راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرور رسانه‌ها و مهم‌ترین مطالب آنها در روز شنبه ۳ خردادماه ۱۳۹۹

در شنبه‌ای که شروع نشده تمام می‌شود دنبال چه جور خبری هستیم؟ پنج‌شنبه و جمعه که اقتصاد ایران خواب بوده و یکشنبه و دوشنبه هم تعطیل است در این شنبه بین‌التعطیلی انتظار داریم چه خبری باشد؟

روزنامه ایران نوشته است که با شیوع کرونا و خانه‌نشینی مردم برنامه‌های زنده اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافت. منظور ایران از برنامه‌های زنده اینترنتی همان چیزی است که مردم به آن می‌گویند لایو و منظور از شبکه‌های اجتماعی هم اینستاگرام است. راه پرداخت هم مانند خیلی‌های دیگر همان‌طور که ایران گفته از این روند استقبال کرد و اول به بهانه شروع ۱۰ سالگی راه پرداخت و در ادامه همراه با این روند و به خواست مخاطبان این برنامه‌ها را ادامه دادیم.

گزارش برنامه زنده اینستاگرام راه پرداخت را ببینید.

راستی این روزها گزارش‌های تصویری و ویدیویی از شرکت‌ها هم می‌گیریم که ببینیم در دوران کرونا چگونه کار می‌کنند. این گزارش‌های کرونا و شرکت‌ها را هم ببینید.

آن طور که رسانه‌ها نوشتند از اولین عرضه سهام شرکت‌های دولتی ۳ میلیون نفر استقبال کردند. انتظار می‌رفت افراد بیشتری از این عرضه‌ها استقبال کنند.

چهارشنبه این هفته هم ۱۲ درصد سهام زر ماکارون در بورس تهران عرضه می‌شود. این شرکت ۵۳۸امین شرکت حاضر در بورس تهران می‌شود.

رییس جمهور هم خبر داده که اوراق خزانه جدید منتشر می‌شود. روحانی گفته که سهام عدالت برای مردمی که در شرایط سخت زندگی هستند، گشایش و روزنه‌ای است و در این زمینه شورایعالی بورس و وزیر اقتصاد همه تلاش خود را انجام می دهند تا مردم، سال جاری در شرایط بهتری باشند.

تصمیماتی که برای رفاه مردم در بخش سهام عدالت گرفتیم، قدم به قدم اجرا می‌شود. امیدوارم مردم بتوانند 30 درصد سهام عدالت خود را در همین ماه خرداد با مراجعه به شعبات بانک‌ها عرضه کنند.
بانک‌ها با فعالیت خود در بورس اوراق مردم را به فروش برسانند و پولش را به مردم برگردانند. خودشان هم حق ندارند سهام را خریداری کنند بانک‌ها کمک کنند وحق العمل کاری انجام دهند ولی حق خرید این که سهام را ندارند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور

با پذیرش استعفای فلاح پور، محمدرضا معتمد عضو هیات مدیره سازمان بورس شد؛ محمدرضا معتمد پیش از این مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بود.

در روزی که هسته بورس تهران اول صبح خوابیده بود و دیر بیدار شد و بعد که بیدار شد بورس منفی شد بهتر است از بورس و هسته خسته‌اش صحبت نکنیم.

روزنامه کسب‌وکار امروز هم نوشت که چک های برگشتی در فروردین ماه 44 درصد افزایش یافت.

روزنامه آسیا هم تیتر صفحه اول خود را با توجه به توئیتی از پدرام سلطانی انتخاب کرده است: خسته‌ترین مردم جهان.

اگر اجازه دهید این مرور مطبوعات امروز را در شنبه‌ای که حتی هسته بورس هم حال کار کردن ندارد تمام کنیم و امیدوار باشیم که در روزهای آینده بشاش و پرانرژی به عرصه کار و فعالیت و خلق ارزش برگردیم.

تا بعد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.