راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرور رسانه‌ها و مهم‌ترین مطالب آنها در روز شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

بیشتر روزنامه‌های اقتصادی و غیراقتصادی امروز خبر از افتتاح سه پروژه پيشران «اقتصاد ديجيتال» با حضور رئيس‌جمهور داده‌‌اند؛ این رونمایی در يك پلتفرم بومي با حضور بیش از هزار نفر صورت گرفته است. شاید مهم‌ترين اتفاقي كه سر صداي زيادي نيز به پا كرد‌، افتتاح طرح هر ايراني يك تلويزيون اينترنتي بود. آرش سروری در این باره در یادداشت خود در روزنامه اعتماد نوشته است:

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم در افتتاحیه گفته است که اقتصاد ديجيتال بهترين جايگزين براي اقتصاد نفتي و برون‌رفت از مشكلات كنوني كشور است:

دنیای اقتصاد به دور افتتاحیه‌هایی که دو رو از تاریخ آن گذشته با تیتر «کلید اتصال مسکن به بورس»  جزئیات اوراق جدید در بازار ساخت‌وساز را بررسی کرده است:

این روزنامه در تیتر دیگری با «دوراهی «شاخص» اصلاح یا صعود؟» به این پرسش پاسخ داده که آیا بورس دوباره وارد روندی پایدار به سوی صعود شده است؟

مسعود خوانساری اما در یادداشتی گفته است که اعتماد مردم به بازار سرمایه نباید مخدوش شود و در این باره از سیل نقدینگی روی سر بورس ابراز نگرانی کرده است:

روزنامه آفتاب یزد در واکنش به پیش‌بینی نرخ تورم ۲۲ درصدی از سوی بانک مرکزی از منظر یک تحلیگر اقتصادی نوشته است: «در روزی که ماکارونی 43 درصد افزایش قیمت داشته است؛ رئیس بانک مرکزی از تورم 22 درصدی می گوید!» محمود جامساز در این باره توضیح داده است:

آفت سیاست‌زدگی در اقتصاد ایران موضوعی است که رونامه ابتکار درباره آن نوشته است. در این گزارش ذکر شده که اقتصاد ایران مدت‌هاست که مبتلا به دردسری به نام سیاست‌زدگی است. دردسری که به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران می‌تواند تبعاتی را برای جامعه و معیشت افراد به همراه داشته باشد. اقتصاد کشور سال‌های سال است که از تصمیمات سیاسی صدمه دیده و سیاست‌زدگی همچون آفتی در اقتصاد ایران خسارات زیادی به جا گذاشته است.

سهام عدالت از زمانی که آزادسازی شد، ضدونقیض‌های زیادی را به همراه داشته است. روزنامه هفت صبح در گزارشی به جزئیات سبد سهام عدالت و ارزش آن اشاره کرده و این موضوع را توضیح داده که چرا در فروختن آن نباید عجله کرد؟

روزنامه کسب‌وکار نیز در مطلب دیگری از سردرگمی سهامداران عدالت نوشته است:

مدتی است که قیمت خودرو از پلتفرم‌های فروش برداشته شده است. آفتاب یزد پیامدهای دستور منع درج قیمت املاک و خودرو را بررسی کرده و در این باره نوشته است:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.