راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرور رسانه‌های جهان و مهم‌ترین مطالب آنها در روز جمعه ۲ خردادماه ۱۳۹۹

امروز دوم خرداد است؛ تقریبا دارد می‌شود ربع قرن. امیدهایی که ربع قرن پیش در دل بسیاری زنده شد و چقدر خیلی چیزها تغییر کرد. بگذریم! می‌خواهیم رسانه‌های جهان را مرور کنیم و ببینیم که رسانه‌ها از چه نوشته‌اند و از چه ننوشته‌اند. این که ببینیم رسانه‌ها چه چیزهایی را ننوشته‌اند کار سختی است و به مرور در این مرورها سهم‌شان بیشتر می‌شود. رسانه‌های جهان هر روز و هر هفته و هر ماه سوژه‌هایی را انتخاب می‌کنند که از نظر آنها بهترین قصه‌های آن زمان است. منتها ما قصه‌هایی هم داریم که لابلای بقیه سوژه‌ها گم می‌شوند. حالا یا گم می‌شوند یا به عمد دیده نمی‌شوند.

برویم ببینم رسانه‌ها چه کرده‌اند. اول تایم و اکونومیست و نیوزویک.

یکی از دغدغه‌های همیشگی تایم در این سال‌ها نسل جدید بوده است؛ نسلی که این روزها در دانشگاه‌های تعطیل در حال درس خواندن هستند. برخی از دانشجویان می‌گفتند که ما پول ندادیم که استادهای دانشگاه را از طریق زوم ببینیم. حالا این نسل علاوه بر نام‌هایی مثل میلنیال و نسل زد نام دیگری هم یافته‌اند: نسل پاندمی! تایم در این پرونده به سراغ جوانانی رفته که این روزها به جای دانشگاه‌ در خانه‌های خود دوران قرنطینه را می‌گذرانند.

این روزها خیلی‌ها در حال بیرون آمدن از قرنطینه هستند. در همین ایران هم می‌شود دید که مردم با رسیدن تعطیل آرام در حال روانه شدن به سوی شمالی هستند که در روزهای عید بر آنها حرام شده بود. حالا و با حضور گسترده مردم در سواحل آمریکا به نظر می‌رسد که آرام از روزهای قرنطینه فاصله می‌گیریم اما پاندمی کماکان سر جای خودش است. اکونومیست اما به موضوع جالبی پرداخته است: محیط زیست و تغییرات آب و هوایی. اکونومیست در این گزارش از این می‌گوید که دوران کرونا نشان داد که مقابله با تغییرات آب و هوایی چقدر سخت است؛ در دورانی که خودخواهی چین و آمریکا سلامتی جهان را به گروگان گرفته است یکی از موضوعاتی که فراموش شده تغییرات آب و هوایی در اثر خودخواهی کشورها است.

نیوزویک هم موضوع آمریکا و چین را مورد توجه قرار داده است. از نظر نویسنده‌های این نشریه آمریکا و چین وارد یک جنگ سرد شده‌اند و به نظر می‌رسد که کمونیست‌ها این بار دست بالا را دارند.

بلومبرگ بیزینس‌ویک هم مانند بیشتر رسانه‌های آمریکایی نقد رویکردهای ترامپ برای مهار کرونا است. نویسنده‌های این نشریه معتقدند که ترامپ با اقتصاد آمریکا و شاید زندگی مردم قمار کرده است.

این نشریه مطالب جالب زیادی دارد؛ ورشکستگی J.C. Penney و نیاز به تغییر در صنعت خرده‌فروشی، هالوینگ و یا هاوینگ بیت‌کوین، چالش‌های برنامه‌های فدرال رزرو برای نجات اقتصاد آمریکا، استقبال از SUVهای کوپه و خودشیرینی الون ماسک برای ترامپ در دوران کرونا!

ماهنامه آتلانتیک به موضوعات جالبی توجه کرده است؛ یکی از جالب‌ترین‌های آنها این است: آیا همه افسرده شده‌اند؟

موضوع دانشجویان و سال بد تحصیلی و این که شیوه پوشش بعد از کرونا تغییر می‌کند از مطالبی است که آتلانتیک به آنها توجه کرده است.

فورچون هم به چالش‌هایی که بر سر راه خرده‌فروشی‌های بزرگ ایجاد شده پرداخته است. یکی از مطالب جالب این شماره فورچون هم گزارشی است درباره آمازون؛ آمازون را بزرگ‌ترین برنده دوران پاندمی می‌دانند و نویسنده‌های این نشریه معتقدند انگار که آمازون برای دوران پاندمی ساخته شده است و بعد از پاندمی هم از همیشه قوی‌تر خواهد بود.

شماره جدید بنکینگ تکنولوژی هم منتشر شده است:

آخرین شماره آمریکن بنکر هم منتشر شده است و موضوع اصلی‌اش کرونا است. منتها در بین گزراش‌های کرونایی گزارش جالبی دارد درباره مایکروسافت که می‌خواهد یک اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی را به کمک پلید بسازد.

و شماره جدید بنکر:

انتشارات دانشگاه MIT هم کتابی منتشر کرده برای اقتصاد در دوران کرونا:

این دومین مرور مطبوعات جهان بود و به مرور سعی می‌کنیم با فیدبک‌هایی که از شما می‌گیریم این مرور مطبوعات را بهبود دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.