راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت الکترونیک سپهر

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر یکی از ۱۲ شرکت دارنده مجوز PSP از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد. فلسفه تأسیس این شرکت در آغاز ارائه راهکارهای جامع فناوری موردنیاز بانک‌ها و سایر موسسات مالی و اعتباری، طراحی و اجرای اتوماسیون‌های بانکی، ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و بانکی (نرم‌افزاری و سخت‌افزاری)، واردات و فروش کارت‌های الکترونیک هوشمند، پیاده‌سازی سامانه‌های امنیتی مرتبط به حوزه پرداخت، شخصی‌سازی کارت‌های هوشمند و دیگر فعایت‌های مرتبط در این حوزه بود.

این شرکت که پیش از این با نام مبنا کارت آریا شناخته می‌شد، در دی‌ماه ۱۳۹۷ به «پرداخت الکترونیک سپهر» تغییر نام داد. در نخستین گام و با چابکی و دقت بالا ساختارها و زیرساخت‌های شرکت بهبود پیدا کرد و در کمتر از یک سال زمینه‌های توسعه پایدار و اثربخش شرکت فراهم شد. پرداخت الکترونیک سپهر با استفاده از نخبه‌ترین مدیران و کارشناسان صنعت پرداخت و پس از مطالعات عمیق بر صنعت بانکداری و پرداخت کشور موفق شد قابل‌اطمینان‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری و راهکارهای نرم‌افزاری را در چارچوبی نوین گردآوری کند و در کمتر از دو سالی که با ساختار مدیریتی جدید آغاز به کارکرد دستاوردهای شگرف و قابل‌توجهی کسب کند.

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر مفتخر است که امروز نه‌تنها درزمینه خدمات ممتاز پشتیبانی انواع دستگاه‌های کارت‌خوان، بلکه در تولید برند اختصاصی دستگاه کارت‌خوان اندرویدی Sepehr A1 گامی مهم در صنعت پرداخت کشور برداشته است. توسعه و تقویت درگاه پرداخت امن اینترنتی ویژه وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی با پایداری و سرعت پاسخگویی کم‌نظیر از یک سو و سامانه‌های پرداخت موبایلی مانند کیف پول الکترونیکی که موردتوجه بانک‌های بزرگ کشور ازجمله بانک معظم صادرات ایران از سوی دیگر قرار گرفت سبب شد تا گستره مشتریان این شرکت به‌سرعت رو به فزونی رفته و جایگاه مناسبی در صنعت پرداخت کشور کسب کند. همچنین با معرفی عمومی اپلیکیشن پاس بر تعداد کاربران عمومی و مشتریان ثابت خدمات شرکت افزوده شد.

سال تأسیس:

۱۳۸۶

مدیرعامل:

تحصیلات:
دانش آموخته دکترای مدیریت

سوابق:
مدیرعامل شرکت طوبی امید زیرمجموعه هولدینگ خدمات انفورماتیک راهبر و شرکت سرمایه گذاری غدیر
معاونت توسعه شرکت زرفام کیش
معاونت توسعه کسب و کار و امور مشتریان فن آوا کارت

اعضای هیئت‌مدیره:

تحصیلات:
دانش آموخته کارشناسی ارشد حسابداری
دانش آموخته کارشناسی حسابداری

سمت فعلی:
رئیس هیئت مدیره

سمت‌های پیشین:
معاونت شعب و بانکداری جامع بانک صادرات ایران
عضو کمیسون اعتبارات بانک صادرات ایران
عضو کمیسیون وصول مطالبات بانک صادرات ایران
معاونت مدیرعامل بانک صادرات ایران در دو بخش حقوقی و وصول مطالبات
معاونت مدیریت امور شعب بانک صادرات ایران
مدیریت شعب در استان مرکزی
بازرس ویژه در حوزه مدیریت شعب استان هرمزگان بانک صادرات ایران

تعداد کارکنان:

۷۰۰ نفر

حوزه فعالیت:

  • سخت‌افزار
  • نرم‌افزار
  • فناوری اطلاعات پرداخت
  • تجارت الکترونیک
  • راهکارهای نوین پرداخت
  • پرداخت موبایلی

رقبا:

  • سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک

مدیرعامل‌ها از ابتدا تاکنون:

محصولات و خدمات:

  • پایانه‌های فروش (POS)
  • درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)
  • اپلیکیشن پاس
  • کیف پول الکترونیکی پاس
  • صندوق‌های فروشگاهی
  • کیوسک‌های بیمارستانی
  • فروشگاه ساز و پلتفرم‌های فروش
  • دپارتمان مهندسی و تعمیرات پایانه‌های فروش
  • دپارتمان تولید پایانه فروش Sepehr A1
  • سامانه یکپارچه گزارش‌های مشتریان
  • باشگاه مشتریان سپهر

مشتریان:

  • شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی
  • همراه اول
  • ایرانسل
  • بیمه سرمد
  • فروشگاه‌های توزیع و پخش
  • گروه صنعتی گلرنگ
  • بیمه ایران
  • بانک دی
  • بانک صادرات
  • بانک تجارت
  • بانک شهر
  • بانک ایران زمين
  • بانک توسعه تعاون
  • پست بانک
  • رایتل
  • شرکت‌های خودروسازی (ایران خودرو، سايپا و مدیران خودرو)
  • کارگزاری‌های بورس
  • وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری
  • سازمان امور مالیاتی

افتخارات:

  • در کنار موفقیت و رشد کمی، دستاوردهای کیفی پرداخت الکترونیک سپهر در صنعت پرداخت تا آنجا پیش رفت که بر اساس گزارش‌های شاپرک ماه‌های متمادی رتبه اول کشور درزمینه کم‌ترین میزان خطای پذیرندگی و نیز دستگاه‌های کارت‌خوان کم و فاقد تراکنش را از آن خود کرد.

از مهم‌ترین دستاوردهای اخیر این شرکت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کسب رتبه اول و تندیس طلای واحد نمونه تولید نرم‌افزار کشور درزمینه طراحی و تولید نرم‌افزارهای تخصصی بانکداری و پرداخت الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • کسب عنوان شرکت دانش‌بنیان از معاونت فناوری ریاست جمهوری ایران
  • کسب رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور
  • کسب مجوز تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار درزمینه فناوری اطلاعات در ایران
  • کسب گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی:  ISO9001 – ISO/IEC20000 – ISO27001

.

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایت: www.sepehrpay.com

تلفن: ۸۹۳۹۶۰۰۰-۰۲۱

مرکز امداد مشتریان: ۱۶۸۶ (بدون نیاز به کد) / ۲۷۶۳۶۰۰۰-۰۲۱

سامانه پیامکی: ۲۰۰۰۴۱۰۷۲

دورنگار: ۸۸۷۵۳۷۹۳-۰۲۱

پست الکترونیکی: info@sepehrpay.com

روابط عمومی: pr@sepehrpay.com

نشانی: خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، پلاک ۶۳


آخرین نوشته‌ها و اخبار درباره پرداخت الکترونیک سپهر


شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

تصاحب جایگاه سوم مبلغ تراکنش اینترنتی؛ محصول رشد ۴.۵۸درصدی سپهر در سهم بازار ipg

رتبه نخست رشد در سه شاخص سهم مبلغ از تراکنش‌های ابزار اینترنتی، سهم مبلغ از تراکنش‌های خرید و سهم از ابزار اینترنتی تراکنش‌دار در دی‌ماه 1402 به شرکت پرداخت الکترونیک سپهر رسید. داود قربانی، مدیر بازاریابی شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در

تداوم رشد پرداخت الکترونیک سپهر / بیشترین رشد در پنج شاخص شاپرک متعلق به سپهر

بر اساس گزارش اقتصادی شاپرک در دی‌ماه سال ۱۴۰۲، شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در پنج شاخص کلیدی شاپرک رتبه نخست را کسب کرده است. پرداخت الکترونیک سپهر توانست در ادامه برنامه استراتژیک توسعه بازار خود با تمرکز جامع در کلیه ابزارهای پذیرش،

شماره ۷۸ ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد / تزریق نقدینگی به بخش فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری است، نه هزینه

عصر تراکنش ۷۸ / هفتادوهشتمین شماره از ماهنامه عصر تراکنش با تصویر روی جلد حمزه آقابابایی، مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر منتشر شد. حمزه آقابابایی یکی از مدیران جوان صنعت بانکی و پرداخت کشور است که توانسته در یک سال و نیم فعالیت خود در شرکت

معاون کسب‌وکار پرداخت الکترونیک سپهر از علت رشد مداوم این شرکت در 10 ماه گذشته می‌گوید / توجه به دو استراتژی بازارداری و بازاریابی

آرش فروزان، معاون کسب‌وکار پرداخت الکترونیک سپهر به بهانه رشد دوپله‌ای این شرکت در طول ماه‌های اخیر از داستان رشد بر پایه همت گفت. فروزان معتقد است برنامه رشد سهم بازار پرداخت الکترونیک سپهر در طول ۱۰ ماه اخیر بسیار دقیق و با حداکثر حساسیت