. بنابراین از همان ابتدا تصمیم گرفتیم که روی شاخص‌های کیفیت و بهره‌وری فعالیت کنیم.»

بابک رهنماپور، مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر

او با توضیح اینکه سعی کردیم دستگاه‌های کارت‌خوان فاقد تراکنش یا کم‌تراکنش خود را کم کنیم، گفت: «با برنامه‌ریزی که توسط شرکت و مجمومه اقداماتی که در معاونت‌های عملیات و بازار صورت گرفته، توانستیم این رکورد را در ۱۸ماه گذشته حفظ کنیم و رتبه یک را در صنعت در خصوص تعداد دستگاه‌های فاقد تراکنش و کم‌تراکنش داشته باشیم. همچنین در خصوص تداوم و پایداری در دو سال گذشته به استثنای چند ماه رتبه یک پایداری سرویس را در شبکه پرداخت کسب کرده‌ایم.»

رهنماپور بیان کرد که شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در ابتدا توان نرم‌افزاری قابل توجهی نداشت، اما با برنامه‌ریزی‌ها و همتی که صورت گرفت توانستیم امسال در جمع ۳۰ برگزیده صنعت کشور از وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاون اول ریاست جمهوری لوح و نشان رتبه یک نرم‌افزار را در حوزه خدمات مالی و پرداخت دریافت کنیم. همچنین رتبه یک نرم‌افزار را از شورای عالی انفورماتیک و گواهینامه‌های مختلفی در خصوص مدیریت کیفیت و مدیریت نرم‌افزار و امنیت در سطح بین‌المللی دریافت کردیم. علاوه بر این در روزهای گذشته نیز روابط عمومی شرکت با دریافت هفت جایزه ملی موفق به کسب عنوان دومین روابط عمومی ایران در جشنواره ملی روابط عمومی شد.


تولید سخت‌افزار دستگاه کارت‌خوان در سال آینده


او با اشاره به اینکه سال گذشته نیز توانستیم پرداخت الکترونیک سپهر را به یک شرکت دانش‌بنیان تبدیل کنیم، توضیح داد: «امیدوار هستیم که با مجوز تولید سخت‌افزار دستگاه کارت‌خوان در سال آینده تعدادی از نیازهای شرکت و کشور را تأمین کنیم و از منظر درآمدی و توسعه بازار برگ افتخارآفرین دیگری را برای شرکت و مجموعه کارمندان شرکت رقم بزنیم.»

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر درباره محصولات نرم‌افزاری که توسط بخش‌های فنی شرکت پیاده‌سازی و تولید شده، گفت: «دستگاه کارت‌خوان اندروید سپهر A1 که برند اختصاصی شرکت است، توسط معاونت خدمات نوین و سیستم‌های پرداخت در سطح شبکه عملیاتی شده و سعی می‌کنیم که مشتریان ویژه‌ای با کمک بانک صادرات و بانک‌های دیگر جذب کنیم. امیدوار هستیم که این محصول استراتژیک باعث شود تا شرکت خدمات ویژه و منحصر به فردی را برای مشتریان ایجاد کند.»

او با اشاره به اینکه در صنعت پرداخت بیشتر به‌دنبال ایجاد ارزش‌افزوده هستیم، گفت: «فکر می‌کنم تفاوت و تمایزی که در زمینه ایجاد کیف پول و استفاده از این ساختار توسط نرم‌افزارهای بیرونی داشته‌ایم، گواه این مطلب تا حد امکان است.»


ایجاد کال سنتر در راستای مشتری‌مداری بیشتر


رهنماپور درخصوص نهادینه کردن مشتری‌مداری با ایجاد کال سنتر توضیح داد: «در فرهنگ بانک صادرات به طور خاص این شعار که «همیشه حق با مشتری است»، عنوان شده است. این شعار در کالبد، روح و جان بانک شکل گرفته و از قدیم این روحیه وجود داشت که حداکثر رفاه را برای مشتری جهت سهولت در امور بانکی و خمات بانکی ارائه دهد. در پرداخت الکترونیک سپهر نیز تمام تلاش خود را کردیم که مشتری مداری را نهادینه کنیم. ارتقای وضعیت کال سنتر و انجام آموزش‌های آن برای ارائه خدمات بهتر از این دسته فعالیت‌ها بوده است. به همین ترتیب سعی کردیم نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که واحدهای کال سنتر به آن نیاز دارند را به طور مستمر در مدت دو سال ارتقا دهیم.»

او با توضیح اینکه اکنون در مدت ۱۶ماه توانستیم سرشماره چهاررقمی ۱۶۸۶ را به صورت کشوری راه‌اندازی کنیم، گفت: «توجه ما برای راحتی مشتریان بوده و فکر می‌کنیم که موفقیت خوبی در این زمینه داشته باشیم. همچنین امیدواریم که در خدمات‌رسانی به مشتریان با ایجاد ارتباط دو سویه بتوانیم آنها را از خدمات بیشتری که شرکت به انها آرائه می‌دهد، آگاه کنیم. علاوه‌براین بتوانیم جهت ارتقای شاخص‌های کیفی وکمی صنعت پرداخت نیز شاهد توجه و رشد از این منظر باشیم.»


مزیت‌های برندینگ و فنی سامانه ۱۶۸۶


دراین مراسم بهزاد عالم رجبی، مدیر پروژه سامانه ۱۶۸۶ درباره مزیت‌های این سامانه توضیح داد و گفت: «با توجه به اینکه شرکت پرداخت الکترونیک سپهر روبه‌رشد بود، تصمیم گرفتیم که بحث توسعه کال سنتر نیز قوی و بهینه‌تر باشد. به همین دلیل کد کشوری را پیشنهاد دادیم که تعداد کمی از شرکت‌های حوزه بانکداری از این خدمت استفاده می‌کنند.»

بهزاد عالم رجبی، مدیر پروژه سامانه ۱۶۸۶

او درباره مزیت‌های برندینگ و فنی این سامانه گفت: «در بحث برندینگ و بازاریابی شرکت، این شماره به‌راحتی در ذهن مشتریان می‌ماند و در بحث فنی این کد از کل کشور راهیابی می‌شود و از دو مسیر مختلف غرب و جنوب وارد کشور می‌شود. به همین دلیل اگر یک مسیر قطع شود مسیر دیگری را در مدار داریم. حسن آن این است که افراد از همه نقاط کشور به آن دسترسی خواهد داشت. تعداد کانال‌ها نیز قابلیت افزایش دارد و مدت انتظار برای مشتری کمتر خواهد بود.»

 به‌گفته عالم رجبی، اکنون سامانه ۱۶۸۶ با ۶۰ کانال آماده خدمت‌رسانی است و تا ۲۴۰ کانال و بیشتر نیز امکان افزایش در آینده وجود دارد.

او مزیت دیگر این سامانه را نداشتن هزینه از استان‌ها و شهرستان‌ها برای تماس با این شماره دانست و توضیح داد: «تمام تلفن‌های ثابت در تماس با این کد تلفن داخلی استانی حساب می‌شود و هیچ‌گونه هزینه خاصی برای مشتریان وجود نخواهد داشت. درخصوص اپراتورها هم راهیابی صورت گرفته و در تمام استان‌ها قابلیت استفاده از آنها توسط اپراتورها وجود دارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.